Ypač sunku, kai negatyvą skleidžia kolega. Ką gi, blogos ir neigiamos įtakos daug, tačiau pasiaiškinkime, ką daryti, kad jūsų savijauta ir elgesys nesektų blogu pavyzdžiu.
1. Pasistenkite išsiaiškinti tokio negatyvaus požiūrio priežastį. Pakalbėkite su žmogumi ir stenkitės suprasti, kodėl jis taip blogai nusiteikęs. Nebūtinai tai yra žmogaus kredo. Gali būti, kad jis turi nemalonumų darbe ar asmeniniame gyvenime, gal jam reikia moralinės paramos.
Sudėtingesnis atvejis – žemas savęs vertinimas. Tuomet žmogus pastoviai niurna arba savo blogas emocijas išlieja kitiems. Jei toks žmogus melancholikas, jis tiesiog negali gyventi be verkšlenimo, todėl aplinkiniai privalo jį guosti ir jo gailėti. Kadangi tai pastovi būsena, vargu, ar su tuo susitaikysite. Čia padės tik profesionalus psichologas.
Jei žmogus ne tik negatyviai nusiteikęs, bet ir tampa agresoriumi, su tuo reikia atitinkamai kovoti. Pabandykite pakalbėti geruoju, o jei nepadeda – kreipkitės į vadovybę. Nuspręskite patys – ar tikrai norite dirbti tokiomis sąlygomis?
2. Žvelkite į viską filosofiškai. Jei pesimistas vėl grįžta prie jūsų ir pradeda dėstyti savo negatyvų požiūrį, paprasčiausiai nusišypsokite jam tylėdami, arba išeikite iš kabineto. Dažniausiai šiems žmonėms reikia palaikymo jų niurzglioms mintims, tad nesuteikite tokio malonumo.
3. Paklauskite, ar turi šis žmogus jums gerų naujienų. Dauguma negatyvistų netgi nemano, kad jie tokie yra – jie to paprasčiausiai nepastebi. Jei norite, kad apie tai susivoktų, paprašykite papasakoti kažką linksmo ir pozityvaus. Taip žmogus užspraustas į kampą: jis tikrai susimąstys, kad nuolatos skundžiasi gyvenimu.
Sudėtingiau yra su žmonėmis, kurie yra pesimistai iš prigimties. Vis dėlto pabandykite pritaikyti tą patį metodą. Arba jie pasistengs pasitaisyti, arba pasitrauks nuo jūsų.
4. Mintyse nusipieškite aplink save šviečiantį ratą. Įsivaizduokite, kad tai jūsų apsauginis barjeras, kurio negali įveikti neigiamos mintys. Tai galinga apsauga nuo blogos energetikos. Be to, įsivaizduokite, kad negatyvioji energetika sugrįžta atgal savininkui.
5. Pesimizmą paverskite optimizmu. Algoritmas čia paprastas. Kai pesimistas vėl kreipiasi į jus su eiliniais nusiskundimais ir nepasitenkinimu, pasakykite jam kažką gero, pagirkite jo teigiamas ir profesines savybes bei privalumus. Patikėkite, jis tam neprieštaraus.
6. Nustokite save kaltinti. Pagalvokite, kodėl gi jūs esate dėl visko kalti? Jei kažkam nesiseka ar nesigauna – ar tai yra jūsų kaltė? Pesimistas paprasčiausiai mėgaujasi savo verkšlenimu! Tokiam žmogui nereikia jūsų pagalbos, jis ir taip jaučiasi puikiai. Paprasčiausiai jis trokšta iš jūsų išspausti kiek įmanoma daugiau „sulčių“. Bet kokiu atveju, saugokite savo psichinę lygsvarą. Galų gale, tai nėra jūsų problema.