Kaune oficialiosios aprangos kolekciją pristatė JAV gyvenanti dizainerė Vilma Marė

Iš JAV į tėvynę trumpam sugrįžusi drabužių kūrėja Vilma Marė savo sukurtą aprangos kolekciją pristatė Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje. Ši vieta buvo pasirinkta neatsitiktinai – čia dizainerė yra dirbusi siuvimo technologe-meistre lygiai prieš 30 metų.
Vilma Marė darbai
Vilmos Marės kolekcija / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Netradicinės konstrukcijos, santūria baltų stilistika persmelktų kūrinių idėjas Vilmai Marei padėjo įgyvendinti Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokyklos absolventai ir buvę kolegos.  Minėta mokykla, kaip ir prieš 30 metų, teberuošia siuvimo ir sukirpimo specialistus. Deja, šiais laikais minėtosios  mokymo programos populiarumas ir besimokančiųjų skaičius nepelnytai sumažėjęs.

Šių metų pirmakursiams ir kitiems siuvėjų ir sukirpėjų-konstruktorių specialybių mokiniams dizainerė pravedė pažintinę savo sukurtos siuvimo technologijos pamoką ir paskatino nepasiduoti masinės produkcijos srautui iš Kinijos, kuris temdo mūsų pasirinkimų ir vertybių dangų.  Formaliosios aprangos dizainerė savo ramia, santūria, bet stipria energija dvelkiančia kolekcija siekia pradėti revoliuciją, besipriešinančią šiais laikais mus atakuojančioms neigiamoms išraiškos priemonės.

Kaip teigia pati kūrėja, Lietuvių yra sena tvirta tauta, todėl ji kvietė nepasiduot laikinoms Vakarų ar Rytų įtakoms. Dizainerė pasakojo apie savo stiliaus ištakas, apčiuoptas studijuojant lietuvių-baltų prigimtinę religiją, gyvenseną ir mūsų išlikusį charakteringą tautinį identitetą. Įkvėpta šių idėjų,  Vilma Marė sukūrė romią, santūrią stilistiką, kurią pati vadina Baltišku stiliumi.

Kūrėja surengė ir savo unikalios atlikimo technikos demonstraciją, kurios metu labai atvirai, išsamiai ir geranoriškai  būsimosioms siuvėjoms ir sukirpėjoms demonstravo savo unikalaus kirpimo ir išskirtinės stilistikos drabužio kelią – nuo sukirpimo iki paskutinių dygsnių.

Vilma Marė savo darbuose gausiai naudoja grafinių tekstūruočių stilių, kuriame dekoras itin glaudžiai susipina su funkcija.  Naudojant unikalią, dar pavadinimo neturinčią apdirbimo techniką, gaminiai ne tik pasipuošia simetriškais reljefiniais, stilizuotą gotikinę architektūrą primenančiais raštais, tačiau ir įgyja organišką, idealiai moterišką figūrą apgaubiančią formą.

Iš natūralių medžiagų – vilnos, šilko, viskozės, medvilnės trikotažo pasiūti gaminiai  – paltai, švarkai, švarkeliai, kelnės, liemenės, sijonai  – ne tik puošnūs, tačiau ir labai patogūs.  Pasak kolekcijos autorės,  ji siekia išlaisvinti į varžančių formų dalykinę aprangą kultūrinių normų įspraustas merginas ir moteris. 

Iš tiesų, kolekciją  pasimatavusios moterys ir merginos stebėjosi, kad drabužiai , nors ir puikiai tinkantys formaliai aplinkai, tačiau yra neįtikėtinai patogūs – jais pasipuošusios, viešnios jautėsi lyg apsivilkusios jaukų ir šiltą megztinį

Dizainerė taip pat stebino atsakingumu prieš pirkėją ir protingo vartojimo idėjomis.  Pamokoje dalyvavę moksleiviai sužinojo, kad  Vilma Marė visų pirma naują modelį siuva sau – tikrina, ar patogu jį dėvėti, skalbia, jei reikia – tobulina.  Taip užtikrinama, kad užsakoves puošia aukštus kokybės standartus atitinkantys autoriniai drabužiai.

Klausytojus taip pat maloniai nustebino dizainerės  ekologiškas požiūris  – audinys naudojamas labai taupiai, neišmetamos netgi pačios mažiausios vilnos atraižėlės – iš stambesniųjų gabalėlių dizainerė siuva originalias kepures ir riešines, o smulkesnes kaupia ir vėliau naudoja čiužiniams ar augintinio guoliui kimšti.

Kūrėja tikisi, kad tai ne paskutinis jos kolekcijos pristatymas Lietuvoje. Ji planuoja ateityje ilgesniam laikui grįžti į Lietuvą ir toliau tęsti savo pradėtą darbą bei skleisti ir puoselėti savo unikalią, baltiškąjį paveldą puoselėjančią pasaulėjautą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis