Liublianos gatvės mada – šiek tiek europietiška, bet dar provinciali

Besišypsančio drakono mieste nuotaika puiki – gausybė turistų ir dviračiais bei pėstute skubančių vietinių. Spalvinga ir linksma gatvė iš pirmo žvilgsnio atrodo kosmopolitiška, tačiau negalėčiau tvirtinti, kad ji įkvepia kaip mados tendencijų kalvė Milanas arba Londonas.
Jurgita Jurkevičienė
Jurgita Jurkevičienė / nuotr. iš asmeninio archyvo
Temos: 1 Mada

Pastarąjį kartą Liublianos gatvėmis žingsniavau bene prieš penketą metų, rūstų sausį, ir, turiu pripažinti, kad dabar slovėnai mados srityje atrodo smarkiai patobulėję. Pamenu, praėjusį kartą žiūrėdama į minią stebėjausi: išskirtinio grožio merginos ir dailūs liekni aukšti vyrai atrodė visai nepaisantys mados tendencijų. Kontrastą tarp itin dailaus gymio ir aprangos labiausiai išryškino keistai senamadiška avalynė.

Šiandien bendra miesto atmosfera – europietiška, o žvelgiant į dailias Liublianos paaugles, kurios vilki  šįmet ypač madingus šortukus, šifono ir džinso margintas mini suknutes, atlapotus marškinukus, tikrai sunku pasakyti, kur esi – Milane, o gal kitoje mados sostinėje. 

Jaunos merginos mūvi aptempiančias elastingas kelnes ir nebijo atrodyti erotiškos. Teko matyti ir ypač madingas etnoraštais margintas kelnes bei palaidines.

„Louis Vuitton“ rankinių gatvėse juodaodžiai nepardavinėja, todėl mačiau vos  vieną, o Milane svaiginančių „Giorgio Armani“ ir „Prada“ ,„Gucci“, „Braccialini“ rankinių nei originalų, nei klastočių visai  nemačiau.

Liublianos gatvėse pasigedau ir baltų sportinių batelių, kuriuos Milano ir Romos merginos avi kasdien žiemą ir vasarą, su mini  šortukais ir džinsais.  Milane ir Romoje avimų baltų  „Nike Air – Force 1“ batelių  nėra net Liublianos parduotuvių vitrinose.  

Panašiai kaip Lietuvoje slovėnės avi firminius „Adidas“, „Nike“, „Puma“ batelius, bet jie pasiūti iš džinso, kanvos ir medvilnės. Bateliai – guminiais padais ir fluorescensinių spalvų raišteliais.  Tiek Slovėnijoje, tiek ir Lietuvoje kažkodėl priimta galvoti, kad „Nike Air – Force 1“ sportiniuose bateliuose vasarą prakaituoja koja.  Italės su tuo nesutiktų, nes stilius yra stilius, netgi kai svilina tropikų kaitra.  O apie pėdų komfortą juk pagalvojo avalynės gamintojai.

Į akis Liublianoje krinta didelių prekybos centrų vitrinos. Jose galima pamatyti vasaros sezono tendencijas atspindinčių kniedėmis inkrustuotų rankinių ir aulinukų. Keista, bet  kainos – aukštesnės nei mados tendencijų kalvėje Milane.

Liublianos gatvėse stipriosios lyties atstovai – slovėnai – vertė atsisukti. Žavūs aukšti, atletiški, dailių veido bruožų vyrai traukia žvilgsnį. Jie, kaip ir milaniečiai, vilki šortus, trikotažo marškinėlius ir sportinius batelius.

Vyresnio amžiaus vyrai neatrodo patrauklūs. Mados tendencijos jų tikrai nedomina.  Ultramodernių vyriškų šukuosenų beveik neteko pastebėti, vos vienas padavėjas plaukus buvo susikėlęs į skiauterę ir į lūpą įsisegęs auskarą.  Žvejo skrybėlę  Liublianos centre išvydau vos vieną kartą ir tą pačią – ant juodaodžio galvos. O akinių veidrodiniais stiklais, dėl kurių šią vasarą yra išprotėję visi italai, Liublianoje  visai nepastebėjau.

Užtat  pusamžės Slovėnijos moterys atrodė labai pamėgusios „juostų“ tendenciją. Tik juostos truputį skiriasi nuo tų, kuriomis drabužius išvagojo šeštojo dešimtmečio Kaprio salos madų įkvėpti dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana. Juostos Liublianos gatvėse gula ant palaidinių  ir lengvų megztukų, ne ant suknelių.  Vis dėlto ši tendencija labiau nei kitos suteikė Liublianos moterims europietiškumo.   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis