Prancūzijoje rasizmas iki šiol buvo tabu – oficialiai visi prancūzai lygūs ir vienodi. Tikrovė kiek kitokia

Beveik prieš 20 metų viena prestižiškiausių Prancūzijos aukštųjų mokyklų Sciences Po žengė drąsų žingsnį: ji tapo pirmuoju elitiniu Prancūzijos universitetu, kuris pabandė paįvairinti savo studentų gretas.
Universitetas
Universitetas / Davide Cantelli nuotr./ Unsplash nuotr.

Programa yra nedidelės apimties, nuo jos pradžios iš viso tik būta tik apie 1000 absolventų, tačiau apskritai ji laikoma sėkminga, nes siūlo stipendijas daugeliui žmonių, kurie kitu atveju nebūtų turėję galimybės studijuoti.

Vis dėlto jos pobūdis atskleidžia kai ką reikšmingo apie Prancūziją: šios programos neapibrėžia rasiniai, o tik socioekonominiai ir geografiniai veiksniai. Sciences Po (pranc. l’Institut d’études politiques de Paris, liet. Paryžiaus politikos studijų institutas) siekia priimti tam tikrą procentą savo studentų iš vietovių, kurios yra ekonomiškai silpniausios.

Nors programos esmė yra turėti kuo didesnę studentų įvairovę, ji nėra specialiai skirta etninėms mažumoms. Taip yra todėl, kad, bent jau oficialiai, Prancūzija neskirsto žmonių pagal spalvą.

Po Prancūzijos revoliucijos senasis režimas, kuriame žmogaus gyvenimo kelią visiškai apibrėžė jo gimstant paveldėtos ekonominės galimybės (žmonės gimdavo ir likdavo valstiečiais, žemvaldžiais, aristokratais, arba tapdavo dvasininkais), buvo pakeistas visa apimančia „piliečių“ kategorija.

Prancūzija po Antrojo pasaulinio karo, kurio metu „Vichy“ režimas išskyrė žydus kaip deportuoti skirtą visuomenės segmentą, įtvirtino savo įsipareigojimą laikytis savo visuotinių idealų. Taigi šiandien, skirtingai nei JAV, Prancūzija oficialiai nerenka statistikos apie savo gyventojų rasę ar religiją, nes pripažįstamos tik dvi žmonių kategorijos: piliečiai ir imigrantai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų