Prekybos tinklai mažina lietuviškų maisto produktų kainas: gamintojai atskleidžia – kodėl

Kai kurie prekybos tinklai paskelbė, kad mažinama lietuviškos produkcijos kaina arba taikys jai nuolaidą. Mėsos, sūrio ir pieno, miltų bei grūdų gamintojai pasakojo skirtingas priežastis, kodėl ryžosi atpiginti prekes, o ekonomistai tikina, kad konkurencija ir internetinė prekyba gali šiek tiek sujaukti kainas, kurios, pagal statistiką, netgi ūgtelėjo.
Prekybos centre
Prekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Mažina kainas, kad išlaikytų gamyklas

Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynų generalinis direktorius Darius Gudačiauskas 15min teigė, kad įmonės vištieną tiekdavo tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse veikiančioms viešojo maitinimo įstaigoms, restoranams, viešbučiams – aprūpindavo bent 1000 tonų paukštienos per mėnesį. Bet paskelbus karantiną ir uždarius šiuos sektorius, rinka tiesiog subliuško, o gamyba nesumažėjo.

„Mes pasiruošę mažinti kainas tam, kad išlaikytume savo gamyklas ir darbuotojus. Tuo tarpu vartotojui siūlome geriausią vietoje pagamintų produktų kokybę už mažesnę kainą. Svarbu, kad Lietuvos žmonės pirktų mūsų šalyje pagamintą produkciją ir taip išsaugotų ekonomiką. Kitu atveju mes nebūsime pajėgūs atsilaikyti didžiųjų valstybių konkurencijai ir sunyksime. Jei nesukelsime masinio šalyje pagamintų prekių pirkimo, tai mums atsieis ilgalaikius nuostolius ir bedarbystę“, – aiškino D.Gudačiauskas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus paukštynas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus paukštynas

Jis pridūrė, kad gamybiniai pajėgumai išlaikyti tie patys tam, kad nebankrutuotų Lietuvos ūkininkai, iš kurių perkami mėsiniai viščiukai produkcijos gamybai, taip pat, kad nereiktų uždaryti pačių gamyklų ar sunaikinti pačių auginamų paukščių.

„Kad visa tai išlaikytume, kaupiame nuostolį ir tariamės su valstybe. Mainais buvo pažadėta parama paukštininkystės sektoriui. Kol kas paramos negavome, tad tvyro įtampa ir nežinomybė. Situaciją aštrina ir kitų šalių gamintojų perprodukcija. Pavyzdžiui, Lenkijoje šiuo momentu paukštienos perteklius šimtą kartų didesnis, tad šios šalies gamintojai stengiasi „nusimetinėti“ turimą kiekį svetur visais įmanomais būdais. Į Lietuvą taip pat plūsta lenkiška vištiena ir kai vietoj lietuviškos paukštienos prekybos lentynoje „atsigula“ jų produkcija, galiausiai skaudžiai atsilieps mūsų ekonomikai“, – komentavo D.Gudačiauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis