Gamyklų revoliucija: atkeliauja dirbtinis intelektas ir daugiafunkciai robotai

Paklauskite Stefano Jockuscho, kaip po 10 ar 20 metų atrodys gamyklos, ir gali būti, kad atsakymas jus ir sužavės, ir sutrikdys.
Gamykla
Gamykla / 123RF.com nuotr.

S.Jockuschas yra „Siemens Digital Industries Software“ strategijos viceprezidentas, ši įmonė kuria programėles, kurios imituoja tokių produktų kaip mobilieji telefonai ar išmanieji laikrodžiai koncepciją, dizainą ir gamybą.

Jo išmaniosios gamyklos vizijoje svarbus vaidmuo tenka „nepriklausomiems, judantiems“ robotams. Bet šie robotai ne tik gamina daiktus. Jie gali daug daugiau – tokia gamykla „pati organizuoja savo darbus“.

„Priklausomai nuo to, kokį gaminį aš nurodysiu pagaminti šiai gamyklai, ji visiškai save pertvarkys ir veiks jau visai kitaip, kai atvysiu su kitokiu produktu, – sako S.Jockuschas. – Ji pati persitvarkys taip, kad galėtų atlikti kitą jai skirtą funkciją.“ Už šios ateities gamyklos slypi dirbtinis intelektas (DI), sako S.Jockuschas.

Tačiau dirbtinis intelektas prasideda nuo lusto. Paimkime automobilius. Lustuose, kurie šiandien valdo įvairias mašinų programas ir rytdienos transporto priemones be vairuotojo, yra įdiegtas DI, kuris priima sprendimus realiuoju laiku. Tiesa, šis DI labai specializuotas, sukurtas atsižvelgiant į konkrečias užduotis. Žmonėms, kurie kuria mikroschemas, reikia pamatyti platesnę perspektyvą. „Kalbant apie savivaldžių transporto priemonių DI, jis turi atsižvelgti į labai daug veiksnių, fiksuojamų transporto priemonės kelyje. Reikia įsivaizduoti, kiek vaizdų turi apdoroti mikroschema arba kiek tuose vaizduose bus judančių objektų, – sako S.Jockuschas. – Turite labai gerai suprasti, koks bus galutinis rezultatas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis