Per antrą karantiną maistą į namus lietuviai užsisako drąsiau, bet restoranai dėl to nedžiūgauja

Lapkritį vėl šalyje įvedus antrąjį karantiną pastebima, kad maisto užsakymas į namus išaugo kelis kartus. Anot verslo atstovų, lyginant su kovo mėnesiu, tautiečiai drąsesni ir maistą išsinešimui įsigyja aktyviau nei pirmąjį kartą, tačiau restoranų tai nedžiugina.
Maistas išsinešti
Maistas išsinešti / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

15min primena, kad nuo lapkričio 6 dienos Lietuvoje dėl plintančio koronaviruso įsigaliojo visuotinis karantinas. Per šį laikotarpį draudžiama restoranų, kavinių, barų, naktinių klubų, lošimo namų ir kitų pasilinksminimo vietų veikla, išskyrus, kai maisto paslauga teikiama išsinešimui ar tai daroma įstaigų, įmonių teritorijose ir patalpose.

Ekspertų teigimu, per pirmąjį karantiną maisto pristatymo į namus mastai nors ir kilo, rezultatai nebuvo stulbinantys. Tuo tarpu situacija dabar – visai kitokia.

Daugiau užsisakančių ir gaminančių

Bendrovės „Maistas į namus“, valdančios maisto pristatymo platformą Lėkštė.lt, direktorius Tomas Vonžodas 15min sakė, kad prasidėjus antrajam karantinui, preliminariais skaičiavimais, maisto į namus užsakoma apie 30 proc. daugiau. Daugėja ir restoranų, norinčių teikti paslaugą – besidominčių tokia galimybių platforma sulaukia apie 4-5 kartus daugiau nei įprastai.

„Anksčiau būdavo į savaitę vienas, du pasidomi, o dabar apie 10 restoranų kreipiasi dėl sąlygų, domisi, kaip dirbame. Iš principo, yra išaugęs susidomėjimas iš restoranų“, – sakė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Portalas „lekste.lt
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Portalas „lekste.lt "

Palyginus, per pirmąjį karantiną, T.Vonžodo teigimu, maisto pristatymo į namus skaičius kilo panašiai. Tačiau tuomet dar daugiau restoranų ieškojo būdų, kaip jiems išlikti ir ką daryti.

„Buvo šokas, netikėtumas, o dabar daugelis restoranų yra sustrategavę ir žino, ką veiks. Jie žinojo, kad bus karantinas ir rudenį. Dalis apskritai netęsia veiklos, dalis užsidarė, kiti apribojo savo laiką. Taip pat pastebėjau, kad baltų staltiesių restoranai atidaro antrinį prekinį ženklą, kuris skirtas maistui į namus. Tokia tendencija vakaruose jau kurį laiką gyvuoja“, – aiškino jis.

Plėsis anksčiau nei planavo

Augti, samdytis papildomų vairuotojų šiuo laikotarpiu priversta ir pati maisto į namus platforma. Tiesa, T.Vonžodas nurodo, kad lapkričio-sausio mėnesiais visuomet buvo užsakoma daugiausiai maisto į namus, todėl plėstis būtų reikėję ir be karantino.

„Tačiau dabar, kai yra karantinas, turbūt reikės dvigubai daugiau negu būtų reikėję. Papildomai reikia 8 vairuotojų – tai 30 proc. daugiau darbuotojų nei yra dabar. Negaliu sakyti, kad tai sezoniškas verslas, bet jame sezoniškumo visai nemažai“, – tikino pašnekovas ir pridūrė, kad dar šiemet planuojama plėstis į Panevėžį ir Šiaulius.

Panašias tendencijas fiksuoja maisto pristatymo platforma „Bolt Food“. Pasak įmonės maisto pristatymo plėtros vadovo Baltijos šalyse Ruslano Savičiaus, nuo pirmojo karantino pradžios platformoje paslaugų paklausa Lietuvoje išaugo 3 kartus.

„Tai lėmė ne tik įvairūs su karantinu susiję apribojimai, bet ir investicijos, nuolaidos klientams“, – įsitikinęs jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis