Varžytuvės dėl svarbiausio posto nė iš tolo neprimena įnirtingos rinkimų kovos. Tai, kad mažiau nei po trijų savaičių bus renkamas naujasis prezidentas, primena kelios specialios televizijos ir radijo laidos, pavienės publikacijos spaudoje bei kur ne kur sušmėžuojantys reklaminiai plakatai.
Intensyviai dirba
Kandidatės į prezidentus Dalios Grybauskaitės atstovas spaudai Linas Balsys mano, kad rinkimų kampanija vyksta taip, kaip ir turėtų. „Šiomis savaitėmis daug važinėjame po rajonus, susitinkame su rinkėjais, bendraujame ir diskutuojame su jais“, – LŽ pasakojo jis.
Politologo Tomo Janeliūno nuomone, vangų prezidento rinkimų vajų lėmė akivaizdus vienos iš kandidačių – D.Grybauskaitės – populiarumas.
L.Balsys džiaugėsi, kad į susitikimus su D.Grybauskaite visada ateina daugybė žmonių. Jie domisi ne tik kandidatės rinkimų programa ar nuomone aktualiausiais klausimais, bet ir prašo jos papasakoti apie save ar šeimą.
D.Grybauskaitė ir jos rinkimų štabas neketina mažinti tempo. Šiomis savaitėmis kandidatės dėmesio pareikalaus ir prieš rinkimus su konkurentais vyksiantys debatai per televizijos bei radijo laidas. „Man neatrodo, kad rinkimų kampanija vyksta vangiai. Šis mėnuo mūsų rinkimų štabui labai intensyvus“, – tikino L.Balsys.
Per mažai laiko
Tai, kad rinkimų vajus vyksta gana intensyviai, įsitikinusi ir Darbo partijos kandidatė į prezidentus Loreta Graužinienė. Jos nuomone, iki šiol agitacinei kovai gal ir trūko šiek tiek spalvingumo, tačiau padėtis netrukus pasitaisys. „Rinkimų kampanija įgauna pagreitį. Ši ir ateinanti savaitės bus reikšmingiausios“, – mano kandidatė.
Socialdemokratų partijos kandidato į prezidentus Algirdo Butkevičiaus nuomone, rinkimų agitacija turi nemažai trūkumų. Įstatymais suvaržius tam tikros rinkimų informacijos sklaidą, sumažėjo rinkėjų galimybė lengviausiu būdu daugiau sužinoti apie kandidatus ir jų programas. A.Butkevičiaus nuomone, reikėtų švelninti tam tikras politinės reklamos taisykles.
Nulindo į pogrindį
Partijos „Tvarka ir teisingumas“ kandidatas į prezidentus Valentinas Mazuronis taip pat įsitikinęs, kad ši rinkimų kampanija nėra pati geriausia. Jo nuomone, būtent likus mėnesiui iki rinkimų kandidatams turėtų būti sudarytos geriausios sąlygos prisistatyti, išreikšti savo nuomonę įvairiais klausimais, diskutuoti. „Sakyčiau, kad dabar agitacija nulindo į pogrindį. Susitikinėjame su rinkėjais, tačiau trūksta dabar draudžiamos galimybės dalyvauti nemokamose nacionalinių TV kanalų laidose ar kabinti reklaminius plakatus ne tik numatytose vietose“, – aiškino kandidatas į prezidentus.
V.Mazuronis taip pat abejoja, ar užtenka iš valstybės pinigų apmokamo eterio, kad rinkėjai galėtų susidaryti pakankamą įspūdį apie kandidatus į prezidentus. „Informacijos, diskusijų, per kurias atsiskleistų politikų nuomonės, tikrai negana. Jos užtenka tik į susitikimus su kandidatais vaikščiojantiems žmonėms, tačiau dauguma gyventojų juk to nedaro“, – aiškino jis.
Tarsi po vandeniu
Kelias viešas diskusijas su kandidatais į prezidentus surengusios visuomeninės organizacijos Piliečių santalka vicepirmininkas Darius Kuolys įsitikinęs, kad šis prezidento rinkimų vajus labai blankus. „Susidaro įspūdis, kad agitacija vyksta tarsi po vandeniu: per mažai viešų debatų, žiniasklaidos dėmesio rinkimams. Tai didelis trūkumas, dėl kurio labiausiai nukenčia demokratija“, – mano jis.
D.Kuolys įsitikinęs, kad rinkimų kampanijos kokybę galėtų pagerinti jos pailginimas. Anot jo, mėnesio agitacijai neužtenka. Be to, daugiau dėmesio rinkimams turėtų skirti žiniasklaida.
Entuziazmą slopina favoritė
Politologo Tomo Janeliūno nuomone, vangų prezidento rinkimų vajų lėmė akivaizdus vienos iš kandidačių – D.Grybauskaitės – populiarumas. „Kiti kandidatai į šalies vadovus lyg ir patys nelabai tiki savo galimybėmis laimėti, jiems sunkiau sekasi pritraukti rėmėjų“, – aiškino jis.
T.Janeliūnas įsitikinęs, kad kai kurios partijos savo kandidatus į prezidentus iškėlė tik siekdamos padidinti savo galimybes geriau pasirodyti per netrukus vyksiančius Europos Parlamento rinkimus.
„Tačiau rinkimų kampanijos intensyvumas ne visada susijęs su kokybišku informacijos pateikimu. Kai vyksta intensyvi agitacija, kandidatai kaip tik pristatomi gana paviršutiniškai, žaidžiama trumpalaikėmis rinkėjų emocijomis, – aiškino T.Janeliūnas. – Ramiau vykstanti kampanija ne perkraus rinkėjus bereikalinga informacija, o į viršų iškels svarbiausius akcentus.“