Beje, šiemet jos vyks ne penktadienį, kaip buvo įprasta, o ketvirtadienį, liepos 21 d., nuo 19 iki 24 val. kartu su šalies drag čempionato lenktynėmis.
Trasoje – tik merginos
Visus bene labiausiai jaudinantis klausimas – kokias gi šiemet TV ir pramogų pasaulio žvaigždes išvysime klasikinio drag‘o trasoje? Varžybų organizatoriai „Promo events“ ir renginio televizija LNK nebeslepia: šiemet Palangoje LNK žvaigždės Ieva Šimukauskienė, Kristina Navickaitė (Tina), neseniai debiutavusi nauja žinių vedėja Lina Kairytė ir populiari dainininkė, o nuo rudens – ir šokėja Irena Starošaitė meta pirštinę pagarsėjusioms „Olialia mergaitėms“ Laurynai Anusevičiūtei, Jolitai Gailevičiūtei, Nijolei Tamošiūnaitei ir Aušrai Sokolovskytei.
Pramogų pasaulyje gerai pažįstamos priešininkės nei viena kitos, nei gerbėjų nestebina. Tačiau pirmą kartą šių lenktynių istorijoje dėl greičiausios lenktynininkės titulo varžysis vien tik dailiosios lyties atstovės. To dar nėra buvę, tačiau šios lenktynės nebūtų lenktynės, jei kasmet nepateiktų vis naujų siurprizų.
Varžovės – ne iš kelmo spirtos. Didžiausią vairuotojos stažą, nuo 1994 metų, turinti I.Starošaitė pakeitė tiek automobilių, kad pati neprisimena. Daug metų ji praleido prie, regis, anaiptol ne moteriško visureigio „Toyota Land Cruiser“ vairo, o dabar Irena vairuoja, pasak jos pačios, kas papuola. Dažniausiai – „Dodge Caravan“ arba „Chrysler“ automobilius.
Pateikus, regis, visai nelogišką klausimą, kas ją labiau traukia – scena ar vairas, I.Starošaitė savo atsakymu suglumins ne vieną. „Vairas, – nedvejodama atsako dainininkė ir leidžiasi į prisiminimus. – Kai gavau vairuotojo pažymėjimą, netrukus buvau praminta „išvežiotoja“. Mat su didžiausiu malonumu sėdėdavau ilgiausiuose vakarėliuose neparagaudama nė lašo šampano, kad po to galėčiau išvežioti savo bičiulius.“
„Buvau labai azartiška vairuotoja“, – teigia I.Starošaitė.
Vairavimas Irenai ir dabar didžiausias pomėgis. Tačiau kai per koncertinius turus perdien tenka sukarti po 500–700 kilometrų prie vairo, artėjant galutiniam kelionės tikslui nejučia maga labiau spūstelėti akceleratoriaus pedalą. Tačiau suprantu pavojus, greičiu nepiktnaudžiauju ir visokeriopai palaikau lenktynių organizatorių pastangas už taiką keliuose ir saugų eismą.
Tačiau netenka abejoti, kad saugioje lenktynių trasoje Irena stipriau paspaus akceleratoriaus paminą.
„Yra tik viena gera – pirmoji – vieta. Kitaip nusiteikus varžytis net neverta“, – sako LNK žvaigždžių komandos atstovė, didžiausią tarp visų varžovių patirtį turinti I.Starošaitė.
Jai pritaria ir oponenčių stovyklos atstovė, „Olialia“ projekto vadovė L.Anusevičiūtė, turinti septynerių metų vairavimo patirtį. „Dievinu automobilių sportą ir adrenaliną ir vis dar negaliu atsistebėti, kad būtent man suteikta tokia proga dalyvauti rimtose varžybose, – sako Lauryna. – Pritariu nuomonei, jog lenktyniauti būtina tik specialiose, saugiose trasose.“
Kodėl? Atsakymas paprastas, Lauryną labiausiai nervina, kad Lietuvoje dar labai daug tokių vairuotojų, kuriems ji jokiu būdu nesuteiktų teisės vairuoti transporto priemonę.
Vienodi automobiliai, vienodos padangos
Žvaigždžių lenktynių dalyvės varžysis ne tik tarptautinius „drag“ lenktynių standartus atitinkančioje ketvirčio mylios (402,336 metro) trasoje, bet ir vairuos vienodus, vienodo galingumo, „apautus“ vienodomis padangomis naujus „Volkswagen Passat BlueMotion“ automobilius. Tai ekonomiškiausias savo klasės automobilis visame pasaulyje, o jų gamintojai „BlueMotion“ naujovėmis išgarsėjo ne tik Europoje. „Volkswagen“ gamintojų „BlueMotion technologijos pernai Niujorko (JAV) tarptautinėje automobilių parodoje buvo įvertintos pasaulio žaliojo automobilio apdovanojimu.
Neįtikėtina, tačiau šis nemažas automobilis 100 km gali įveikti sudegindamas tik 4,4 litro degalų ir į aplinką išmesdamas tik 114 g/km CO2 100 km. Tokiu būdu jis gali nuvažiuoti net 1 591 km 70 litrų talpos jo kuro baką užpildžius vos vieną kartą!
Lenktynių specialistų ir strategų nuomone drag‘ui vykusiai pasirinktos ir „Goodyear EfficientGrip“ padangos, kurių pirmoji partija pasirodė prieš dvejus metus ir iškart išgarsėjo kaip itin mažo pasipriešinimo riedėjimui padanga, padedanti taupyti degalus ir sukurta skiriant didžiulį dėmesį saugumui. O tai lenktynininkams – bene svarbiausi parametrai.
Skandinavijoje už ekologiškumą „Goodyear EfficientGrip“ pelnė prestižinį „Gulbės“ ženklo apdovanojimą. Todėl merginos, šių drag lenktynių dalyvės, nekantrauja išbandyti ir naujos kartos, žymiai mažiau kenksmingas aplinkai puikių savybių vasarines „Goodyear EfficientGrip“ padangas, kurias naudojant pasiekiamos ne tik žymiai mažesnės degalų sąnaudos, bet ir didesnė rida bei puikūs stabdymo šlapiame kelyje rodikliai.
Tačiau „šlapios“ lenktynės Palangoje neprognozuojamos, o kad jos bus greitos ir įdomios – neabejoja niekas.