„Jis gali imti veikti priklausomai nuo Lietuvos ir Rusijos muitinės tarnybų vadovų derybų, suplanuotų rugpjūčio 13 dieną, rezultatų. Derybose planuojama visapusiškai išnagrinėti egzistuojančias problemas“, – rašoma Rusijos muitinės pranešime.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius BNS trečiadienio popietę sakė, kad ši žinia suteikia šiek tiek vilties, tačiau dar lieka labai daug neaiškumų.
„Ši žinia yra nors mažas vilties spindulėlis mūsų vargų pakalnėje. Tačiau lieka neaišku, kokie kriterijai būtų taikomi pasirenkant vežėjus, kuriuos tikrinti, kiek plačiai ir kada tai būtų taikoma. Juk dabar visi Lietuvos vežėjai vadinami nesąžiningais. Bet jeigu būtų grįžta prie normalios tvarkos, tai būtų bent nedidelė pergalė“, – sakė „Linavos“ atstovas.
Anot G.Vincevičiaus, Maskvoje viešintys „Linavos“ atstovai trečiadienį jau buvo susitikę su Tarptautinės vežėjų sąjungos (IRU) atstovais. Galimų rezultatų sprendžiant susidariusias problemas tikimasi ketvirtadienį, kai vyks Lietuvos ir Rusijos muitinės tarnybų vadovų konsultacijos.
Dėl sugriežtintų muitinės procedūrų keli šimtai Lietuvos krovininių automobilių jau antrą savaitę yra įstrigę Latvijos ir Rusijos pasienyje. Trečiadienio duomenimis, visa eilė siekė daugiau nei 20 kilometrų.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ praneša, kad pastarosiomis dienomis dėl Rusijos muitinės pareigūnų veiksmų Lietuvos vežėjų eilės formuojasi ir pasieniuose su Baltarusija ir Kazachstanu.
Rusija teigia, kad lietuviai griežčiau tikrinami dėl padažnėjusių pažeidimų, tačiau Lietuvos vežėjų atstovai tai vadina pretekstu siekiant išstumti Lietuvos vežėjus iš rinkos.