„Lietuvos geležinkeliai“: valstybės valstybėje griūtis
Tai iš tiesų buvo pinigų traukinys – „Lietuvos geležinkeliai“ naudojosi įstatymų spragomis, pinigais maitindami tiek Rusijos įmones, tiek saviškius. 15min paskelbus tokią informaciją ir šiam tyrimui vos įsibėgėjus, iš pareigų pasitraukė ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka. Netrukus jo pavyzdžiu pasekė ir didžioji dalis jo kariaunos vadovaujančiuose didžiausios valstybės valdomos įmonės postuose.
„Lietuvos geležinkeliai“ vėl dirba pelningai. „Lietuvos geležinkeliuose“ davė lauktų rezultatų. Šiemet per sausį–rugpjūtį bendrovė uždirbo 1,3 mln. eurų grynojo pelno. Palyginti su praėjusiais metais, augo tiek pajamos, tiek pervežtų keleivių ir krovinių kiekis.
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atlieka kratas „Lietuvos geležinkelių“ antrinėje įmonėje Geležinkelių tiesimo centras.
Darbą pradėjusi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė atrado itin prastą bendrovės padėtį – per penkerius metus bendrovė „nustekenta“ ir tapo nuostolinga, krito veiklos rodikliai. Bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška žada reikšmingas permainas ir pirmiausia pradės nuo administracijos valymo – taip sutaupys 9 mln. eurų kasmet, atsisakys 300 etatų.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl maždaug 5 mln. eurų žalos „Lietuvos geležinkeliams“.
„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Generalinę prokuratūrą: buvę vadovai galimai padarė įmonei žalos už 5 mln. eurų.
„Lietuvos geležinkeliai“ patvirtino paramos teikimo tvarką: daugiausia – švietimui, politikams – nieko.
„Lietuvos geležinkelių“ paramą gavusios įmonės dalį pinigų palikdavo Vytauto Dailydkos kišenėse. Taip, gerai supratote, buvusio generalinio direktoriaus S.Dailydkos sūnaus kišenėse. „Lietuvos geležinkelių“ vadovo S.Dailydkos sūnus Vytautas Dailydka valdo bendrovę „Pinigų mašina“, kurios klientai yra ir su S.Dailydkos parašu paramą nuolatos gaudavusios įstaigos. Tarp jų galima rasti ir įmonių, kurios laimėjo „Lietuvos geležinkelių“ pirkimus. „Pinigų mašina“ teikia reklamos ir viešųjų ryšių paslaugas. V.Dailydka tikina, kad Lietuva yra mažas kaimas ir čia visi vieni kitus pažįsta, todėl tokios sąsajos stebinti neturėtų.
„Lietuvos geležinkeliai“ kasmet dosniai rėmė buvusio valdybos pirmininko ir viceministro Sauliaus Girdausko įstaigą. Jo viešoji įstaiga „Reventus“ kiekvienais metais gaudavo po 25–28 tūkstančius eurų paramos iš geležinkelių įmonės. Tai rodo „Lietuvos geležinkelių“ paviešintas rėmimo sąrašas. Jame – daugybė organizacijų, parapijų, klubų ir organizacijų. Tačiau, kaip rodo duomenys, dosniausiai „Lietuvos geležinkeliai“ rėmė savo valdybos pirmininko įstaigą. Formaliai viešoji įstaiga veikia S.Girdausko tėvo vardu. Tačiau S.Girdauskas yra įsteigęs „Reventus“, ilgai buvo jos valdybos pirmininkas.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis raštu kreipėsi į svarbiausias šalies saugumą ir finansinės veiklos skaidrumą tiriančias įstaigas dėl „Lietuvos geležinkeliai“ veiklos tyrimų bei įvertinimo nacionalinio saugumo aspektu.
Nuo poezijos knygų iki politikų fondų. Nuo sambo iki tautinių kolektyvų. „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančios bendrovės dosniai dalino paramą įvairioms organizacijoms ir iniciatyvoms, rodo paviešinti duomenys. Pasikeitus valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, bendrovė paskelbė informaciją apie jos antrinių bendrovių pastaruosius trejus metus teiktą paramą.