„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Permainingose „Omnitel 1000 km lenktynėse“ su dramatiška pabaiga nugalėjo svečiai iš Pietų Afrikos Respublikos

„Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu važiavę „Oktanas Racing“ komandos nariai iš Pietų Afrikos Respublikos – Sunas Moodley, Andrew Culbertas ir Manoghas Maharaj – tryliktųjų „Omnitel 1000 km lenktynių“ Palangoje nugalėtojai! Lenktynių viduryje išsiveržęs į priekį, vienintelis finišavęs „Porsche“ bolidas iki pat finišo neužleido šios pozicijos nė sekundei.
„Omnitel 1000 km lenktynių“ akimirka
„Omnitel 1000 km lenktynių“ akimirka / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

Vienas litras

Kiekvienas „Omnitel 1000 km lenktynes“ galima pavadinti intrigų kupinomis. Taip ir šiais metais – lyderiai keitėsi bent šešis kartus, keletas jų pabuvojo už trasos ribų ir visi, išskyrus „Oktanas Racing“, turėjo techninių bėdų.

Išskyrus vieną – likus vienam ratui iki finišo, „Oktanas Racing“ komandos bolidas sustojo pasibaigus degalams. Antroje vietoje buvę belgai su „BMW Silhouette“ sumažino „Porsche“ persvarą iki vieno rato, tačiau bolidui degalai baigėsi „tinkamoje“ vietoje, netoli degalinės – jis buvo nustumtas iki jos ir papildė benzino atsargas keliais litrais. Simboliška, kad iki finišo buvo likę maždaug du kilometrai – tokiam atstumui įveikti šiam „Porsche“ užtenka vieno litro benzino.

Tiek daug nervų dėl penkių litų vertės daikto turbūt nebuvo patyręs nei vienas „Oktanas Racing“ komandos narys.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Omnitel 1000 km lenktynių akimirka
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„15min – General Financing“

Nei vienas „Oktanas Racing“ pilotas nebuvo išslydęs už trasos ribų ir neturėjo nei vieno rimtesnio incidento, o „Porsche“ visas lenktynes atlaikė pagirtinai. Ir nors šio 3,8 l darbinio tūrio variklį turinčio „Porsche“ geriausias vieno rato įveikimo laikas yra tik trečias tarp visų lenktynių dalyvių (1:21.641 min.), prieš lenktynes favorite nevadinta komanda įrodė, kad ištvermės lenktynėse bolido patvarumas ir vairuotojų koncentracija yra svarbesni dalykai už momentinį greitį.

Priešingai nei tokiu pačiu „911 GT3 Cup“ važiavę „15min – General Financing“ komandos nariai – jų „Porsche“ pirmoje lenktynių pusėje per pusę lūžo skriemulys, kuris nutraukė dirželį, dėl ko nustojo veikti automobilio aušinimo skysčio pompa. Tuo metu bolidą vairavęs Nerijus Dagilis iškart sustojo techninio aptarnavimo zonoje, tačiau greitas remontas buvo neįmanomas.

„Tai yra žavioji autosporto pusė“, – kiek ironiškai apie nemalonų incidentą kalbėjo vienas komandos pilotų Benediktas Vanagas. Tai jam buvo pirma proga sėsti prie „Porsche“ automobilio vairo lenktynių trasoje.

Greičiausias, bet tik 29-as

Ne vienintelis Benediktas po trasos užkulisius vaikščiojo nusiminęs. Pradžioje techninės problemos ir iš „BOD – Bauer racing“ komandos visas viltis tapti nugalėtojais atėmė techniniai „Aquila CR1 LS7“ bolido gedimai. Boksuose jie užtruko ilgai, o kai grįžo greičiausi bolidai buvo atitrūkę bene penkiasdešimčia ratų. Pirmą kartą sustojusi dėl trūkusio degalų vamzdelio, dėl stabdžių perkaitimo „Aquila“ stojo techninio aptarnavimo zonoje dar ne kartą.

Tiesa, tai nesutrukdė jų komandos pilotui Ramūnui Čapkauskui užfiksuoti naujo Palangos žiedo trasos rekordo – 1:17.270. Tai bent kiek praskaidrino daug vilčių į šių metų lenktynes sudėjusią komandą.

Ramūnas Čapkauskas šiais metais pasiekė naują Palangos žiedo rekordą – 1:17.270.

Dužo ir „Formulės-1“ bolidus gaminusios „Ligier“ kompanijos automobiliu į Palangą atvykusių lenktynininkų viltys. Martynas Samsonas, Deividas Jocius ir Erickas Qvickas trasoje buvo ypač greiti, bet fortūna nuo jų buvo nusisukusi visą šeštadienį. „BarBar'a Saitas“ komandos nemalonumai prasidėjo, kai lėtesnis pilotas jų nepraleido ir teko pasisveikinti su padangų siena. Mechanikai automobilį sutvarkė ir per pusdienį komanda jau buvo pasiekusi antrą poziciją.

Ir tuomet – dar vienas nemalonumas. Sumažinus atsilikimą nuo tuo metu pirmavusio „BMW Silhouette“ iki kelių sekundžių, pradėjo kaisti „Mugen Honda Ligier“ variklis. Automobilyje sumontuotas kompiuteris neleido „užkalti“ motoro ir atėmė iš lenktynininkų visą galią. Daug kartų buvo sukta į boksus, daug kartų ieškota priežasčių. Bet lenktynės jiems baigėsi ne taip, kaip norėta.

Paskutinė lenktynių valanda

Paskutinė lenktynių valanda buvo kupina intrigos. Belgai vijosi Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkus. Kai prisivijo, suko į boksus. Tuomet suko pildytis degalų. „Porsche“ tolo nuo persekiotojų, lenkė lėtesnius lenktynininkus, kol pasiekė finišo liniją pirmieji.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./ Respublika Racing Omnitel 1000 km lenktynėse liko treti
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./ „Respublika Racing“ „Omnitel 1000 km lenktynėse“ liko treti

Netikėta šios pergalės vadinti nereikėtų. Kaip ir „15min – General Financing“ komandos automobilis, jų „Porsche 911 GT3 Cup“ yra labai greitas ir patikimas bolidas. Kas jau kas, bet Palangos trasa tai gali patvirtinti – „Porsche“ čia triumfavo daugiau kartų nei bet kuris kitas automobilis.

Antroje vietoje liko belgų komanda „RESpublika by JR Motorsport“ su „BMW Silhouette“, vairuojamu Steve‘o Vanbellingeno, Wardo Sluyso bei Marco Polando. Jie nuo nugalėtojų atsiliko trimis ratais.

Aukščiausiai pakilę lietuviai – „RIMO“ su BMW 330D – liko treti (ir pirmi dyzelinių automobilių klasėje). Jie tik paskutiniame lenktynių rate aplenkė „Artas Racing“ vyrukus su „Lexus IS-F“. Šie antrus metus iš eilės bendroje įskaitoje lieka ketvirti.

Likus vos kelioms dešimtis ratų iki finišo dėl variklio gedimo pasitraukė praėjusių metų nugalėtoja „Torlina – Martin Sport“ komanda su „Honda Civic Type-R“. Komandos atstovų teigimu, gedimas visiškai netikėtas – dar lenktynių metu vadovas Linas Nemura džiaugėsi „Honda“ technikos patvarumu.

Už ketvertuko ribų

Daug kam netikėtą penktą vietą užėmė „Elektrobig-Žaibelis“ komanda su „Honda Integra Type-R“. Jų gretose lenktyniavo ir jauniausias šių „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyvis – Ignas Brusokas, šiemet atšventęs 15-ą gimtadienį.

Šešti liko „Scaent Baltic“ su BMW M3, už jų išsirikiavo „Erki Sport Racing“ su „Honda Civic Type-R“. Viename rate su pastaraisiais finišavo „TVA Motorsport“ ir „Bar Bar'a Saitas“ komandos. „Mugen Honda Ligier“ bolidą vairuotojai ne kartą parodė neeilinę valią – po incidento lenktynių pradžioje jie nukrito į 18-ą vietą, tačiau sugebėjo nusikapstyti iki antros. Po variklio gedimo jie vėl iškrito už dešimtuko ribų, tačiau sugebėjo atkovoti ne vieną prarastą ratą į jį sugrįžti.

Geriausiųjų dešimtuką užbaigia A3000 klasės nugalėtojai „Rotoma Racing“ su BMW M3 – jie nuo devintosios vietos atsiliko vienu ratu.

Papildyta

Paskutiniame rate aplenkta ir į ketvirtą vietą nukritusi „Artas Racing“ komanda vis tik lipo ant nugalėtojų pakylos – bendroje įskaitoje jie, pridėjus baudą už taisyklių pažeidimą, aplenkė „Rimo“ komandos dyzelinį BMW 330D. Kokia bauda ir už ką ji buvo skirta komandai, informuosime greitu metu.

„Rimo“ komanda gavo baudą už vėlavimą pakeisti vairuotojus. Prie jų laiko pridėtų sekundžių užteko, kad BMW nukristų į penkt1 vietą ir praleistų į priekį „Artas Racing“ su „Lexus IS-F“ bei „Elektrobig-Žaibelis“ su „Honda Integra Type-R“.

Lenktynių finišas ir nugalėtojų emocijos:

VIDEO: Omnitel 1000 km race finish and emotions in Palanga 2012

Visi 2012 m. „Omnitel 1000 km lenktynių“ rezultatai (be nuobaudų):

Vt. Nr. Komanda Klasė Bolidas Ratai     Ger. laikas
1 90 OKTANAS RACING GT Porsche 911 GT3 Cup 334 01:21.209
2 21 RESPUBLIKA by JR Motorsport X1 BMW Silhouette 333 01:22.891
3 92 RIMO D BMW 330D 318 01:24.581
4 96 ARTAS RACING GT Lexus IS F 318 01:30.763
5 17 ELEKTROBIG-ZAIBELIS A2000 Honda Integra Type-R 314 01:29.890
6 67 SCAENT BALTIC RACING TEAM 2 GT BMW M3 310 01:31.176
7 95 ERKI SPORT RACING A2000 Honda Civic Type R 303 01:32.966
8 71 TVA MOTORSPORT GT BMW E92 303 01:30.812
9 34 Bar Bar'a Saitas RACING TEAM X1 Mugen Honda Ligier JS49 303 01:20.475
10 58 ROTOMA RACING A3000 BMW M3 300 01:32.624
11 56 KALKIS MOTORSPORT A2000 VW Golf 3 300 01:34.961
12 54 AUTOVERSLAS A3000+ Audi A4 298 01:35.384
13 9 VIPTUNING A3000+ BMW E90 293 01:29.780
14 35 TECHNINIS PROJEKTAS RACING A2000 VW Polo 291 01:38.672
15 77 TVA RACING A3000+ BMW M3 288 01:28.912
16 47 AUTOPRIZME RACING D Alfa Romeo Mito 287 01:38.674
17 89 TURBO ZIEDAS – RAIMOTA A3000 BMW 325i 285 01:33.097
18 5 ALFA ROMEO KLUBAS A3000 Alfa Romeo GT 282 01:29.642
19 12 SCAENT BALTIC RACING TEAM A3000+ BMW M3 278 01:30.646
20 36 Lietuvos BMW klubas A3000 BMW 325 262 01:42.104
21 30 HGK MOTORSPORTS A3000+ BMW M3 261 01:28.699
22 37 VOLUNTA SPORT A3000 BMW M3 259 01:31.101
23 4 AutoABC-SGR X1 VAZ 2104 246 01:32.130
24 33 SKUBA RACING TEAM A2000 Renault Clio Cup X85 246 01:31.957
25 1 TORLINA – MARTIN SPORT A2000 Honda Civic Type R 239 01:28.885
26 11 SPARTI REKLAMA D BMW 120d 236 01:38.671
27 66 ASK AUTOMANAI GT BMW E90 231 01:29.425
28 6 WinArt AUTOSERVISAS A3000 BMW -WinArt Sixter 229 01:32.862
29 88 BOD-BAUER TEAM X1 AQUILA CR1 LS7 219 01:17.270
30 27 VAROVAS D Skoda Fabia 206 01:40.066
31 99 ATAKA RACING A3000+ Subaru Impreza 196 01:32.435
32 79 DFDSHR.COM A3000 Ford Escort MK2 166 01:30.925
33 23 TECHNORAMA – GMS RACING X1 Lotus 116 163 01:28.509

Nefinišavo:

Nr. Komanda Klasė Bolidas Ratai Ger. laikas
15 15MIN – GENERAL FINANCING GT Porsche 911 GT3 Cup 93 01:21.623
41 AutoABC-SGR-2 A2000 BMW 318 92 01:40.920
19 KAUKAS D VW Golf 77 01:36.153
24 GERA DOVANA X1 Spire GT-R 64 01:31.013
8 LIQUI MOLY A3000+ BMW M3 58 01:28.801
44 MOJO LOUNGE X1 BMw 135 3 02:00.511

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“