„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nuolat besiklausantys telefonai ir diskriminuojantis dirbtinis intelektas: šiuolaikinis žmogus – algoritmų įkaitas?

Dirbtinis intelektas ir algoritmai – pastarąjį dešimtmetį gana dažnai girdimos frazės. Netyla kalbos apie modernių technologijų naudą, bet egzistuoja ir tamsioji šių išradimų pusė. Specialistų teigimu, algoritmai padeda aptikti vėžį, bet... diskriminuoja žmones? Apie algoritmų vietą šiuolaikiniame pasaulyje 15MAX pasakoja informacinių technologijų žinovai Andrius Marcinkevičius ir Monika Venčkauskaitė.
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / 123RF.com nuotr.

Dirbtinio intelekto (DI) srityje naudojami algoritmai – labai sudėtingos matematinės formulės. Tai aukštosios matematikos sritis, su kuria dirba aukštos kvalifikacijos specialistai. Daugelis šiuolaikinių žmonių naudojasi kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais, internetu, tad su algoritmais susiduria beveik visi. Kiekvienam DI algoritmui reikalingi duomenys. Šie duomenys padeda daryti tam tikras prognozes, identifikuoti objektus, klasterizuoti informaciją.

Renka informaciją ir pateikia siūlymus

Norintiems geriau suprasti, kaip veikia algoritmai, specialistai siūlo prisiminti socialinius tinklus ar interneto puslapiuose iškylančias reklamas. Pasak Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) dirbtinio intelekto skatinimo iniciatyvos „AI Boost“ konsultacijų vadovo Andriaus Marcinkevičiaus, socialiniuose tinkluose pagal tai, kas mums patinka ir tai, kuo mes domimės, algoritmai nusprendžia, kokią informaciją mums nuolat pateikti.

„Iš interneto vartotojų asmeninės elgsenos ir apskritai visų žmonių elgsenos algoritmai nustato, kas vartotojams yra aktualu. Algoritmai pažįsta žmogaus poreikius, pomėgius, jo gyvenimo būdą ir pagal tai teikia pasiūlymus“, – teigia A.Marcinkevičius.

„Dirbtinis intelektas ir algoritmai daro įtaką netgi mūsų žmogiškiesiems ryšiams. Kalbant apie socialinius tinklus, dirbtinis intelektas gali rekomenduoti jums žmones, su kuriais jums tikriausiai būtų įdomu susipažinti. DI gali iškelti ir nepažįstamų žmonių generuojamą turinį, jei dirbtiniam intelektui pasirodys, kad jis jums gali būti aktualus“, – prideda Monika Venčkauskaitė, „NRD Cyber Security“ techninė ekspertė ir tyrėja.

Tie patys principai galioja ir kalbant apie pardavimus. Iš žmogaus elgsenos, to, kuo jis domisi ar perka, algoritmai atpažįsta, ką žmogui toliau reikėtų siūlyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs