Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Programinę įrangą sportui kuriančios įmonės vadovas M.Cowlingas: lietuvių meilė krepšiniui padeda ir mūsų darbe

Prieš penkerius metus Lietuvoje įsikūrusi tarptautinė sporto technologijų bendrovė „Genius Sports“ per šį laikotarpį nuo 5 darbuotojų užaugo iki 100. O Vilniuje įkurtame technologijų vystymo centre lietuviai kuria sprendimus, kuriuos naudoja net tokios garsios organizacijos kaip Tarptautinė krepšinio federacija (FIBA). Įmonės vadovas Matthew Cowlingas tvirtina, kad plėstis Lietuvoje paskatino ir aukštas anglų kalbos lygis, ir greitas internetas, ir net lietuvių meilė krepšiniui.
Matthew Cowlingas
Matthew Cowlingas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Su „Genius Sports“ vadovu Lietuvoje Matthew Cowlingu 15min kalbėjosi apie tai, kodėl nuspręsta investuoti Lietuvoje, kaip įmonei augti padėjo tai, kad lietuviai mėgsta krepšinį, apie plėtros planus, siekiant įdarbinti daugiau IT inžinierių, ir iššūkius per karantiną nutrūkus sporto renginiams.

– Kompanija „Genius Sports“ į Lietuvą įžengė prieš penkerius metus, įsigijusi lietuvišką bendrovę. Kodėl nusprendėte žengti į Lietuvos rinką? Kokie buvo pirmieji įspūdžiai pradėjus veiklą šioje rinkoje?

– Mes Lietuvoje įsigijome įmonę MBT – labai gerą krepšinio technologijų bendrovę. Vykstant įsigijimo procesui atvykome čia apsižvalgyti ir pamatėme Lietuvoje kelis dalykus, kurie mums patiko. Pirma, labai aukšto lygio anglų kalbos žinios. Antra, labai gera techninė infrastruktūra – aukštos kokybės internetas ir panašūs dalykai. Trečia, technologijų specialistų, kuriuos norime įdarbinti, prieinamumas.

Lietuvoje labai aukšto lygio anglų kalbos žinios. Antra, labai gera techninė infrastruktūra. Trečia, technologijų specialistų, kuriuos norime įdarbinti, prieinamumas.

Pirmą kartą apsilankiau 2015 metų lapkritį, o 2016 metais persikėliau čia gyventi.

Taigi viskas susiklostė logiškai. Jau turėjome programinės įrangos vystymo centrus Londone, Sofijoje ir planavome įkurti dar vieną, skirtą tik sportui. Kadangi bazė – MBT įmonė buvo Lietuvoje, o lietuviai labai myli krepšinį, kas irgi padeda mūsų darbe, pamatėme, kad galime čia išsiplėsti. Dar vienas privalumas Lietuvoje – laisvo biurų ploto prieinamumas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Matthew Cowlingas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Matthew Cowlingas

– Kodėl lietuvių meilė krepšiniui buvo privalumas?

– Pradžioje tai mums padėjo prisitraukti darbuotojų, nes žmonės susidomėdavo mūsų veikla – kuo mes užsiimame kaip įmonė. Specialistai, kurie mėgo krepšinį, norėjo ateiti pas mus dirbti.

Specialistai, kurie mėgo krepšinį, norėjo ateiti pas mus dirbti.

Jie dirba iki šiol. Krepšinio srityje labai daug dirbame, todėl esame žinomi. Tad tai, kuo mes užsiimame kaip sporto technologijų kompanija, žmonėms pasirodydavo artima.

Suprasti akimirksniu

  • Vienas iš „Genius Sports“ programuotojų Ignas Lukošius taip pat žaidžia ir LKL lygoje, „Nevėžis-Optibet“ komandoje. Jis derina krepšinio treniruotes ir visą darbo dieną „Genius Sports“ įmonėje, anksti keldamasis, griežtai planuodamas darbotvarkę ir dirbdamas nuotoliniu būdu.

– O kokius didžiausius trūkumus Lietuvoje matote kaip investuotojas?

– Gal sudėtingas susisiekimas oro transportu. Vienas iš trūkumų galbūt, kad Lietuva šiek tiek per daug susitelkusi į krepšinį. Pavyzdžiui, Anglijoje žmonės seka daug sporto šakų – regbį, kriketą, futbolą, o Lietuva domisi tik krepšiniu. Tad šis iššūkis – paskatinti žmones galvoti daugiau nei apie vieną ar du sportus, gali būti matomas kaip trūkumas, bet nė vienas iš šių dalykų nėra trukdis. Nė dėl vieno iš jų kurti verslą Lietuvoje netampa sudėtinga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?