Tyrimas: dėl karantino pagalbos lietuviams reikėjo ne pinigais, labiausiai kentėjo išsilavinusios moterys

Dėl koronaviruso pandemijos paskelbus karantiną žmonėms sunkiausia tapo ištverti stresą, rūpestį dėl savo sveikatos ir nutrūkusių socialinių ryšių, o ne dėl pinigų ar darbo vietos, rodo tarpiniai Lietuvos socialinių tyrimų centro atliekamo tyrimo duomenys. Atlikus apklausą paaiškėjo, kad labiausiai pagalbos reikėjo jaunoms, išsilavinusioms ir daugiau nei 500 eurų pajamų turinčioms moterims.
Darbas biure
Darbas biure / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvos socialinių tyrimų centras šią savaitę seminare-diskusijoje „Užimtumo pokyčiai Lietuvos darbo rinkoje ir neigiamų pasekmių įveikimo priemonės“ pristatė atliekamo tyrimo dėl Lietuvos visuomenės reakcijos į koronaviruso pandemiją ir karantiną tarpinius rezultatus.

Vilniaus universiteto docentė daktarė, psichologė Dalia Bagdžiūnienė teigė, kad tyrimu siekta išsiaiškinti, ko žmonės tikėjosi, kokių poreikių turėjo karantino metu. Liepos mėnesį apklausta 1013 namų ūkių. Net 60 proc. gyventojų nurodė, kad jiems per karantiną reikėjo vienokios ar kitokios pagalbos.

„Kaip matome, 36–45 metų moterims su aukštuoju išsilavinimu ir aukštesnėmis pajamomis pagalbos reikėjo labiausiai“, – teigė ji.

Norėjo pagalbos įveikiant stresą, o gavo rūpestį darbo vieta

Kokios pagalbos žmonės labiausiai tikėjosi?

„Vyrauja trys dalykai: įveikti stresą, pasirūpinti sveikata ir socialiniai ryšiai. Tai vyrauja visose apklaustųjų grupėse. Įdomu tai, kad menkiau rūpėjo laiko valdymo, vaikų priežiūros poreikiai, o mažiausiai – finansiniai dalykai. Tik dešimt procentų nurodė, kad jiems aktualu gauti pagalbos siekiant išsaugoti darbo vietą. Surasti naują darbą pagalbos tikėjosi vos 48 žmonės iš 1013“, – nurodė psichologė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis