Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Europos avialinijos, kurioms „Boeing“ modelių draudimas kelia daugiausia bėdų

Po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės, Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) uždraudė naudoti šio modelio ir „Boeing 737 MAX 9“ orlaivius Europos Sąjungos oro erdvėje. Kurioms oro transporto bendrovėms šis draudimas gali būti skaudžiausias?
„Boeing 737 MAX 8“ draudimas sukels problemų „Norwegian“ ir „Ryanair“
„Boeing 737 MAX 8“ draudimas sukels problemų „Norwegian“ ir „Ryanair“ / „Scanpix“ nuotr.

Patyręs keliautojas, knygų „Užkeikto keliautojo užrašai“, „Mokėk keliauti“ autorius Robertas Pogorelis savo feisbuko paskyroje pasidalijo sąrašu avialinijų, kurios naudoja arba laukia iš gamintojo daugiausia minėtų modelių orlaivių.

„Norwegian“ – dar viena problema

Mažų sąnaudų „Norwegian“ dabar savo orlaivių parke turi 18 „Boeing 737 MAX“, dar yra užsakiusi 92. Bendrovė paskelbė sustabdanti skrydžius šiais lėktuvais dar prieš EASA paskelbiant draudimą.

„Norwegian“ nuotr./„Norwegian“ turimas „Boeing 737 MAX 8“
„Norwegian“ nuotr./„Norwegian“ turimas „Boeing 737 MAX 8“

Avialinijos turi dar 110 „Boeing 737-800“ lėktuvų, kuriems draudimas negalioja, tad keleivius skraidins šiais lėktuvais, taip pat ieško papildomų orlaivių nuomos galimybių.

„Norwegian“ pastaruoju metu patiria nemažai finansinių sunkumų, tad „Boeing“ problemos tik dar apsunkins situaciją. Bendrovė greitai išsiplėtė, kad galėtų skraidyti ilgesnius nuotolius, ir praėjusiais metais turėjo 226 mln. eurų nuostolį (palyginti, 2017 m. buvo 6 mln. pelnas). Be to, buvo ir problemų su kitais „Norwegian“ turimais lėktuvais – „Boeing 787 Dreamliners“, dėl kurių jais nebuvo galima skraidyti.

Dėl „Boeing 737 MAX“ problemų bendrovė paskelbė sustabdanti ir paskelbtą Šv. Patriko dienos akciją bilietams iš JAV ir Kanados miestų į Airiją.

„Ryanair“ turi didelį užsakymą

Kitai mažų sąnaudų oro bendrovei „Ryanair“ galvos skausmas šiuo metu yra 135 „Boeing 737 MAX“ orlaiviai, kurių yra laukiama iš gamintojo.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Ryanair“
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Ryanair“

Bendrovės vadovas Michaelis O'Leary teigė, kad užsakymo kol kas neketinama atšaukti – bus laukiama tyrimo dėl šių lėktuvų saugumo išvadų.

„Ryanair“ pirmąjį „Boeing 737 MAX“ lėktuvą turėtų gauti balandžio pabaigoje, dar po du – gegužę ir birželį, dar 50 – iki 2020 m. vasaros pabaigos.

M.O'Leary Airijos „Independent“ sakė besitikintis, kad tyrimo rezultatai pasirodys dar prieš „Ryanair“ gaunant pirmąjį orlaivį. „Bus detalesnių paaiškinimų arba bent išaiškintos priežastys per artimiausias kelias dienas, savaitę arba dvi“, – teigė jis.

Kitos avialinijos

Britų „TUI group“ šiuo metu turi 11 „Boeing 737 MAX 8“, bet dar laukia 72 tokių orlaivių.

„Scanpix“/AP nuotr./TUI lėktuvas „Boeing 737 MAX 8“
„Scanpix“/AP nuotr./TUI lėktuvas „Boeing 737 MAX 8“

TUI atstovas teigė, kad dėl „MAX 8“ neskraidymo bendrovė neatšauks skrydžių, taip pat neieškos, kur išsinuomoti papildomų orlaivių. „Naudosime savo lėktuvų parką“, – patikino atstovas.

Čekijos „Smartwings“ turi 7 tokius lėktuvus, yra užsakiusi dar 32.

Lenkijos LOT skraido 5-iais „MAX 8“, dar laukia 7-ių.

Ispanijos „Air Europa“ turi 22 orlaivių užsakymą.

Draudimas visoje ES

Antradienio vakarą Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) uždraudė naudoti dviejų modelių „Boeing 737 MAX“ orlaivius Europos Sąjungos oro erdvėje.

Transporto saugos administracijos atstovas spaudai Irmantas Kuzas BNS sakė, kad Lietuvos operatoriai šio tipo lėktuvų neturi. Antradienį vakare iš Vilniaus oro uosto į Madeirą nepakilo „Boeing 737 MAX 8“ orlaivis. Lėktuvas priklauso Lenkijos bendrovei „Travel Service Polska“, skraidinančiai kelionių organizatorės „Itaka“ turistus.

Draudimą naudoti lėktuvus Europos aviacijos saugumo agentūra priėmė po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 keleiviai bei įgulos nariai. Pernai spalį to paties modelio bendrovės „Lion Air“ lėktuvas sudužo Indonezijoje, žuvo 189 žmonės.

Šio tipo orlaiviams skristi savo oro erdvėje taip pat uždraudė Kinija, Australija, Naujoji Zelandija. Jungtinės Valstijos ir Kanada kol kas leidžia šio tipo orlaiviams skraidyti savo oro erdvėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai