Juo labiau kad slidinėjimo ekspertai kovo pabaigoje žadėjo palankius orus.
Kelionių agentūros į gerą (bet ne patį brangiausią) Alpių kurortą Cilertalio (Zillertall) slėnyje arba Tirolyje šalia Kicbiūhelio (Kitzbuhel) skrydį ir 7 nakvynes (kai kurios ir su pusryčiais) kovo mėnesį siūlė už 1750–1900 Lt žmogui. Jei ir su vakariene – 2250 Lt ir daugiau. Ši kaina – be ski pasų (slidinėjimo bilietų) ir slidžių nuomos (o tai – taip pat didelės išlaidos). Bent jau Cilertalio slėnyje, populiariame Mayrhofene ski pasai 6 d. kainuoja 215 eurų (vaikui 97, paaugliui 172 eurai), o slidžių nuoma – po 90–150 eurų suaugusiam 5–7 d. Vaikams – per pusę pigiau. Taigi savaitė slidinėjimo žmogui, vykstant aklai (daug neskaičiuojant) keturiems asmenims (du suaugę, vaikas ir paauglys) kainuotų mažiausiai 8600 Lt (jei vaikams būtų taikomos nuolaidos nuomos punktuose ir ski pasų kasose). Įsidėmėkite šį skaičių – 8600 Lt be maitinimo. Perkant maistą kavinėse – dar bent 200 Lt dienai. Taigi iš viso – 10 000 Lt keturių asmenų šeimai.
Išlaidos šeimai gali siekti ir 12 tūkst. litų
Konkretus pavyzdys. Draugė ne pačioje brangiausioje kelionių agentūroje įsigijo kelialapį dviem asmenims. Lėktuvu skrido į kurortą šalia Kicbiūchelio (Tirolis). Kelionė su nakvyne ir pusryčiais/vakariene kainavo 4510 Lt. Ji liko patenkinta skrydžiu ir gyvenimo sąlygomis: maisto buvo net per daug, slides agentūra gabeno nemokamai, viešbutis Kirchberge buvo visai šalia keltuvų.
Draugė su savo antrąja puse rinkosi ski pasų planą „5 iš 7 dienų” beveik už 200 eurų žmogui. Slides ir batus gabenosi iš Lietuvos. Jei vietoje visą komplektą (batai, slidės, lazdos, šalmas) būtų bandžiusi nuomotis, jai tai būtų kainavę dar beveik 200 eurų (tokia kaina nuomos punkte šalia trasos). Kicbiūhelio „Intersport“ puslapyje nurodomos slidžių komplekto nuomos kainos – 150 eurų. Vaikams iki 14 metų – 50 proc. nuolaida. Taigi paskaičiuokime kaip kurmiai iš animacinio filmuko: gabenant Lietuvoje nuomotas slides toks kelialapis (skrydis per Ciurichą, viešbutis su pusryčiais ir ski pasai) keturių asmenų šeimai (du vaikai) geriausiu atveju kainuotų apie 10–11 tūkst. litų. Jei reikėtų ir slides su batais nuomotis – apie 12–12,5 tūkst. litų (štai koks planas „viskas įskaičiuota“).
Gerokai pigesnis kelionės variantas
Pagalvokime logiškai, kas sudaro didžiausią kelionės išlaidų dalį. Akivaizdu, kad tai yra ski pasai, įrangos nuoma ir skrydis. Taigi, norint sumažinti bendrą sumą, reikia pirmiausia mažinti prabangiausius kaštus. Štai kodėl pasirinkome kelionę dyzelinu varomu talpiu automobiliu į Kaizervinklio regioną (šalia automagistralės Miunchenas-Insbrukas) visai greta Kicbiūhelio.
Pirmiausia per tinklalapį booking.com susiradome erdvius apartamentus jaukiame, spalvingame kurortiniame Reit Im Vinklio (Reit Im Winkl) miestelyje (keli kilometrai nuo Austrijos sienos Vokietijos pusėje). Šešios nakvynės (4–6 suaugusiems) Haus Illmau 65 kv.m apartamentuose tipiškame Alpių name (2 km nuo miestelio centro) kainavo 1180 Lt. Analogiški apartamentai (du miegamieji, virtuvė su įranga, dušas/WC ir valgomasis) Cilertalio slėnyje būtų kainavę 1800–2200 Lt, nors slidinėjimo sąlygos „Zillertal Arena“ ir Steinplatte (šalia Reit Im Vinklio) – labai panašios. Tad beveik 800 Lt jau sutaupyti.
Šis regionas garsėja ir labai smagiomis turistų viliojimų akcijomis. Dukart per slidinėjimo sezoną puslapis kaiserwinkl.com skelbia ski pasų akciją „5 dienos už dyką“ arba už pusę kainos. Ši taisyklė galioja visiems turistams, užsisakiusiems būstą viešbutyje ar kalnų namelyje.
Mums pasisekė dar labiau. Namo šeimininkė Christine visiems keturiems įteikė svečio korteles, su kuriomis 6 dienas be apribojimų galėjome lankytis Reit Im Vinklio baseine. Sutikite, intensyviai paslidinėjus, paplaukioti baseine, pasimėgauti masažinėmis srovėmis ar burbuline vonia – rojus. Ypač vaikams. Tokiu būdu pramogoms sutaupyta dar mažiausiai 830 Lt.
Kelionė nuosavu automobiliu: privalumai ir trūkumai
Kelionė automobiliu maršrutu Vilnius-Erfurtas-Reit Im Vinklis-Insbrukas-Reit Im Vinklis-Vilnius – apie 4100 km. Automobilis, važiuojant atšiauriomis sąlygomis (vėjuota, pūga) ne greičiau nei 130 km/val., sunaudojo 6,4 l/100 km. Dyzelino kaina Lenkijoje – apie 4,48 Lt, Austrijoje (ne automagistralėje, o šalia esančiuose miesteliuose) – 4,80 Lt. Taigi, sąmoningai pasirinkęs pigiau dyzeliną parduodančias regionines degalines, sudeginau 253 litrus dyzelino. Tai kainavo vidutiniškai 1200 Lt. Pridėkime dar 300 Lt už nakvynę Lenkijoje ir išsitenkame 1500 Lt. Žinoma, didžiausias kelionės automobiliu trūkumas – dvi prarastos atostogų dienos ir šioks toks nuovargis. Bet jį atperka bendravimo su lenkais ir vokiečiais „malonumai“. Ypač smagu Lenkijoje, nes degalinių ir viešbučių darbuotojai dažniausiai kalba tik gimtąja kalba. Todėl tenka pasitelkti visą kūrybiškumą ir iškalbą, panaudoti visą žinomų lenkiškų žodžių arsenalą. Dėl to būna labai linksma, nes lenkai įsivaizduoja, kad visi juos supranta. Tokiu būdu derybos dėl kainos už nakvynę virsta smagiu nuotykiu ir suaugusiems, ir vaikams. Jie, vis labiau tolstant nuo Lietuvos, ima suvokti, kad mažos tautos atstovams ne pro šalį dar bent 2–3 užsienio kalbos.
Maistas – lietuviškomis kainomis
Maistas „Edeka“ ir „Impreis“ prekybos tinkluose Reit Im Vinklyje (Vokietija) ir Kiosene (Kossen, Austrija) kainuoja tiek pat, kiek Lietuvoje, jei renkiesi protingai. Nustebino itin mažos pieno produktų, uogienės, makaronų ir mėsos kainos, gero alaus skardinę galima nusipirkti už 0,5 euro. Geras austriškas vynas – apie 4-5 eurai. Na, ir šioje šalyje egzistuoja akcijos, nuolaidos ir kiti pirkėjų viliojimo būdai. Tad skaičiuokime daugiausia 500 Lt maistui, ypač jei įsimetei kokį kepsnio paruoštuką ir iš Lietuvos…
Štainplatės ir Kioseno trasos
Labai patrauklios ir įrangos nuomos kainos. Iš ankstesnių vizitų į Alpes žinojau Sebastiano Brandauerio slidžių nuomos punktą Walchsee miestelyje (Austrija, 10 km nuo Reit Im Vinklio). Šiame nuomos punkte už 4 paras (nuomojome keturis slidžių ir du batų komplektus) sumokėjome tik 155 eurus. Nuomos punktas yra kiek atokiau nuo didžiųjų trasų, šeimininkai verčiasi žemės ūkiu (Alpių pievose augina karvutes), todėl nuomos kainos – pigiau grybo. Galėjome įrangą nuomotis ir 6/7 dienoms – būtų kainavę 232 eurai keturiems asmenims. Taigi dar 802 Lt.
Kaip galima vertinti vietines trasas? Kioseno (Hoch Kossen) slidinėjimo centras – įvairaus skonio slidininkams ir snieglentininkams. Per dvi dienas galima išbandyti visas Kioseno trasas – nuo mėlynų iki juodų. Yra galimybių leistis ir „off pistais“. Aukščiausias taškas – 1800 m., nuo jo atsiveria nuostabi panorama. Iki pat apačios galima nusileisti per 30-50 minučių (nelygu, kokias trasas rinksitės). Norintiems sutaupyti čia tikras rojus, nes ski pasai kone dvigubai pigesni nei atšiauriame Cilertalio ledyne (Hintertukseris yra aukščiau nei 3000) arba madingame, bet ne itin patogiame St.Antone, kur vien už autobusiuką, vežantį į trasas, mokėsite po 7 eurus į vieną pusę.
Vos už 15 km, kitoje kalnagūbrio pusėje esantis Štainplatės (Steinplatte) slidinėjimo centras ne veltui vadinamas „paradise“ – Vokietijos slidininkų rojumi. Automobiliu jį pasiekiame per 15 minučių. Apatinė rojaus dalis, į kurią galima pakilti gondolomis, vadinasi Winklmoos (jei slidinėsite tik joje, bilietai dar 50 proc. pigesni). Viršutinė ir gerokai įspūdingesnė – Šteinplatė. Nuo jos galima leistis ir į Austrijai priklausančią Vaidringo (Waidring) plynę.
Trasų kokybė paliko puikų įspūdį. Jas galėčiau lyginti su Galturo ir Kaplo kurortais, esančiais šalia prabangiojo Išglo (Ischgl) Austrijos-Šveicarijos pasienyje. Tik kainos mažiau kandžiojasi. Trasų pasirinkimas ir galimybė iš vienos plynės persikelti į kitą – fantastiškos. Čia gausu ir sniego pramogų parkų snieglentininkams, ir juodų trasų, „off pistų“. O pradedantiems – taip pat rojus, nes mėlynų trasų asortimentas – kiekvieno skoniui (ir miškais, ir tiesiog lygia „automagistrale“).
Ski pasai Kiosene ir Štaiplatėje kainuoja santykinai nedaug. Slidinėti pradėdavome įvairiu laiku, bet ne nuo 8.30 val. Štai kodėl verta pasiskaičiuoti, ar tikrai verta pirkti ski pasus iškart savaitei. Juk nesi tikras, kiek dienų ir nuo kelintos valandos slidinėsi. Tai kam įsipareigoti, susimokėjus iš anksto kelis šimtus eurų? Mūsų keturių šeimynai brangiausias dienos ski pasas kainavo 102 eurus. Taigi už šešių dienų slidinėjimą teoriškai būtume suploję 612 eurų. Rašau „teoriškai“, nes trasose nuolat taikomos įvairios nuolaidos. Tarkime, skelbiama damų diena ir pan. Tad vieną rytą vietoje 102 mokėjome tik 92 eurus.
Rezultatas
O dabar paskaičiuokime. Važiuojant automobiliu, slidinėjant 6 dienas, jei kelionę suplanavote savarankiškai ir vengėte nereikalingų išlaidų, jums prireiks 6300 Lt. Jei slidinėsite bent diena mažiau, išlaidos mažėja maždaug 500 Lt per dieną.
6 d. išklotinė: 2118 Lt už ski pasus, 802 Lt įrangos nuoma, 500 Lt maistas, 1180 Lt apartamentai, 1500 Lt dyzelinas ir nakvynė Lenkijoje, 200 Lt kelių mokesčiai.
Kiekvieno teisė rinktis: pirkti „viskas įskaičiuota“ ir mokėti dvigubai brangiau, ar gerokai pasukti galvą ir sutaupyti pusę sumos.