Jau pačią pirmąją „Omnitel 1000 km lenktynių“ dieną, liepos 21-ąją, nuo 19 val. iki pat vidurnakčio, Lietuvos drag čempionato trečiojo etapo batalijas galės stebėti ir Palangos lenktynių miestelyje apsilankę žiūrovai. Jau kelinti metai labai įtemptoje ir turiningoje renginio programoje vietos randa ir ši greičio bei adrenalino fiesta, kuriai neabejingų žiūrovų gretos tik gausėja. Juolab, kad beveik kiekvienas drag lenktynes Palangoje lydi jei ne nauji greičio rekordai, tai bent rimčiausi pasikėsinimai į juos.
Kad šalia mūsų didžiausio kurorto esančioje trasoje gali būti perrašytas ne vienas šių lenktynių rekordas, liudija Kazlų Rūdos aerodrome pasibaigusios Lietuvos automobilių drag čempionato antrojo etapo varžybos, kurių centriniu įvykiu tapo vilniečio Ježio Chmelevskio su savadarbiu „Eamvracer Jezomobil“ pasiektas naujas šalies automobilių drag lenktynių ketvirčio mylios (402,336 metro) įveikimo absoliutus rekordas.
Jau daugelį metų šiam sportui atsidavęs Ježis 1/4 mylios nuskriejo per 8,99 sekundės, ties finišo linija išvystydamas stulbinantį 273 kilometrų per valandą greitį.
Ankstesnis rekordas - 9,64 sekundės ir 246 km/val. greitis finišuojant – buvo pasiektas 2008 metų rugsėjį ir priklausė Mindaugui Samušiui, vairavusiam „Audi S2“ automobilį.
Ježis 1/4 mylios nuskriejo per 8,99 sekundėsMindaugo rekordo niekas nesugebėjo pagerinti beveik trejus metus, o arčiausiai prie jo buvo pavykę priartėti tik klaipėdiečiui Aivarui Štikeliui su „BMW Altered“ automobiliu, kuris per pernai Palangoje irgi „Omnitel 1000 km lenktynių“ programoje buvusias drago pirmenybes trasą įveikė per 9,8 sekundės.
Taip A.Štikelis prieš metus pasiekė iki šiol nepagerintą RWD (automobilių, varomų galiniais ratais) rekordą.
Beje, pernai Palangoje buvo užfiksuotas ir FWD (automobilių, varomų priekiniais ratais) rekordas. 11,59 sekundės – tiek 402,336 metro distancijoje sugaišo Donatas Petrikas, vairavęs „Volkswagen Scirocco“ automobilį.
„Mūsų pomėgis išties nepigus, bet tokiam reikalui pinigų negaila“, - prasitarė visais keturiais ratais varomų automobilių ir absoliutus drag lenktynių greičio rekordininkas J. Chmelevskis, net trejus metus rengęs savo automobilį šio rekordo šturmui ir dabar vėl ruošiantis jį „Omnitel 1000 km lenktynių“ greičio fiestai.
Beje, net labai atidžiai žvelgdamas į jo daugelį metų tobulintą „Volkswagen Corrado“ sunkiai bepamatysi pirmykščių automobilių bruožų. Sunku patikėti, kad praturtintas rėmine konstrukcija vos 2 litrų darbo tūrio 16 vožtuvų „Volkswagen“ turbovariklis gali išvystyti fantastišką 856 AG pajėgumą!
„Ir tai dar ne riba, - sako naujojo šalies rekordininko atstovaujamos „Scirocco klubo“ komandos vadovas Ovidijus Tylenis, kuris ir pats vairuoja „VW Scirocco“, o paskutinio etapo lenktynėse tapo savo klasės nugalėtoju. – Įdiegta ir azoto suboksidą, savotišką deguonį į variklio degimo kamerą tiekianti NOS sistema šią arklių kaimenę padidina dar 150 galvų. Tad galima sakyti, kad po variklio dangčiu tūno šiek tiek daugiau nei 1000 arklių galia, įgalinanti automobilį per trumpą, vos 402,336 metro distanciją išvystyti tokį fantastišką greitį.“
Kiek investavo į savąjį „BMW Altered“, nelinkęs atskleisti ir A. Štikelis. „Bijau, kad žmona iš namų neišvytų“, - šypsosi RWD klasės rekordininkas, neslėpdamas kad už pinigus, išleistus tobulinant savo keturratį drag žirgą, būtų galėjęs nusipirkti naujutėlaitį BMW X5 visureigį.
„Palangoje akivaizdinėje kovoje trasoje susitiks ne tik visi šalies rekordininkai, - teigia vienas šių varžybų organizatorių Mantas Gasiūnas. – Tai turėtų būti tikra greičio fiesta, kurioje ketina dalyvauti apie 50 pačių greičiausiųjų šalies ir užsienio lenktynininkų, pasiryžusių siekti rekordų, kurie papuošia kiekvienas lenktynes ir kuriais Palangos trasa tikrai dosni“.
Beje, drag lenktynių globėjais sutiko tapti Lietuvos policija, įsteigusi nugalėtojams taures. „Remiame lenktynes, nes norime, kad žmonės lenktyniautų trasoje, o ne gatvėse,”- teigia policijos generalinis komisaras Saulius Skvernelis.
Pasak policijos vadovo, Lietuvoje yra daug mėgstančių lenktyniauti, todėl labai svarbu, kad savo pomėgį jie galėtų realizuoti saugioje, gerai parengtoje varžybų trasoje.
Lietuvos policija jau daugelį metų prisideda prie šių varžybų rengimo. Be prizų įsteigimo, pareigūnai lenktynių metu užtikrina eismo saugumą ir viešąją tvarką.