7 patarimai, ką daryti, jei jūsų skrydis buvo atšauktas, vėlavo ar neatvyko

Dauguma esame susidūrę su bent viena iš šių itin nemalonių situacijų, kai išsiruošus atostogų, į verslo kelionę skrydis atšaukiamas arba neatvyksta, ir keliautojai tampa oro uostų įkaitais Lietuvoje ar užsienyje. Statistika rodo, jog kas dešimtas europietis yra susidūręs su skrydžių vėlavimu, neatvykimu ar atšaukimu bei bagažo vėlavimu ar dingimu. Tačiau ar žinote, kokia kompensacija už nepatogumus jums priklauso ir kaip ją atgauti?
Oro linijų palikti keleiviai
Oro linijų palikti keleiviai / SKYCOP nuotr.
Temos: 1 Aviacija

Visų pirma, derėtų įsigilinti į sąlygas – kaip atpažinti situaciją, kurioje kompensacija jums priklauso, o kuriose – ne. Karo veiksmai, prastos oro sąlygos, lėktuvo gamintojo brokas, streikai – jei teko susidurti su viena iš šių ar dar kelių nuo oro linijų nepriklausančių situacijų, nei finansinė, nei moralinė žala jums neatlyginama.

Patekus į EU reglamento rėmus atitinkančią situaciją, iš oro linijų galima reikalauti iki 600 eurų.

Jei jūsų skrydis vėlavo atvykti į kelionės tikslą daugiau nei 3 val. (atvykimo laiku laikomas lėktuvo durų atidarymas, ne nusileidimas), jei skrydis atšaukiamas likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio arba jei buvote išprašytas iš lėktuvo dėl perpildymo (angl. overbooking), pagal Europos parlamento reglamentą jums priklauso solidus kąsnelis.

Kaip pasakoja lietuvių startuolio „SKYCOP“, suteikiančio galimybę tokiu atveju lengvai atgauti pinigus per tarptautinę platformą www.skycop.com, vadovas Marius Stonkus, patekus į EU reglamento rėmus atitinkančią situaciją, iš oro linijų galima reikalauti iki 600 eurų. Nepaisant to, įmonės turi begales būdų vilkinti procesą, o galiausiai – jo išvengti, pasinaudojus biurokratine klaida. „SKYCOP“ specialistai pataria, ką reiktų daryti, siekiant atgauti teisėtai jums priklausančius pinigus:

1. Net žinodami, jog skrydis gali būti atidėtas, atvykite į oro uostą ir užsiregistruokite skrydžiui numatytu laiku. To nepadarius, galite nepretenduoti į kompensaciją.

2. Jei skrydis buvo sutrikdytas, reikalaukite, kad jumis būtų tinkamai pasirūpinta: leista paskambinti artimiesiems, suteikta prieiga prie interneto, pasirūpinta maistu ir vandeniu.

3. Jokiu būdu nepriimkite parodiją primenančių kompensacijų (kuponai maistui, kitai kelionei, nemokama ekskursija ar pan.) ir nepasirašinėkite dokumentų, jog gavę tokią juokingą kompensaciją atsisakote tolesnių pretenzijų.

4. Kuo skubiau pateikite skundą – priklausomai nuo šalies, kurioje įvyko incidentas, įstatymai gali numatyti itin trumpą terminą.

5. Jei vėluoja jūsų bagažas, iškart kreipkitės į atvykimo salėje esantį skyrių ir užpildykite skundą. Jei paliksite oro uostą, vėliau pateiktas skundas dėl dingusio ar vėluojančio bagažo greičiausiai bus atmestas.

6. Jei skridote ne vienas, nepamirškite, jog kompensacija priklauso kiekvienam keleiviui individualiai – nedarykite nuolaidų už nosies jus vedžiojančioms oro linijoms.

7. Jei skridote darbo reikalais ir už jūsų bilietą mokėjo bendrovė, nenuleiskite rankų – kompensacija priklauso žmogui, kurio pavardė nurodyta biliete, o ne tam, kas už jį sumokėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų