Vienas litras
Kiekvienas „Omnitel 1000 km lenktynes“ galima pavadinti intrigų kupinomis. Taip ir šiais metais – lyderiai keitėsi bent šešis kartus, keletas jų pabuvojo už trasos ribų ir visi, išskyrus „Oktanas Racing“, turėjo techninių bėdų.
Išskyrus vieną – likus vienam ratui iki finišo, „Oktanas Racing“ komandos bolidas sustojo pasibaigus degalams. Antroje vietoje buvę belgai su „BMW Silhouette“ sumažino „Porsche“ persvarą iki vieno rato, tačiau bolidui degalai baigėsi „tinkamoje“ vietoje, netoli degalinės – jis buvo nustumtas iki jos ir papildė benzino atsargas keliais litrais. Simboliška, kad iki finišo buvo likę maždaug du kilometrai – tokiam atstumui įveikti šiam „Porsche“ užtenka vieno litro benzino.
Tiek daug nervų dėl penkių litų vertės daikto turbūt nebuvo patyręs nei vienas „Oktanas Racing“ komandos narys.
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„15min – General Financing“ |
Nei vienas „Oktanas Racing“ pilotas nebuvo išslydęs už trasos ribų ir neturėjo nei vieno rimtesnio incidento, o „Porsche“ visas lenktynes atlaikė pagirtinai. Ir nors šio 3,8 l darbinio tūrio variklį turinčio „Porsche“ geriausias vieno rato įveikimo laikas yra tik trečias tarp visų lenktynių dalyvių (1:21.641 min.), prieš lenktynes favorite nevadinta komanda įrodė, kad ištvermės lenktynėse bolido patvarumas ir vairuotojų koncentracija yra svarbesni dalykai už momentinį greitį.
Priešingai nei tokiu pačiu „911 GT3 Cup“ važiavę „15min – General Financing“ komandos nariai – jų „Porsche“ pirmoje lenktynių pusėje per pusę lūžo skriemulys, kuris nutraukė dirželį, dėl ko nustojo veikti automobilio aušinimo skysčio pompa. Tuo metu bolidą vairavęs Nerijus Dagilis iškart sustojo techninio aptarnavimo zonoje, tačiau greitas remontas buvo neįmanomas.
„Tai yra žavioji autosporto pusė“, – kiek ironiškai apie nemalonų incidentą kalbėjo vienas komandos pilotų Benediktas Vanagas. Tai jam buvo pirma proga sėsti prie „Porsche“ automobilio vairo lenktynių trasoje.
Greičiausias, bet tik 29-as
Ne vienintelis Benediktas po trasos užkulisius vaikščiojo nusiminęs. Pradžioje techninės problemos ir iš „BOD – Bauer racing“ komandos visas viltis tapti nugalėtojais atėmė techniniai „Aquila CR1 LS7“ bolido gedimai. Boksuose jie užtruko ilgai, o kai grįžo greičiausi bolidai buvo atitrūkę bene penkiasdešimčia ratų. Pirmą kartą sustojusi dėl trūkusio degalų vamzdelio, dėl stabdžių perkaitimo „Aquila“ stojo techninio aptarnavimo zonoje dar ne kartą.
Tiesa, tai nesutrukdė jų komandos pilotui Ramūnui Čapkauskui užfiksuoti naujo Palangos žiedo trasos rekordo – 1:17.270. Tai bent kiek praskaidrino daug vilčių į šių metų lenktynes sudėjusią komandą.
Ramūnas Čapkauskas šiais metais pasiekė naują Palangos žiedo rekordą – 1:17.270.
Dužo ir „Formulės-1“ bolidus gaminusios „Ligier“ kompanijos automobiliu į Palangą atvykusių lenktynininkų viltys. Martynas Samsonas, Deividas Jocius ir Erickas Qvickas trasoje buvo ypač greiti, bet fortūna nuo jų buvo nusisukusi visą šeštadienį. „BarBar'a Saitas“ komandos nemalonumai prasidėjo, kai lėtesnis pilotas jų nepraleido ir teko pasisveikinti su padangų siena. Mechanikai automobilį sutvarkė ir per pusdienį komanda jau buvo pasiekusi antrą poziciją.
Ir tuomet – dar vienas nemalonumas. Sumažinus atsilikimą nuo tuo metu pirmavusio „BMW Silhouette“ iki kelių sekundžių, pradėjo kaisti „Mugen Honda Ligier“ variklis. Automobilyje sumontuotas kompiuteris neleido „užkalti“ motoro ir atėmė iš lenktynininkų visą galią. Daug kartų buvo sukta į boksus, daug kartų ieškota priežasčių. Bet lenktynės jiems baigėsi ne taip, kaip norėta.
Paskutinė lenktynių valanda
Paskutinė lenktynių valanda buvo kupina intrigos. Belgai vijosi Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkus. Kai prisivijo, suko į boksus. Tuomet suko pildytis degalų. „Porsche“ tolo nuo persekiotojų, lenkė lėtesnius lenktynininkus, kol pasiekė finišo liniją pirmieji.
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./ „Respublika Racing“ „Omnitel 1000 km lenktynėse“ liko treti |
Netikėta šios pergalės vadinti nereikėtų. Kaip ir „15min – General Financing“ komandos automobilis, jų „Porsche 911 GT3 Cup“ yra labai greitas ir patikimas bolidas. Kas jau kas, bet Palangos trasa tai gali patvirtinti – „Porsche“ čia triumfavo daugiau kartų nei bet kuris kitas automobilis.
Antroje vietoje liko belgų komanda „RESpublika by JR Motorsport“ su „BMW Silhouette“, vairuojamu Steve‘o Vanbellingeno, Wardo Sluyso bei Marco Polando. Jie nuo nugalėtojų atsiliko trimis ratais.
Aukščiausiai pakilę lietuviai – „RIMO“ su BMW 330D – liko treti (ir pirmi dyzelinių automobilių klasėje). Jie tik paskutiniame lenktynių rate aplenkė „Artas Racing“ vyrukus su „Lexus IS-F“. Šie antrus metus iš eilės bendroje įskaitoje lieka ketvirti.
Likus vos kelioms dešimtis ratų iki finišo dėl variklio gedimo pasitraukė praėjusių metų nugalėtoja „Torlina – Martin Sport“ komanda su „Honda Civic Type-R“. Komandos atstovų teigimu, gedimas visiškai netikėtas – dar lenktynių metu vadovas Linas Nemura džiaugėsi „Honda“ technikos patvarumu.
Už ketvertuko ribų
Daug kam netikėtą penktą vietą užėmė „Elektrobig-Žaibelis“ komanda su „Honda Integra Type-R“. Jų gretose lenktyniavo ir jauniausias šių „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyvis – Ignas Brusokas, šiemet atšventęs 15-ą gimtadienį.
Šešti liko „Scaent Baltic“ su BMW M3, už jų išsirikiavo „Erki Sport Racing“ su „Honda Civic Type-R“. Viename rate su pastaraisiais finišavo „TVA Motorsport“ ir „Bar Bar'a Saitas“ komandos. „Mugen Honda Ligier“ bolidą vairuotojai ne kartą parodė neeilinę valią – po incidento lenktynių pradžioje jie nukrito į 18-ą vietą, tačiau sugebėjo nusikapstyti iki antros. Po variklio gedimo jie vėl iškrito už dešimtuko ribų, tačiau sugebėjo atkovoti ne vieną prarastą ratą į jį sugrįžti.
Geriausiųjų dešimtuką užbaigia A3000 klasės nugalėtojai „Rotoma Racing“ su BMW M3 – jie nuo devintosios vietos atsiliko vienu ratu.
Papildyta
Paskutiniame rate aplenkta ir į ketvirtą vietą nukritusi „Artas Racing“ komanda vis tik lipo ant nugalėtojų pakylos – bendroje įskaitoje jie, pridėjus baudą už taisyklių pažeidimą, aplenkė „Rimo“ komandos dyzelinį BMW 330D. Kokia bauda ir už ką ji buvo skirta komandai, informuosime greitu metu.
„Rimo“ komanda gavo baudą už vėlavimą pakeisti vairuotojus. Prie jų laiko pridėtų sekundžių užteko, kad BMW nukristų į penkt1 vietą ir praleistų į priekį „Artas Racing“ su „Lexus IS-F“ bei „Elektrobig-Žaibelis“ su „Honda Integra Type-R“.
Lenktynių finišas ir nugalėtojų emocijos:
Visi 2012 m. „Omnitel 1000 km lenktynių“ rezultatai (be nuobaudų):
Vt. | Nr. | Komanda | Klasė | Bolidas | Ratai | Ger. laikas |
1 | 90 | OKTANAS RACING | GT | Porsche 911 GT3 Cup | 334 | 01:21.209 |
2 | 21 | RESPUBLIKA by JR Motorsport | X1 | BMW Silhouette | 333 | 01:22.891 |
3 | 92 | RIMO | D | BMW 330D | 318 | 01:24.581 |
4 | 96 | ARTAS RACING | GT | Lexus IS F | 318 | 01:30.763 |
5 | 17 | ELEKTROBIG-ZAIBELIS | A2000 | Honda Integra Type-R | 314 | 01:29.890 |
6 | 67 | SCAENT BALTIC RACING TEAM 2 | GT | BMW M3 | 310 | 01:31.176 |
7 | 95 | ERKI SPORT RACING | A2000 | Honda Civic Type R | 303 | 01:32.966 |
8 | 71 | TVA MOTORSPORT | GT | BMW E92 | 303 | 01:30.812 |
9 | 34 | Bar Bar'a Saitas RACING TEAM | X1 | Mugen Honda Ligier JS49 | 303 | 01:20.475 |
10 | 58 | ROTOMA RACING | A3000 | BMW M3 | 300 | 01:32.624 |
11 | 56 | KALKIS MOTORSPORT | A2000 | VW Golf 3 | 300 | 01:34.961 |
12 | 54 | AUTOVERSLAS | A3000+ | Audi A4 | 298 | 01:35.384 |
13 | 9 | VIPTUNING | A3000+ | BMW E90 | 293 | 01:29.780 |
14 | 35 | TECHNINIS PROJEKTAS RACING | A2000 | VW Polo | 291 | 01:38.672 |
15 | 77 | TVA RACING | A3000+ | BMW M3 | 288 | 01:28.912 |
16 | 47 | AUTOPRIZME RACING | D | Alfa Romeo Mito | 287 | 01:38.674 |
17 | 89 | TURBO ZIEDAS – RAIMOTA | A3000 | BMW 325i | 285 | 01:33.097 |
18 | 5 | ALFA ROMEO KLUBAS | A3000 | Alfa Romeo GT | 282 | 01:29.642 |
19 | 12 | SCAENT BALTIC RACING TEAM | A3000+ | BMW M3 | 278 | 01:30.646 |
20 | 36 | Lietuvos BMW klubas | A3000 | BMW 325 | 262 | 01:42.104 |
21 | 30 | HGK MOTORSPORTS | A3000+ | BMW M3 | 261 | 01:28.699 |
22 | 37 | VOLUNTA SPORT | A3000 | BMW M3 | 259 | 01:31.101 |
23 | 4 | AutoABC-SGR | X1 | VAZ 2104 | 246 | 01:32.130 |
24 | 33 | SKUBA RACING TEAM | A2000 | Renault Clio Cup X85 | 246 | 01:31.957 |
25 | 1 | TORLINA – MARTIN SPORT | A2000 | Honda Civic Type R | 239 | 01:28.885 |
26 | 11 | SPARTI REKLAMA | D | BMW 120d | 236 | 01:38.671 |
27 | 66 | ASK AUTOMANAI | GT | BMW E90 | 231 | 01:29.425 |
28 | 6 | WinArt AUTOSERVISAS | A3000 | BMW -WinArt Sixter | 229 | 01:32.862 |
29 | 88 | BOD-BAUER TEAM | X1 | AQUILA CR1 LS7 | 219 | 01:17.270 |
30 | 27 | VAROVAS | D | Skoda Fabia | 206 | 01:40.066 |
31 | 99 | ATAKA RACING | A3000+ | Subaru Impreza | 196 | 01:32.435 |
32 | 79 | DFDSHR.COM | A3000 | Ford Escort MK2 | 166 | 01:30.925 |
33 | 23 | TECHNORAMA – GMS RACING | X1 | Lotus 116 | 163 | 01:28.509 |
Nefinišavo:
Nr. | Komanda | Klasė | Bolidas | Ratai | Ger. laikas |
15 | 15MIN – GENERAL FINANCING | GT | Porsche 911 GT3 Cup | 93 | 01:21.623 |
41 | AutoABC-SGR-2 | A2000 | BMW 318 | 92 | 01:40.920 |
19 | KAUKAS | D | VW Golf | 77 | 01:36.153 |
24 | GERA DOVANA | X1 | Spire GT-R | 64 | 01:31.013 |
8 | LIQUI MOLY | A3000+ | BMW M3 | 58 | 01:28.801 |
44 | MOJO LOUNGE | X1 | BMw 135 | 3 | 02:00.511 |