Likęs mėnuo iki prestižinių lenktynių starto tiek varžybų organizatoriams, tiek jų dalyviams – komandoms ar atskiriems sportininkams – ženklina intensyviausių darbų, būtinų nuveikti prieš svarbiausiąjį egzaminą, finišo tiesiąją. O žiūrovai, besirengiantys tiesiogiai stebėti šią greičio fiestą, kaip ir kasmet tikisi patrauklaus reginio ir jį papuošiančių naujovių.
„Naujienų, patrauksiančių automobilių sporto gerbėjų dėmesį, tikrai bus. Ir ne viena, – varžybų spaudos centrą informavo lenktynes rengiančios bendrovės „Promo events“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. – Viena didžiausių ir bene labiausiai intriguojančių tiek pačius lenktynių dalyvius, tiek sportininkus – pakeistas kvalifikacinių varžybų, vyksiančių penktadienio, liepos 20-osios pavakarę, reglamentas.“
Anksčiau „Omnitel 1000 km lenktynių“ kvalifikacinėse varžybose sportininkai greičiausiąjį ratą stengdavosi įveikti suskirstyti į dvi grupes, kurių kiekviena tam turėjo po pusės valandos laiko limitą, o šiemet visi dalyviai kvalifikacinėse varžybose rungsis kartu, turėdami iki 40 min. padidintą laiko limitą.
Didžiausia kvalifikacijos naujove, pasak D.Grinbergo, reikėtų laikyti pirmą kartą šių lenktynių istorijoje, panašiai kaip ir „Formulėje 1“, rengiamą TOP 10 kvalifikaciją, patiems greičiausiems neabejotinai atversiančią dar daugiau galimybių.
Taigi, liepos 20 d. nuo 19 iki 19.40 val. vyksiančioje kvalifikacijoje 10 greičiausius laikus pademonstravusių sportininkų įgis teisę dar kartą dėl palankiausių starto pozicijų pagrindinėse lenktynėse susigrumti TOP 10 kvalifikacijoje, kuri prasidės vos po 10 minučių pertraukos ir tęsis 15 min., – nuo 19.50 iki 20.05 val.
„Kai trasa, palyginti, bus labai laisva, kurioje ratus tesuks vos 10 sportininkų, pagrįstai galima tikėtis ne tik itin didelės spartos, bet galbūt ir trasos rekordo, – teigia D.Grinbergas. – Antra vertus, laimėti kvalifikacines lenktynes – ne tik didžiulė garbė, įprasminta specialiu, sportininkų labai geidžiamu Susisiekimo ministro prizu, bet ir iškovota teise į palankiausią, ypač pirmuosiuose pagrindinių lenktynių ratuose, starto poziciją“.
Priminsime, kad 2994 metrų ilgio Palangos žiedinių lenktynių trasos rekordą (1 min. 19,153sek.), pasiektą 2008 metais ir priklausiusį „Snoras Spyker Squadron” komandos nariui britui Peteriui Dumbreckui, pernai dar kartą pagerino pats jo autorius – P. Dumbreckas, greičio kartelę su „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobiliu pakėlęs 1 min. 18,674 sek.
Ar šiemet kas nors pagerins pernykštį brito pasiekimą, įsitikinsime netrukus, tryliktosiose „Omnitel 1000 km“ lenktynėse.