Baltarusių protestuotojai mokosi iš užsienio šalių. Ar jų metodai pasiteisins?

Pastarosiomis savaitėmis Baltarusiją sunku atpažinti. Šimtai tūkstančių žmonių protestuoja prieš ilgametį šalies prezidentą Aliaksandrą Lukašenką ir jo smurto kupiną susidorojimą su žmonėmis, užplūdusiais gatves po pastarųjų rinkimų, kurių rezultatai ginčijami.
Protestas Baltarusijoje
Protestas Baltarusijoje / TASS nuotr.

Buvusios sovietinės valstybės miestuose oficialią nacionalinę vėliavą pakeitė istorinė Baltarusijos baltos ir raudonos spalvų vėliava, kurią savo simboliu pasirinko augantis judėjimas. Visur šmėžuoja ir gėlės bei balionai – įprasti taikaus pasipriešinimo simboliai. Tam tikra prasme, šie vaizdai iš Baltarusijos yra net labai pažįstami.

Spontaniški, decentralizuoti mitingai visoje šalyje ir tarp protestuotojų paplitęs socialinių tinklų naudojimas primena prodemokratinį judėjimą Honkonge. Solidarumo grandinės, kuriose dalyvauja tūkstančiai baltai apsirengusių baltarusių, primena sovietmečio nepriklausomybės judėjimo „Baltijos kelias“ išpopuliarintas iš žmonių suformuotų grandinių demonstracijas. Net tai, kad protestai neturi vieno lyderio, labai primena kitų protestų, vykusių ir vykstančių tokiose tolimose vietovėse kaip Katalonija, Čilė, Prancūzija, Indija, Irakas, Libanas ir JAV, modelį.

Šie tokie panašūs požiūriai atspindi pasaulinę tendenciją, kai vienos šalies žmonių judėjimas perima kitų gerąją patirtį. Keisdamiesi strategijomis, šūkiais ir skaitmeniniais ištekliais šie judėjimai peržengia savo valstybių sienas, įkvepia vienas kitą ir sulaukia tarptautinės paramos. Jų kontekstai ir reikalavimai gali būti skirtingi, tačiau taktika – panaši.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis