Mados aukos, mes laimėjome! Beveik…

Esu mados žmogus. Gyvenu mada, apie ją rašau, ją dievinu ir aukštinu. Tiršta tamsa mados namuose prieš išeinant ant podiumo pirmajam kolekcijos modeliui man yra įkvėpimo šaltinis ir tikrasis gyvenimo džiaugsmas.
Jurgita Jurkevičienė
Jurgita Jurkevičienė / nuotr. iš asmeninio archyvo

Aš žinau, ką jaučia madą mylinčios moterys, vitrinoje ar madų žurnale išvydusios naujojo sezono tendencijas ir spalvas. Žinau, ką jos galvoja ir ko tikisi. Todėl šiuo tekstu norėčiau palengvinti gyvenimą mano rubrikos skaitytojoms, ypač toms, kurios bent kartą buvo bjauriai išvadintos mados aukomis. Įsiklausykime: angliškas terminas „fashion victim“ skamba pusėtinai. O mūsiškis – siaubingai. Bet jūs nusiraminkite, mielos aukos. Nesijaudinkite. Viskas bus gerai.

Naujadarą „mados auka“ sukūrė ispanų ir amerikiečių mados klasikas Oscaras de la Renta.  Anot Dominikos Respublikoje gimusio dizainerio, „fashion victim“ – tai individas, pasyviai sekantis kiekvieną mados tendenciją ir be ilgo svarstymo pritaikantis ją sau. Toks individas esą vertas pajuokos. Jeigu susitikčiau Oscarą, patampyčiau jį už švarko skvernų dėl tokių šnekų.  Bet geriau nereikia, nes aštuoniasdešimtmetis mados veteranas vertas nebent pagarbos ir užtarnauto poilsio.

Bet yra ir kitas požiūris į vadinamąsias mados aukas. Jį išnarpliojo šviesios atminties italų dizaineris Gianni Versace. „Vittime della moda“ – (it. mados aukos) Gianniui sukelia pagarbą grynai iš praktinės pusės. Juk ne kas kita kaip jos – mados aukos – industriją varo į priekį. O ant mados industrijos laikosi ir pati jos didenybė mada.

Žiūrim į mados sostines – Niujorką, Londoną, Milaną ir Paryžių.  Keturi miestai, keturi skirtingi požiūriai į madą.  Kuriame jų yra tikrasis mados aukų prieglobstis?

Niujorkas – garsių personažų, Holivudo žvaigždžių citadelė. Čia prabangiausios suknios ir dailiausi veidai. „Pret-a-porter“ mada akina ne tiek ant podiumo, kiek ištaiginguose restoranuose, viešbučių interjeruose. Mados aukų čia su kaupu, bet, manyčiau, ne tiek, kad Niujorką laikytume mados aukų sostine. Žinote, kodėl? Amerikiečiai – pernelyg rimti žmonės, čia svarbiau laikas ir pinigai, o ne mėgavimasis tendencijomis.       

Pažiūrėkime, kas vyksta Londone. Pasivaikštai tarp Covent Gardeno ir Seven Dialso ir matai beprotišką kiekį mados. Spalvos, idėjos, iššūkiai, netikėti deriniai. Kas išdrįstų teigti, kad Londonas nesupranta, kas tai yra mada? Bet Londono mada – tai idėjų, įdomių ir šiek tiek beprotiškų, vitrina. Žvelgiant į stilingas žaliomis kojinėmis vilkinčias merginas su Amy Winehaus stiliaus šukuosenomis nesinori jų vadinti „fashion victims“. Tai – stiliaus, o ne mados tendencijų aukos.

Paryžius. Mielų mados ateljė, „haute couture“ sostinė. Čia netgi mados pristatymai – ir tie retokai vyksta ant normalaus podiumo, nes aukštosios mados garbintojams reikia, kad takelis būtų aristokratiškoje aplinkoje – tarp auksinių veidrodžių ir pagyvenusių garsenybių pirmose eilėse. Ar daug mados aukų Paryžiuje surasime? Vargu… Žmonės čia vilki stilingai.  Bet madą nustelbia šalti žymių intelektualų žvilgsniai.

Žinote, be jokios gėdos ir abejonių pritarčiau Gianni Versace: būtent Milanas įrodė, kad „fashion victims“ – teigiamas reiškinys.

Važiuojame į Italiją. Čia, senose Florencijos pirštinių ateljė gimė „Gucci“, „Roberto Cavalli“ tradicijos, raudonoji Romos „Valentino“ spalva. Italai myli ir gerbia tradicijas. Bet labiausiai jie dievina tendencijas.  Jos pasuka mados kryptį 180 laipsnių kampu, ir sudie, tradicijos.  Lyg agresyviai mirksintis policijos švyturėlis jas vis labiau stumia į šoną naujos mados technologijos. Gniaužiančios kvapą ne tik technikos naujienomis, bet ir svaiginančio dizaino formomis.

Naujausioje Milano mados savaitėje žvelgiau į podiumą ir galvojau – ar dar kuris nors mados miestas sugebėjo taip meistriškai perteikti  tehnologijų amžiaus tendencijas? Mados takeliai lyg kompiuterių ekranai švytėjo neoninėmis šviesomis, griaudėjo techno muzikos ritmai, o ant futuristinio podiumo žingsniavo auliniais batais iš pvc iki kirkšnių apsitempusios ufonautės.  Milanas yra Milanas. Rudenį viso šito gal nebebus. 

Žinote, be jokios gėdos ir abejonių pritarčiau Gianni Versace: būtent Milanas įrodė, kad „fashion victims“ – teigiamas reiškinys. Mados progresas. Netikite, mielos mados aukos? Be reikalo. Mada Milane tarnauja ir mados elitui, ir plebėjams. Ji taip puikiai tiražuojama, kad „victim“ virusas plinta nestabdomu greičiu. Pasižiūriu į Japonijos „Vogue“ redaktorę Anna Dello Russo ir viskas aišku: mados aukoms čia gera.

Aš, mielosios „fashion victims“, – visa širdimi už jus. Už mados aukas. Už permainas, už naujienas ir galimybę būti „ant bangos“.  O jeigu jums gyvenimas nebemielas, atvažiuokite į Milaną. Pereikite Montenapoleone gatve, ir širdis atsigaus. Žinau šią būseną.  Nes pati esu iki širdies gelmių mados auka. Naujasis mados sezonas vis vien išauš. Mes laimėjome. Beveik.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis