Kaip niūrioje ir drėgnoje Škotijoje gimė viskis ir atnešė milijardus pelno

Ne, ponai ir ponios, tai nėra alkoholio reklama. Tai pasakojimas apie tai, kaip šalis su niūriu, šaltu ir drėgnu klimatu, su sunkiais pasiekiamais kalnais slėniais bei salomis, su žeme, kurioje geriausia dera durpės, pasinaudojo savo tradiciniu paveldu ir pavertė jį milijardus eurų generuojančiu verslu. Tai Škotijos ir jos viskio sėkmės istorija, iš kurios pasimokyti galėtume ir mes.
Škotija
Škotija / 123RF.com nuotr.

Kada atsirado viskis?

Žodis „viskis“ kilo iš senosios geilų kalbos, kuria nuo seno kalbėjo Škotijos gyventojai. Uisge Beathe (tariama ūš-ga-bey-ta) yra senovinis frazeologizmas, reiškiantis „gyvybės vandenį“. Galbūt skamba kiek juokingai, tačiau senovėje žmonės alkoholį daugelyje kultūrų suvokė kaip absoliučiai teigiamą dalyką, savo gerosiomis savybėmis tolygų iš dangaus krintančiai manai. Ilgainiui Uisge Beathe tapo angliškais whiskey arba whisky. Nors kiek skirtingai rašomi, tačiau abu žodžiai yra teisingi.

123RF.com nuotr./Daugelis daryklų įsikūrė slėniuose, geilų kalba vadinamuose glenais. Dėl to daugelyje viskio pavadinimų sutiksite šį žodį.
123RF.com nuotr./Daugelis daryklų įsikūrė slėniuose, geilų kalba vadinamuose glenais. Dėl to daugelyje viskio pavadinimų sutiksite šį žodį.

Iki šiol tarp dviejų senųjų viskio šalių – Airijos ir Škotijos – ginčas, kur šis gėrimas buvo pradėtas varyti, lieka neišspręstas. Seniausias įrašas apie viskio gamybą Škotijoje sutinkamas dar 1494 metais. Iš įrašo kronikose yra aišku, kad viskis šalyje toli gražu nėra naujovė, tad šiai tradicijai garantuotai yra daugiau nei 500 metų. Airiai sako, jog jie viskį gamino dar nuo 1170 metų, tačiau nauji tyrimai rodo, kad ten Uisge Beathe yra toli gražu ne distiliuotas grūdų spirito produktas, o greičiau stiprus vynas. Faktiškai patvirtinta tik tai, kad jau XIV a. airių vienuoliai naudojo distiliavimą kuriant įvairius vaistus – užpilus bei tepalus, trauktines, tačiau tai nebūtinai nereiškia, kad buvo varomas ir viskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis