Lūpdažio faktorius

Kai prasideda krizė, moterys stengiasi atrodyti patrauklesnės, todėl kosmetikos pramonė yra viena iš nedaugelio, kuri iš ekonomikos nuosmukio tik laimi.
Mergina dažosi lūpas
Mergina dažosi lūpas / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Tai pastebima įvairiose šalyse, o tam, kad kosmetikos paklausos padidėjimas nekeltų abejonių, britai net užsakė tyrimą. Jį atlikusi sociologinių tyrimų bendrovė „Mintel“ išsiaiškino, kad pastaruoju metu Jungtinėje Karalystėje parduota 7, 4 proc., arba 1, 2 mlrd. svarų, kosmetikos priemonių daugiau nei prieš krizę. Ypač negailima pinigų odos priežiūros priemonėms – jų parduota 6,7 proc. daugiau, moterims skirtų kvepalų paklausa išaugo 4,6 procento. Tyrėjai teigia, kad auganti kosmetikos paklausa atkartoja fenomeną, pastebėtą dar Didžiosios depresijos laikais. Kai darbo buvo beveik neįmanoma rasti, moterys puolė pirkti kosmetiką, kad galėtų atrodyti geriau ir išsiskirtų iš kitų pretendenčių, siekiančių tos pačios darbo vietos. Vėliau šis fenomenas buvo pavadintas „Lipstick Factor“ (Lūpdažio veiksnys).

Parduotuvių tinklo „Selfridges“ direktorė Anne Pitcher teigia, kad per krizę moterys pirmenybę teikia raudonai spalvai, nes tuomet jos jaučiasi tvirčiau. O konsultavimo bendrovės „MHE Retail“ vykdomasis direktorius George'as Wallece'as sako, kad šiuo metu vidutinės britės rankinėje galima rasti kosmetikos maždaug už 71 svarą (260 litų).

O juk šios krizės pasekmės Jungtinėje Karalystėje labai juntamos, nes ekonomikos nuosmukis yra pats didžiausias per kelis pastaruosius dešimtmečius. Šalies padėtį apsunkina tai, kad Jungtinės Karalystės ekonomika yra glaudžiai susijusi su Jungtinėmis Valstijomis, todėl britai save laiko labai nukentėjusiais. Be to, jų nuomone, krizė per ilgai užsitęsė – šis nuosmukis ilgiausias nuo 1955 metų, kai buvo pradėti fiksuoti tokie reiškiniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis