Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl dirbtinis intelektas gali sukilti prieš žmones? „2001 metų kosminės odisėjos“ pamokos

Režisierius Stanley Kubrickas ir scenarijaus autorius Arthuras C. Clarke'as 1968 m., likus metams iki amerikiečių išsilaipinimo Mėnulyje, publikai pristato mokslinės fantastikos filmą apie žmonijos siekį pažinti visatos paslaptis. Tai savotiškos menininkų lenktynės su NASA, arba, kitaip tariant, bandymas pasinaudoti didingų skrydžių į kosmosą lūkesčiu. Filmo vizualiniai efektai buvo tokie įspūdingi, kad prisidėjo prie gandų, kad amerikonai misiją į žemės palydovą tik imitavo, viską nufilmavę studijoje.
Kadras iš filmo „A Space Odyssey“
Kadras iš filmo „2001: A Space Odyssey“ / „Scanpix“ nuotr.

Kūrėjų nuostabai, žiūrovai filmu iš pradžių nesusidomėjo, kritikai išpeikė, ir ėmė atrodyti, kad dešimt milijonų dolerių — beveik dvigubai daugiau, nei buvo planuota — S.Kubrickas sukišo į juodąją skylę. Tačiau pamažu filmas „rado“ savo žiūrovą.

Kai kurie specialistai spėja, kad jį išgelbėjo psichodelinės sekos pabaigoje. Tai yra itin lėta, dviejų su puse valandos trukmės, kosminė opera, vaizdais perteikianti emocijas. Kiekvienas kadras galėtų tapti filmo plakatu, nes yra didingas, nepriekaištingos kompozicijos.

Išties, filmas nėra skirtas greitų trilerių mėgėjams. Palyginimui, „Žvaigždžių karuose“ rodomi ne šiaip skrydžiai, tai beveik visuomet gaudynės. Čia gaudynių nėra. Tačiau kažkoks tikslas turi būti! Šiuo atveju tikslu pasirinkti laivų nusileidimai, kuriuos S.Kubrick rodo itin detaliai. Režisierius konsultavosi su penkiasdešimčia mokslinių organizacijų, dėl to jo kosminės technologijos atrodo itin realistiškai, laivo valdymo sąsajos — moderniai. Tai yra didelis pasiekimas mokslinėje fantastikoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?