Kaip nepasimesti tarp idėjų – skaitmeniniame amžiuje atgimsta senas informacijos tvarkymo metodas

„Kai ateina akimirka, kai jaučiuosi užstrigęs, palieku tą darbą ir imuosi ko nors kito“, – Niklasas Luhmannas (1927–1998). Per trisdešimt metų Niklasas Luhmannas parašė daugiau nei 70 knygų ir beveik 400 akademinių straipsnių – prieš tokį produktyvumą nublanktų net Stephenas Kingas (o George'as R.R.Martinas turbūt nejaukiai susigūžtų).
Archyvas
Archyvas / 123RF.com nuotr.

Sociologo N.Luhmanno interesai buvo platūs – nuo įstatymų iki visuomenės informavimo priemonių, religijos ir ekonomikos, bet nesvarbu, kokios temos imdavosi, net jo kritikai sutiko: tas vyras žinojo, apie ką kalba. Taigi, kaip aludario sūnus sugebėjo taip produktyviai ir kokybiškai dirbti?

Atsakymas slypi jo taikytoje sistemoje, kurią jis pavadino „Zettelkasten“ (liet. „popierinių kortelių/lapelių dėžutė“). N.Luhmannas teigė, kad jo „Zettelkasten“ tapo savotišku jo pokalbių partneriu, kuris nuolatos mesdavo jam iššūkį ir skatindavo jį didinti produktyvumą. Efektyvus ir paprastas, šiandien „Zettelkasten“ metodas gali būti pritaikytas taip, kad padėtų valdyti bet kokio kūryba ar žiniomis paremtos sferos darbuotojo darbo eigą ir informacijos srautus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis