Itin nuožmi kova, nepalikusi abejingų šios sporto šakos gerbėjų, vyko dėl teisės patekti į varžybų pusfinalį, o paskui ir į visą renginį vainikavusį finalą. Varžybų lyderiai finišuodami išvystydavo per 200 km/val. greitį, o tai trumpoje distancijoje atrodo itin įspūdingai. Ypač – jau sutemus, vakaro prieblandoje iš automobilių išmetimo vamzdžių pilantis ugnies pliūpsniams.
Žiūrovai net po finišo negalėjo atsistebėti nepaliaujamu arklio galių antplūdžiu, būdingu specialiai „drag“ lenktynėms parengtiems bolidams. Jei dar prieš porą metų juos stebino po variklio dangčiu žvengianti 500 arklių kaimenė, tai šiandien – ir 800 jau ne riba.
Prieš tai vykusiame „drag“ čempionato antrajame etape, varžydamasis toje pačioje distancijoje, „Arajonė“ autoserviso vadovas Aivaras Štikelis, vairavęs specialios konstrukcijos BMW automobilį, kurio variklis išvysto per 850 arklio galių pajėgumą, pateikė naujus orientyrus, į kuriuos bandė lygiuotis ir trečiojo etapo lenktynių Palangoje dalyviai. ¼ mylios distanciją tada Aivaras įveikė per 9,92 sek., o lenktynininko greitis finišuojant siekė 238 km/val.
Šis rezultatas tapo ne tik trasos, bet ir galiniais ratais varomų automobilių Lietuvos rekordu.
Gausiai varžybas stebėję žiūrovai iš šio sportininko laukė naujų pasiekimų. Ir neapsiriko. Paskutiniajame važiavime A. Štikelis trasą įveikė per 9, 80 sek. ir pagerino savo paties vos mėnesį išsilaikiusį pasiekimą.
Vos elektroniniame tablo sušvito naują greičio rekordą fiksuojantys skaičiai, žiūrovai jo autorių pasitiko gausiais aplodismentais.
„Visa kova netrunko nė dešimties sekundžių, o rengtis jai teko mėnesius,“ – išlipęs iš savo specialios konstrukcijos automobilio kalbėjo naujasis šalies rekordininkas A. Štikelis.
Savajam BMW 325 S38B36 variklį Aivaras pasiskolino iš 1990 metų laidos BMW M5. Ieškodamas papildomų galios rezervų jis perrinko visą variklį, sumontavo titaninius vožtuvus, specialias spyruokles, „Holset pro52“ turbiną, perdarė tepimo bei aušinimo sistemas, perprogramavo KMS variklio valdymo bloką ir pilnai modifikavo tik 3 laipsnių pavarų dėžę.
Tačiau, pasak naujojo rekordininko, didžiausias galios rezervas – N2O (azoto suboksido) sistema. N2O – tai papildoma automobilio galia, pasak sportininkų – „tada, kada jos labiausiai reikia“.
Labai gaila, kad naują greičio rekordą pasiekęs A. Štikelis važiuodamas naktį kliudė greičio matuoklio daviklį ir todėl liko neužfiksuotas lenktynininko greitis finišuojant, kuris buvo tikrai įspūdingas.
Naujas rekordas, žinoma, kiekvienų varžybų puošmena, tačiau prieš jį nenublanko ir kitų lenktynininkų pasirodymas „drag“ trasoje.
Šios sporto šakos atstovai Palangoje varžėsi net šešiose klasėse. Pavydėtinus rezultatus demonstravo ir Edmund Savicki – jo 666 AG variklį turinti „Audi 90“ distanciją atrankos varžybose įveikė per 10,04 sek. ir sugebėjo pasiekti 230,63 km/val. greitį. Tačiau finale Edmundas pergalę atidavė varžovui.
A klasėje pergalę šventė Valdas Vindžigalskis (BMW 540), B – Aldas Srėbalius („Mitsubishi Lancer“), C – Zenonas Stanius (BMW 3), D – Ovidijus Tylenis („Audi Coupe Quattro“), „Sport Compact“ – Mindaugas Beniušis („Audi Coupe“), o specialios konstrukcijos automobilių OW klasėje – A. Štikelis.
Komandinę įskaitą surinkę 36 taškus laimėjo „Scirocco“ klubo sportininkai, pranokę antroje vietoje likusius „ElektroBig–Žaibelio“ (15 t.) ir trečiuosius prizininkus „Opel klubo Racing Team“ sportininkus, trečiojo etapo lenktynėse iškovojusius 12 taškų.
Daugiau naujienų apie „Omnitel 1000 km lenktynes“ rasite čia.