Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Milano mados savaitė: kitą vasarą liemenėlė taps viršutiniu drabužiu

Kas galėjo pagalvoti, kad ateis laikas, kai apatinis moters trikotažas taps toks svarbus, kaip suknelė, lietpaltis, nertinis. Pasižvalgius po antrosios Milano mados savaitės dienos kolekcijas nekyla abejonių – kitą vasarą moterys nė pačios nesupras, kuris rūbas vilkimas išorėje, o kuris – po suknele.
„Just Cavalli“ kolekcijos pristatymas
„Just Cavalli“ kolekcijos pristatymas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Labiau fetišistinę kolekciją už šių metų „Prada“ mados namų pademonstruotą Milane, sunku būtų įsivaizduoti. Ką norėjo pasakyti mados ideologe Milane vadinama dizainerė Miuccia Prada, ištapiusi drabužius stambiomis moterų galvomis? Kad moters siela – atvira tarsi skelbimų lenta, ant kurios klijuojami plakatai?  Ką reiškia  „rėkianti“ spalvų gama? O Svarovskio kristalais išsiuvinėta liemenėlė, kurią moteris užsisegė ne po suknele, o ant jos? O stambiaraštės žalios  vilnos kojinės ? Kad  M.Prada pati pavargo nuo savo spalvų subtilumo? Ar kad jos galvoje – visiškas chaosas? Jeigu viename drabužyje galima aptikti ir daigstymo technika sudėliotas skiautes, ir „piede de poule“ – (pranc. vištos koja) piešiniu margintas medžiagas ir languotą audinį Principe di Galles – (it. Velso princo).

Kiek tipų medžiagų, kiek marginimų, plonų ir lengvų, žakardinių ir šilko audinių. Ir vis dėlto, ši audinių ir spalvų karuselė neatrodo atstumiančiai. 

Už absoliutų moteriškumą kovoja ir „Max Mara“ mados namai, tik visai kitaip negu Prada.  Ant podiumo triumfuoja elegancijos ikonos Grace Kelly stilius. 

Šį kartą mados namų salėje nelieka abejonių – „Prada“ skelbia ne vien mados naujienas, madingus  siluetus ir spalvas. Kolekcija – tai politinis iššūkis. Viena aktyviausių Italijos feminisčių kovoja už išnaudojamų moterų teises.
Miuccia tiesiog deklaruoja visišką moters laisvę, smerkia nuolankumą, provokuoja, meta iššūkį pati sau ir prievartos pasauliui. Ir neleidžia prieštarauti –  kitą vasarą  kiekviena moteris privalės pati save apginti. Iš teisų, žavu. 

Už absoliutų moteriškumą kovoja ir „Max Mara“ mados namai, tik visai kitaip negu Prada.  Ant podiumo triumfuoja elegancijos ikonos Grace Kelly stilius. Jis subtilus, rafinuotas, be kruopelės vulgarumo.

Aukščiausios kokybės medžiagos, subtilios spalvos ir jokių nuogybių net vasarą. „Max Mara“ ponoro, kad mados namų klientė isiskirtų iš kitų tobulai sukonstruotais minimalistiniais drabužias. Kašmyro suknutes  vasarai demonstruoja šios mados savaitės top – modeliu paskelbta Karolina Kurkova. Ypatinga siūlių švara ant podiumo šviečia lyg pro padidinamąjį stiklą ir tuo „Max Mara“ – nepralenkiama. Žavi ne tik dailūs suknių siluetai, bet ir ryški spalvų – fuksijos, turkio, žalia, elektric, skaisčiai raudona – gama.

Tuo tapu jaunimo linijos „Just Cavalli“ klientė skleidžia nesutramdomus geismų kerus. Po dizainerio Roberto Cavalli sukirptomis mini suknutėmis, kurioms pasiūti prireikė vos mažytės skiautės medžiagos, dailiosios lyties atstovė atvirai demonstruoja nuogas kojas. O keistos iškirptės netikėtose vietose? Ką jos reiškia?

R.Cavalli neleidžia abejoti, kad jaunos šių dienų merginos – nevaržomos jokių tabu. Jos kosmopolitiškai žvelgia į pasaulį, todėl be jokios baimės ir taisyklių derina įvairių marginimų, faktūrų  ir spalvų  audinius. Optinis stilius keičiasi su romantišku. „Just Cavalli“ kolekcijoje žaidžiama ir technologijomis.

Mini suknutės iš ekologiškų audinių dengia šlaunis, aptemptas neopreno leginsais. Mažutės palaidinės, išsiuvinėtos spindinčiais  žvyneliais, atidengia nuogą pilvą. Ir tai dar kartą primena, kaip svarbu moteriai disciplina ir atletiškas formas užtikrinantis sportas.  Škotiški languoti audiniai dera prie gėlėtų ir toks „Just Cavalli“ miksas tikrai neatrodo neskoningai. Tinkliniai peršviečiami megztukai  dar kartą primena, kokia bus svarbi kitą vasarą  liemenėlė.

Drabužių formos tarsi kažkokiam psichodeliniam filme sukeistos vietomis ir būtent tai kolekcijai suteikia originalumo. 

Atostogų egzotiškame paplūdimyje nuotaika dvelkia „Blugirl“ jaunatviška kolekcija. Dizainerė Anna Molinari svaigina spalvų gama, kurią tobuliausiomis technologijomis išgauna spalvotyros specialistai. Lietpalčio formos mini suknutės jaunoms merginoms nuspalvintos gelsva, žalia, mėlyna, rožine ir mėsos spalvomis tiks kaitrią vasaros dieną paplūdimyje. Gėlėmis margintas sukneles kūrėja siūlo studentėms didmiestyje. 

Po dvidešimt metų į Milaną sugrįžę „Costume National“ mados namai – nepralenkiami pasiuvimo kokybe ir koncepsija. Drabužių formos tarsi kažkokiam psichodeliniam filme sukeistos vietomis ir būtent tai kolekcijai suteikia originalumo.  Architektoniškos palaidinės atidengia liemenėles netikėčiausiais būdais.

Sielą atgaivina „Fendi“ mados namai. Seserys „Fendi“ visada svaigina moteriškumu ir aukšta kokybe. Šįmet „Fendi“ mados namai meta iššūkį patys sau – ant podiumo triumfuoja ne tik prabanga, bet ir romantika. Tai reiškia, jog švelniais atspalviais žavinčios  šifono suknutės sukonstruotos lyg apatinukai, žavi raukinių sluoksniais. Oranžiniai, gelsvi, rausvi, rožiniai atspalviai – lyg priminimas, kad kitą vasarą moteris atrodys surreali lyg miražas.

Antrąją mados savaitės dieną paaiškėjo, kad prie vakaro suknių bus avimos ažūrinės kūno spalvos basutės, todėl pėda, mados diktatoriams panorėjus,  „vedo, non vedo“ – (it. matau, bet nematau) principu atrodys lyg nuoga. 

Ar reikės kitą vasarą rankinę derinti prie suknelės? „A Testoni“ odos aksesuarų bendrovė sako – ne. Atvirkščiai, neįprastų spalvų gama suteiks aksesuarams galimybę tapti svarbesniais už drabužį. Gvazdikų, molio, naftos spalvų rankinės iš tapyrų odos  su bambuko rankenėle tiks prie brangaus šilko suknelės biure ir kokteilio metu. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?