Paulius Jurkevičius: O jūs darykit, kaip pietiečiai daro! Vyrų maistas. II dalis

Po pirmojo teksto apie tragišką statistine šio žodžio prasme Lietuvos vyrų mitybą sulaukiau priekaištų. Iš ko? Iš vyrų – draugų ir pažįstamų. „Ne, mes taip nevalgome! Pilvo neauginame! Antkapiui (450 kv. metrų namui) netaupome! Maisto kokybės žiūrime! Apie maistą galvojame! Apie kuriuos vyrus rašai?“
Paulius Jurkevičius
Paulius Jurkevičius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Ir tikrai. Apsidairau: nėra mano aplinkoje vyrų, kurie nesidomėtų maisto kokybe, mitybos strategijomis. Mes – tie, kurie gali pusę nakties diskutuoti apie alyvuogių aliejaus polifenolius. Tie, kuriems nenusibosta kalbos apie pekorino sūrius. Arba tie, kurie iki užkimimo aiškinasi artišokų ir vyno derinimo reikalus. Mes esame tokie. Vyrai, bet ne mūrai! Nelabai ąžuolai! Ir mūsų yra absoliuti, nesveika, sektantinė mažuma.

Didysis Lietuvos vyrų ir maisto santykio paradoksas yra šis: geriausi someljė – vyrai, garsūs restoranų šefai – vyrai, talentingi konditeriai – vyrai, restoranų analitikai – vyrai. Išsilavinę, smalsūs, godūs naujų įspūdžių, negailintys pinigų savišvietai, kelionėms, degustacijoms. Kiek iš 1 294 000 Lietuvoje gyvenančių vyrų domisi maisto antioksidantais, brandinto sūrio aromato ir skonio pokyčiais, kavos pupelių skrudinimo ypatumais, balzaminio acto falsifikatais? 100 000? 50 000? 10 000? 5000?

Statistinių duomenų šiuo klausimu aš neturiu. Bet matau vis labiau įsitvirtinančią tendenciją: tie šimtai tūkstančių vyrų, kurie maistu nesidomėjo – dar mažiau domisi. Tie keli tūkstančiai, kurie gilinosi, – dar labiau gilinasi. Tarp Lietuvos vyrų ryškėja bjauri gastronominė atskirtis: vienoje pusėje – mitybos elitas, kitoje – maisto prastuomenė. Ko trūksta? Vidurinės maisto vartotojų klasės: vyrų, kurie neužsidaro išskirtinių gurmė pojūčių ložėje, normalių, ištikimų tradicijoms, atvirų permainoms maisto proceso dalyvių. Pas mus yra taip: arba – arba. Arba lašiniai – 100 gramų – grietinė. Arba austrės – trumai – geriausias pasaulyje alyvuogių aliejus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų