Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mados kūrėjų mintys: apie juos, apie mus ir amžiną mados karuselę

Rudens pradžiai rubrikos „Mados ekspresas“ skaitytojams siūlau garsių mados žmonių mintis apie tai, ką reiškia būti madingu.
Jurgita Jurkevičienė
Jurgita Jurkevičienė / nuotr. iš asmeninio archyvo

Giorgio Armani, italų elegancijos legenda:

„Būti madingu, nereiškia išsiskirti. Būti madingu reiškia būti pastebėtu ir išlikti pastebėjusio atmintyje“.

Domenico Dolce ir Stefano Gabbana, radikaliausi Italijos dizaineriai:

„Elegancija – tai sunkiai apibrėžiama sąvoka. Arba ji yra arba jos niekada nebus. Pamatai žmogų ir supranti – štai kur tikroji elegancija. Tik kur, kokioje detalėje ji slypi, sunku pasakyti. Elegancija – tai ne vien apranga, o elgesys, manieros, kalbėjimo būdas“.

Šviesios atminties „Vogue Italia“ mados žurnalo redaktorė Anna Piaggi:

„Mada – tai žaidimas. Kas moka žaisti, provokuoti ir  juoktis iš savęs, visada bus madingas“.

Santo Versace, „Versace“ mados namų vadovas:

„Kaip madingas vyras išgyvens krizę?  Nesinervins. Nieko nekaltins. Tik daugiau dirbs“

Ennio Capasa, „Costume National“ mados namų direktorius:

„Mada suteikia galimybę uždirbti. O pinigai suteika nepriklausomybę. Bet vien pinigų negana. Reikia polėkio. Kas įkvėps vyrą krizės akivaizdoje? Pyktis, sveikas, pozityvus, griaunantis silpnybes ir įpročius. Pyktis taps iššūkiu sau pačiam ir varomąja jėga ateičiai“.

Beppe Modenesi, Italijos Nacionalinių mados namų viceprezidentas:

„Kodėl italų vyras mėgsta puoštis? Galbūt jis gėjus? Vargu... Tiesiog tai tradicija, įprotis, įgytas su motinos pienu, kuris prasideda nuo poreikio būti švariu, tvarkingai nusiskusti, susišukuoti, apsirengti“.

Japonijos  „Vogue“ žurnalo vyriausioji redaktorė, mados tinklaraštininkė Anna Dello Russo:

„Šaltąjį sezoną mados kūrėjai akcentuoja svarbiausią moters kūno vietą – tai saulės rezginys, skrandis. Krizės laikmetį moterys nė minutei nepraras budrumo, nes bus nuolat  pasiruošusios atremti smūgį į skrandį“.

Roberto Cavalli, italų dizaineris:

„Man patinka manekenės lietuvės. Jos tvirtos, užsispyrusios, moka apsiginti. Šiais prievartos laikais moteris privalo mokėti save apginti. Priešingu atveju ji atrodys senoviška, nešiuolaikiška“.

Guglielmo Miani, Milano „Montenapoleone“ butikų asociacijos prezidentas:

„Ar žinote, kas finansų krizės metu išgelbės madą? Italijos ūkininkai. Mada ir etnogastronomija šiandien eina koja kojon. Išgėrę Milano auksiniame kvadrate brangaus vyno ir paragvę Viduržemio jūros virtuvės rusų, japonų ir amerikiečių klientai atsipalaiduos ir pirks“.

Mario Boselli, Milano Nacionalinių mados namų pezidentas:

„Vyras visada turi pasilikti laiko sau, savąjam „ego“ išreikšti. Kitaip jis nebus vyriškas“.

„Gattinoni“ mados namų meno direktorius Guillermo Mariotto:

„Kurdamas stengiuosi peržengti per save, pakilti į kitą dimensiją. Mane įkvepia mano šeimos moterys – mano tetos, mama, seserys“.

Lorenzo Braccialini, „Braccialini“ mados namų direktorius:

„Brangią rankinę nukopijuoti – ne taip lengva. Norinčios sutaupyti moterys mokės du kartus – nusipirks klastotę ir patirs moralinę nuoskaudą. Siūlau geriau išmokti originalą atskirti nuo klastotės“.

Anna Zegna, „Ermenegildo Zegna“ mados namų bendrasavininkė:

„Madinga eilutė vyrui suteikia pasitikėjimo savimi. Tai gyvenime vyrui svarbiausia“.

Davidas Gandy, vienas garsiausių britų modelių, „Dolce&Gabbana“ mados namų veidas:

„Man ramiau bendrauti su vyrais. Jais labiau pasitikiu. Kartais man atrodo, jog moterys nori kažko kito, ne manęs. Neretai po nakties su draugėmis nerandu kai kurių savo daiktų“.

Deimantų kūrėjas Roberto Coin:

„Moterys visais laikais sureikšmindavo deimantus. Tik deimantų irgi būna įvairių, priklauosomai nuo to, kur jie iškasami.“

Brunello Cucinelli,  mados namų „Brunello Cucinelli“ savininkas:

„Bijo ateities tik nešvarios sąžinės žmonės. Aš labiau už viską vertinu ne turtą, o žmones. Nė vieno savo darbuotojo krizės metu neatleidau, juk turėčiau išardyti šeimas. O kam? Kad tapčiau kapinių turtingiausiuoju“.

Praeityje garsus Italijos futbolininkas, „Dirk Bikkembergs“ mados namų modelis Fabrizio Ravanelli:

„Nebijau ant podiumo pasirodyti vien su apatinėmis kelnaitėmis. Esu disciplinos vergas, sportuoju, todėl džiaugiuosi savo atletiška išvaizda. Užlipti ant pakylos –  įdomus iššūkis“.

Raffaella Curiel, aukštosios mados dizainerė:

„Arvirai kalbėdamas apie „bunga – bunga“ premjeras S. Berlusconi pažemino moteris. Aš kuriu aukštosios mados drabužius trims kartoms  – močiutėms, mamoms, anūkėms. Visas jas vertinu ir išaukštinu, tai ne šiaip sau objektai skirti vyrams gundyti. Mano klientės – „donna di classe“ – (it. elegantiška, kilminga, didinga moteris)“.

Divina Alighieri, legendinė aukštosios mados manekenė:

„Kiek daug beuždirbtų manekenė, ji niekada neturi pamiršti, kad didžiausias turtas tai – nepriklausyti nuo vyro“.

 Ermanno Scervino, nišinės mados kūrėjas iš Toskanos:

„Pasaulinės mados fone italus išskiria jų „eccellenza“ – (it. geriau už labai gerai). Tai reiškia,kad mokame būti matomi minioje, išreikšti save ir emocijas. Madoje būtent tai – svarbiausia“.  

Violante Placido, aktorė, dizainerio Giorgio Armani klientė:

„Re Giorgio drabužis ne tik papuošia, jis atskleidžia asmenybę, ją tarsi apnuogina“.

Aukštosios mados legendinis modelis Nadeige:

„Manekenė – tai gyva dizainerio rūbų reklama. Iš mados kūrėjų esu gavusi nemažai dovanų. Matyt, gerai juos reklamuoju,  nė vieno dar nenuvyliau“.

Edita Vilkevičiūtė, Lietuvos modelis:

„Žingsniuodama italų kūrėjų podiumu jaučiuosi graži, erotiška, išreiškiu save. Plėšrūnų tendencija „Annos Molinari“ kolekcijoje  atspindi ir mano dvasios būseną“ 

Paolo Pininfarina, automobilių dizaineris:

„Sakote, sukurti „Ferrari“ dizainą sunku? Bet man sunkiau sukurti „Lauretana“ vandens butelio formą, užčiuopti ir išreikšti jo turinį“.

Massimiliano Fuksas, lietuvių kilmės architektas:

„Manote, gerbiamoji, jūsų neprisimenu? Dovanokite, ar atrodau toks jau senas?“

Garsi Lietuvos manekenė Agnė Končiūtė:

„Į kiekvieną naują pasiūlymą dirbti žiūriu kaip į galimybę žengti į priekį. Manekenės, kurios praranda nors vieną galimybę, vėliau turi kaltinti tik pačios save“.

Pietro Lucerni, garsus Milano fotografas:

„Moteryje labiausiai vertinu atvirumą ir estetikos jausmą“.

Alessandra Gucci, žuvusio „Gucci“ mados namų savininko Maurizio Gucci dukra:

„Mano tėvai man paliko daug turto, bet didžiausias jų – sugebėjimas atskirti bloga nuo gero. Aukštos kokybės, nuo vidutinio, skanų nuo prasto“.

Augustė Abeliūnaitė, Lietuvos manekenė:

„Kai pirmąkart išvykau iš namų, jaučiausi šiek tiek vieniša. Bet vienatvė suteikia galimybę susirasti naujų draugų“.

Lukas Katinas, Lietuvos modelis:

„Neturiu teisės svarstyti, ar dizainerio modelis man patinka, ar ne, gražus jis ar nelabai. Modelis tiesiog privalo profesionaliai atlikti savo darbą ant podiumo“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?