Į gatves išriedantys dviratininkai kaskart rizikuoja susidurti su staiga pasirodžiusiu pėsčiuoju, kliudyti automobilį ar tapti neatidaus automobilio vairuotojo auka. Policijos pareigūnai pastebi, kad neretais atvejais nelaimės įvyksta ir dėl dviratininkų kaltės – neatsargiai manevruojant, nepasirūpinus savo matomumu važiuojant vakare, nerodant įspėjamųjų signalų.
Draudikai sako, kad šiai vairuotojų grupei grėsmę kelia ir netinkamai dviratininkams išplėtota infrastruktūra. Nepaisant to, save ir kitus draudimu norintys apsaugoti dviračių vairuotojai – vis dar retas draudimo bendrovių klientas.
Domisi daugiau nei draudžiasi
Pernai dviratininkams skirtą paslaugą – draudimą nuo nelaimingų atsitikimų ir asmens civilinės atsakomybės draudimą kartu – pasiūliusi draudimo bendrovė „Seesam Lietuva“ teigia, kad tokiam žingsniui paskatino augantis dviračių populiarumas, taigi ir didesnis su dviratininkais susijusių įvykių skaičius.
„Dviratininkų pastaraisiais metais miesto gatvėse itin padaugėjo, tačiau tiek reali situacija, tiek ir mūsų atlikti tyrimai rodo, jog dabartinė infrastruktūra nėra tinkamai išplėtota važinėjimui dviračiu. Todėl dviratininkai negali jaustis ramūs tiek dėl savo, tiek dėl aplinkinių saugumo. Mūsų pasiūlymas būtent ir yra orientuotas į paties dviratininko ir aplinkinių galimus nuostolius dėl nelaimingo atsitikimo“, – sakė Eugenijus Mažiulis, draudimo bendrovės „Seesam Lietuva“ rinkodaros specialistas.
BFL nuotr./Šalmas ir kiti aksesuarai dviratininkams gelbėja gyvybes |
Jis pastebi, kad kol kas dauguma pasitaikančių įvykių yra susiję su paties dviratininko nukentėjimu dėl nelaimingo atsitikimo: „Dažniausiai važinėjantys dviračiu patiria įvairius kaulų lūžius, tarp kurių daugiausia rankų, šonkaulių ar raktikaulių lūžių, bei galvos traumas – susilaužo nosį, nusibrozdina ar prasikerta veidą, susitrenkia galvą“.
E.Mažiulio tvirtinimu, jų siūlomas draudimas galioja tik tuomet, kai vairuotojas kelyje elgiasi tinkamai ir laikosi taisyklių. Tiesa, draudimui taikomi tam tikri veiklos apribojimai, ypač aktualūs jauniems, ekstremalumą mėgstantiems dviratininkams. Pavyzdžiui, draudimas negalioja, jei nelaimė nutiko atliekant įvairiu dviračių triukus ar per dviračių sporto varžybas, treniruotes.
Susidomėjimas auga
Draudimo bendrovei „ERGO Lietuva“ yra tekę registruoti žalų, kurias automobilių savininkams sukėlė dviračiu važiuojantys klientai. „Pavyzdžiui, dviračiu įsibėgėjęs vaikas nespėjo laiko jo sustabdyti ir atsitrenkė į automobilį“, – vieną iš įvykių paminėjo bendrovės Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas.
Shutterstock nuotr./Kelionė dviračiais |
Specialiai dviratininkams skirto draudimo bendrovė neturi, tačiau vienas iš dviejų siūlomų asmens civilinės atsakomybės draudimo variantų tinka ir dviratinkams, mat draudimo apsaugą suteikia ir leidžiant laisvalaikį, pvz., važiuojant dviračiu. „Tai reiškia, kad, jeigu dviračiu važiuojant pro automobilį jis būtų apibraižomas arba jeigu važiuojant dviračiu būtų sukeltas eismo įvykis, draudimo bendrovė atlygintų automobilio savininkui sukeltą žalą“, – aiškino A.Pilčicas. Klientui pageidaujant toks draudimas galioja ir užsienyje.
Dviratininkų draudimas – perspektyvoje
Orijana Mašalė, „If“ draudimo bendrovės Rinkodaros departamento vadovė, teigė kad augant dviratininkų skaičiui, daugėja atvejų, kai dviratininkai apgadina automobilius ar sužeidžia pėsčiuosius. Draudžiantis nuo tokių atvejų bendrovė rekomenduoja asmens arba šeimos civilinės atsakomybės draudimą. „Apsidraudusiems nelaimingų atsitikimų draudimu dviratininkams paprastai atlyginame nuostolius dėl nubrozdinimų, rankų ar kojų lūžių, taip pat dėl išmuštų dantų. Vidutinė draudimo išmoka tokiais atvejais sudaro apie 1000 litų“, – dažniausiai pasitaikančias dviratininkų traumas vardijo O. Mašalė.
BFL nuotr./Dvračių entuziastai važinėja ir žiemą |
Tik nelaimingų atsitikimų draudimą galinčio pasiūlyti „Lietuvos draudimas“ atstovas patvirtino, kad dviratininkai draustis neskuba. „Ši rinka kol kas gana pasyvi, palyginti, su, pavyzdžiui, tokių dviračių valstybių kaip Olandija ar Danija rinkomis, tačiau matome potencialą jai augti“, – teigė bendrovės Gyventojų turto draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas. Skirtingai nei kitos minėtos bendrovės, „Lietuvos draudimas“ dviratininkams nesiūlo asmens civilinės atsakomybės draudimo, tačiau teigė, kad matydami augantį poreikį svarsto galimybę teikti tokią paslaugą.
Dviračio paruošimas žiemai
Prasidėjus šalčiams daugelis dviračių gerbėjų leis savo transporto priemonei „pailsėti“ ir rinksis kitą judėjimo po miestą būdą. Štai keletas patarimų, kaip paruošti dviratį laikymui šaltuoju sezonu.
Dviratį laikykite sausoje ir gerai vėdinamoje patalpoje. Ypatinga šiluma jam nebūtina, nes dviratyje nėra užšalti galinčių skysčių. Tiesa, balkonas gal ir nėra geriausia vieta laikymui, nes stiprus šaltis gali pakenkti padangoms.
Jei neturite sauso ir saugaus rūsio ar sandėliuko, dviratį galite „priglausti“ ir savo bute. Tokiu atveju specializuotose parduotuvėse pasidairykite specialių laikiklių, kuriuos galėtumėte pritvirtinti prie sienų ar lubų. Tai puiki išeitis, jei turite platesnį koridorių ar laisvą kampą kuriame nors kambaryje.
Būtinai nuvalykite nuo dviračio susikaupusius nešvarumus ir dulkes. Antrasis žingsnis – sutepkite jį tepalais bei atlaisvinkite stabdžiuose ir pavarose esančias spyruokles. Taip pat sumažinkite oro kiekį padangose.