Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

CŽV tvirtina, kad nebesikiša į užsienio šalių vidaus politiką. Ar tikrai?

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas linkęs atsakyti į klausimus apie savo vyriausybės kišimąsi į 2016 metais JAV prezidento rinkimus neigimu ir kaltintojams atgal sviedžia kritikos. Pavyzdžiui, kalbėdamas 2017 metų birželio mėnesį jis teigė, kad tai JAV „visame pasaulyje aktyviai kišasi į kitų šalių rinkimų kampanijas“.
CŽV
CŽV / 123RF.com nuotr.

Yra kas su juo sutinka – nuo Kijevo iki Briuselio ir Londono vyriausybių pareigūnai man sakė, kad, jų manymu, Centrinė žvalgybos valdyba (CŽV) iš tiesų dažnai kišasi į rinkimus užsienyje. Šis požiūris suprantamas: kelis dešimtmečius tai buvo tiesa. Pirmoji tokia slapta CŽV operacija buvo skirta manipuliuoti 1948 metų Italijos rinkimais.

Amerikos žvalgybos agentai skleidė uždegančią propagandą, visaip rėmė savo pageidaujamą kandidatą ir organizavo vietos gyventojų iniciatyvas – visa tai tam, kad Italijos centristinės pajėgos būtų pranašesnės už kairiuosius konkurentus. Italijos komunistų partijai pralaimėjus, 1948 metų operacija tapo „šablonu“, man sakė CŽV vyriausiasis vidaus istorikas Davidas Robarge'as, nes vėliau šį veiksmų modelį agentūra tada taikė „daugybėje, daugybėje šalių“, konkuruodama su savo sovietiniu kolega KGB.

Tada Šaltasis karas pasibaigė, o priešingi Maskvos ir Vašingtono rinkimų operacijų tikslai – skleisti komunizmą ar, atvirkščiai, apriboti jo sklaidą – paseno. Vis dėlto nuo to laiko Rusijos žvalgyba kišosi į daugelį užsienio rinkimų, siekdama nebe paremti tam tikrą ideologiją, bet palaikyti autoritariškai mąstančius kandidatus, sėti chaosą ir painiavą bei delegitimizuoti demokratinį modelį. O kaipgi CŽV?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos