Šią vasarą po Latviją ir Estiją keliaujančių lietuvių kaip niekad daug. O vaikštinėjant po didmiesčius ar kurortus kiekvienam lietuviui akį maloniai glosto lietuviški prekės ženklai – „Maxima“, „Senukai“, „Euroaptieka“ ir kiti.
Ypač jų gausu Latvijoje. Lietuvos gamintojai ir prekybininkai šioje šalyje taip įsitvirtinę, kad neretai rinkoje užima lyderio pozicijas, pralenkdami vietinius žaidėjus.
Lietuvos ambasados Latvijoje patarėjas Tomas Grabauskas 15min pabrėžė, kad Lietuva Latvijai yra pagrindinė užsienio prekybos partnerė ir labai svarbi investuotoja.
Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas priduria, kad lietuviai buvo pirmieji užsienio investuotojai, patikėję šia rinka, todėl jiems ir pavyko Latvijoje taip gerai įsitvirtinti.
„Latvijos rinka mums artima ir kultūriškai, ir kalbiniu aspektu, ir geografiškai. Istoriškai ji buvo ne tokia patraukli kitiems investuotojams, tad kas pirmas įžengė, turėjo žymiai didesnį potencialą išaugti. Lietuvos verslininkai pirmieji patikėjo, kad gali įkelti čia koją. Kaip „Rimi“ padarė Estijoje, kur lietuviai prisibijojo“, – kodėl lietuviai sugeba nukonkuruoti vietinius žaidėjus Latvijoje, 15min atskleidė J.Gavėnas.
Latvijos rinka mums artima ir kultūra, ir kalbiniu aspektu, ir geografiškai. Lietuvos verslininkai pirmieji patikėjo, kad gali įkelti čia koją, – sakė J.Gavėnas.
Tad 15min apžvelgia, kurie Lietuvos prekybininkai Latvijoje ir Estijoje atsigriebę didžiausią rinkos dalį ir kodėl šiose šalyse – ypač Latvijoje – lietuvių verslininkams taip gerai sekasi.