Klaidos, kurios Lietuvos politikus paverčia klounais

Priešrinkiminis periodas – atsakingas laikotarpis. Rinkėjams būtina apsispręsti, kam deleguoti valdžią, o politiniams kandidatams svarbu kuo geriau pasirodyti ir neapsijuokti. VU Tarptautinių santykių ir politikos instituto dėstytojo, politinės komunikacijos eksperto Nerijaus Maliukevičiaus teigimu, riba tarp kokybiškos politinės komunikacijos ir absurdo – labai plona. Kokių klaidų politikai turėtų vengti, kad nepasirodytų komiškai ir neprarastų rinkėjų pasitikėjimo?
Senojo cirko klounai
Senojo cirko klounai / needfull.net nuotr.

Pasak politinės komunikacijos eksperto, viena pagrindinių politikų klaidų – kai politinė retorika ar politinė reklama esmingai skiriasi nuo to, koks politikas yra iš tikrųjų. Jei politiko veiksmai skiriasi nuo jo žodžių ir ypač, jei politikui nusižengus, jis vis tiek bando save pristatyti kaip šventąjį, kuriamas stiprus disonansas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Nerijus Maliukevičius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Nerijus Maliukevičius

„Manau, kad pagrindinė klaida priešrinkiminėje komunikacijoje ar politiko komunikacijoje apskritai yra politiko kuriamo įvaizdžio ar retorikos ir tikrojo politiko vaizdinio neatitikimas. Kartais pasitaiko bandymų pateikti save kaip vaizdingą asmenybę – jeigu politikas iš tikro toks yra, tuomet jam tai sekasi ir padeda, bet jeigu tai yra tikrai kukli, juodadarbė asmenybė, bandymas pateikti save kaip populistinį politiką gali atrodyti komiškai“, – teigia N.Maliukevičius.

Laviravimas tarp globalių ir vietinių problemų

N.Maliukevičiaus teigimu, dažnai pasitaiko skirtis ir tarp realaus gyvenimo bei bandymo pateikti tam tikrą politinę realybę. Ekspertas prisimena, kai Vakarų Europoje kilo didelė diskusija dėl migracijos politikos, o tuo pasinaudoti bandyta ir Lietuvoje.

Labai svarbu įvertinti realią politinę situaciją ir rinkėjų lūkesčius. Jeigu rinkėjui rūpi lokalios problemos – nereikia kalbėti apie globalias, tarptautinės politikos problemas ir iššūkius.

„Darbo partija ankstesniuose rinkimuose bandė pasinaudoti šiuo ažiotažu. Buvo sukurtas plakatas, kuriame politikai vaizduoti stovintys prie barjero, neva apsaugančio nuo emigrantų antplūdžio ir užtveriančio kelią į Lietuvą. Politikai mąstė, jog ši globali diskusija, globali problema yra ne mažiau aktuali ir lietuviams. Netrukus paaiškėjo, jog tai buvo šalutinė tema ir nepadėjo politikams pasiekti jokio teigiamo rezultato. Labai svarbu įvertinti realią politinę situaciją ir rinkėjų lūkesčius. Jeigu rinkėjui rūpi lokalios problemos – nereikia kalbėti apie globalias, tarptautinės politikos problemas ir iššūkius“, – kalba ekspertas.

Klaidos reklamos srityje

Pasak N.Maliukevičiaus, bloga reklama irgi yra reklama, nes visuomenė ima daugiau kalbėti apie atitinkamą asmenį; socialiniuose tinkluose imama dalintis apie tam tikrą įvykį ar pasisakymą žmogaus, kurio iki šiol niekas nežinojo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis