100 000 litų jam kainavusį visureigį BMW X5 oriai vairavęs trisdešimtmetis Svajūnas Kuzmickas net košmaruose nesapnavo, kiek pinigų, nervų ir laiko jam kainuos šis malonumas.
Pirmoji bėda vilnietį ištiko, kai brangų automobilį jis sudaužė. Tiesa, transporto priemonė buvo apdrausta, todėl S.Kuzmickas atidavė BMW į servisą remontuoti. Tačiau kol mašina laukė meistrų dėmesio, ja susidomėjo ilgapirščiai. Po vagių atakos visureigis liko be svarbių detalių.
Nors servisas jo teritorijoje sustatytas mašinas nuo vagystės yra apdraudęs, S.Kuzmickas jau pusantrų metų ieško teisybės dėl solidžios pinigų sumos.
Apvogė servise
Mašiną S.Kuzmickas sudaužė dar užpernai prieš Kalėdas. BMW turėjo kasko draudimą bendrovėje „PZU Lietuva“. Dėl šio draudimo incidentų nebuvo. „Pagal polisą buvo taip, kad automobilį turėjo remontuoti būtent BMW centras”, – minėjo 15 min.lt pašnekovas.Man „Ergo Lietuva“ pasiūlė už tas detales, kurios yra pavogtos, 1000 litų, nors „Krasta“ įvertino jas 40 000 litų, – sakė S.Kuzmickas.
Kol mašina buvo BMW atstovybės „Krasta auto“ aikštelėje, į ją įsibrovę vagys apšvarino 5 automobilius, tarp jų – ir S.Kuzmicko. Iš BMW ilgapirščiai išlupo navigacijos sistemą, televizorių, vairuotojo duris, žibintus, kitas dalis.
Vilnietis aiškino, jog po vagystės padarytą didžiulę žalą nustatė firminio BMW serviso ekspertai.
Tačiau draudimo bendrovės specialistai šį draudiminį įvykį mato savaip.
Pasiūlymas prajuokino
„Man „Ergo Lietuva“ pasiūlė už tas detales, kurios yra pavogtos, 1000 litų, nors „Krasta“ įvertino jas 40 000 litų“, – sakė S.Kuzmickas, pusantrų metų nesulaukiantis pinigų, bet pasiryžęs bylinėtis dėl jų teismuose. Beje, priteisti jis prašo perpus kuklesnę sumą.
Vilnietis retoriškai klausė: „Jei PZU po avarijos sumokėjo daug pinigų, „Ergo“ po vagystės jau gali nemokėti?“
S.Kuzmickas sakė nuo pat pradžių neprašęs nei moralinės kompensacijos, nei tų 40 tūkst. litų, o siūlęs duoti jam bent tiek pinigų, kiek pavogtos detalės kainuoja turguje – apie 20 tūkst. litų. Tačiau tiek S.Kuzmickui niekas nesiūlo.
„Juokas pro ašaras, bet aš laukiu pusantrų metų, kaip koks kvailelis“, – atsiduso vilnietis.
Šią savaitę posėdžiavęs teismas vėl susirinks tik sausio pradžioje. Iki šiol byloje buvo padaryta pertrauka. Laukta, kol ekspertizę atliks Nepriklausomų autoekspertų centro specialistai. Ekspertai suskaičiavo, jog pavogtų detalių, skaičiuojant naujų detalių kainomis, suma siektų apie 27 tūkst. litų. Tačiau vertintojai pažymi, jog šis skaičius neatitinka skirtumo tarp sumos, kaip BMW X5 likutinė vertė kito tarp avarijos ir vagystės.
Pasirašė net nematęs BMW?
„Ergo“ atstovo komentare (žiūr.apačioje) minimo eksperto Valentino Mitunevičiaus tiesiai šviesiai teiravomės: kur BMW vairuotojas už 1231 litą gali įsigyti iš jo pavogtas detales? Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas, įmonės „Transporto studijos“ mokslo ir mokymo direktorius V.Mitunevičius pripažino: „Tiktai 1231 litą? Bent jau pagal tuos skaičius, kuriuos jūs sakote – čia kažkoks neeilinis atvejis“.
Paklaustas, kuo tuomet yra pagrįsti jo skaičiavimai apie vagių apipešiotą S.Kuzmicko BMW, ekspertas pareiškė: „Nelabai atsimenu tokį automobilį. Aš prie to automobilio tikrai nebuvęs!“
Gali būti, kad V.Mitunevičius tik pasirašė vieno iš savo pavaldinių parengtą medžiagą.
Verslininko Svajūno logika:
80 000 Lt. – tiek, jo nuomone, mašina buvo verta prieš avariją.
34 000 Lt. – tokią likutinę mašinos vertę po avarijos nustatė vilnietį konsultavę ekspertai.
10 000 Lt. – už tiek Svajūnui pavyko parduoti tai, kas liko iš BMW X5 ir po avarijos, ir po vagystės.
22 000 Lt. – tokios realios kompensacijos dėl vagystės Svajūnas iš draudikų siekia teisme.
Draudimo kompanijos logika:
64 500 Lt. – tokia buvo visureigio vertė iki avarijos.
16 731 Lt. – tokia buvo transporto priemonės liekanų rinkos vertė po eismo įvykio, bet prieš vagystę.
15 500 Lt. – tokia buvo automobilio likutinė vertė po vagystės.
1 231 Lt. – tokius vagystės nuostolius draudikai pasirengę padengti buvusiam BMW X5 vairuotojui.
Brangiausios iš pavogtųjų detalių (Iš viso, neskaičiuojant varžtų, laikiklių, tarpinių bei kitų smulkmenų, pavogta apie 40 detalių. Jų kainos nurodytos be 18 proc. PVM):
Kairės pusės priekinės durys – 2 525,37 Lt.
Durų vidaus apdaila – 2 168,01 Lt.
Kairės pusės veidrodis – 2 144,19 Lt.
TV blokas – 1 977,42 Lt.
Monitorius – 5 956,08 Lt.
CD grotuvas – 1 338, Lt.
Navigacijos valdymo blokas – 7 147,3 Lt.
Ksenoninės lemputės – 578,28 Lt.
„Ergo Lietuva“ nuotr. / „Ergo Lietuva“ atstovas A.Pilčicas
„Ergo Lietuva” CNTS (Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo) departamento direktorius Audrius Pilčicas: „Pripažįstame, kad BMW X5 detalių vagystė iš UAB „Krasta Auto“ teritorijos yra draudiminis įvykis, neginčijame pareigos atlyginti žalą. Tačiau nesutinkame su nurodyta žalos suma.
Vagystės metu šis automobilis jau buvo smarkiai apgadintas eismo įvykyje, jo vertė smarkiai sumažėjo. Todėl skaičiuojant žalos, padarytos dėl detalių vagystės, dydį, būtina apskaičiuoti kiek dėl vagystės sumažėjo automobilio liekanų vertė. Tuo tarpu automobilio naudotojas S.Kuzmickas reikalauja, kad žalos dydis būtu skaičiuojamas pagal tai, kiek kainuotų pavogtų detalių pakeitimas naujomis detalėmis (nevertinant nei nusidėvėjimo, nei tokio remonto tikslingumo).
Nepriklausomas vertintojas dr. doc. V.Mitunevičius apskaičiavo, kad minėto automobilio rinkos vertė iki eismo įvykio buvo 64 500 Lt. Šios transporto priemonės liekanų rinkos vertė po eismo įvykio (prieš detalių vagystę) buvo 16 731 Lt. Vertintojo apskaičiuota automobilio likutinė vertė po avarijos ir detalių vagystės yra 15 500 Lt. Taigi po vagystės automobilio likutinė vertė sumažėjo 1 231 Lt. Būtent tokią žalą patyrė transporto priemonės naudotojas dėl detalių vagystės.“