„Tesla“ nelėtina apsukų, nors jos kelias į sėkmę duobėtas: ar tokia drąsa atsipirks?

Tai turėjo būti „Teslos“ karūnavimo diena. Vos ne vos išvengusi bankroto, ši Silicio slėnio automobilių gamintoja – pelninga ir lyderiaujanti sektoriuje, kuris kažkada rimtai į ją nežiūrėjo – rugsėjo 4 dieną turėjo patekti į „S&P 500“ indeksą.
„Tesla Cybertruck“ kopija
„Tesla Cybertruck“ kopija / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šio fakto simbolizmas buvo dar saldesnis, nes naftos ir dujų milžinė „ExxonMobil“ buvo ką tik išmesta iš „Dow Jones“ indekso, tarsi pažymint iškastinio kuro pramonės nuosmukį, pasauliui pereinant prie kitokios energijos. Tačiau „Tesla“ buvo apsidžiaugusi per greitai.

Nepaisant keturių pelningų ketvirčių ir viršutinės rinkos ribos, viršijančios 400 milijardų JAV dolerių, indeksui to nepakako. Pasklidus blogai žiniai įmonės akcijų kaina smuko trečdaliu. Netikėta „Teslos“ nesėkmė galėjo būti susijusi su jos uždarbio struktūra: jos pastarųjų keturių ketvirčių 368 milijonų dolerių pelną užtemdė 1,05 milijardo JAV dolerių vertės reglamentavimo kreditų pardavimas kitiems nulinės emisijos automobilių gamintojams.

Tiesa, reikia pripažinti, kad „Teslos“ neįtraukimas į „S&P 500“ menkai tesulėtino šio automobilių gamintojo pagreitį. Nuo tada, kai nebuvo įtraukta į indeksą, „Tesla“ susigrąžino daugiau nei pusę savo nuostolių ir pažėrė daug gerų naujienų, kad ja susidomėtų investuotojai. Netrukus mūsų laukia pikapas, sunkvežimis, „Roadster“ sportinis automobilis ir mūšiui parengtas „Cybertruck“. „Tesla“ kuria planus žengti į Vokietijos energijos rinką. Nepaisant koronaviruso pandemijos, jos transporto priemonės – „S“, „3“, „X“, „Y“ modelių serija – yra gerai parduodamos. Rugsėjo 22 dieną įmonė paskelbė dar vieną ambicingą tikslą – „Tesla“ įsipareigojo tapti geriausia akumuliatorių gamintoja pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis