Vieni keliautojai 15min yra skundęsi, kad atvykę viešbutį rado sulūžusius baldus, pelėsį ir klozetus po balkonais. Kiti nebegalėjo sulaukti, kada iš Hurgados „nusivylimų viešbučio“ pagaliau važiuos namo. Vietoj „ultra viskas įskaičiuota“ galima rasti ir uždarytus barus, pusiau veikiančius restoranus ir statybas paplūdimyje. Kaip elgtis, kad jūsų atostogų nesugadintų prastas viešbutis?
Kokiais kriterijais vadovautis renkantis?
Žinoma, kaina ir vieta – patys elementariausi atrankos kriterijai renkantis nakvynę. Svarbu apsibrėžti biudžetą, o tuomet rinktis, ką kokybiškiausio galima už jį gauti. Vieta priklauso nuo atostogų tipo ir poreikių – ar norisi miesto gyvenimo, ar jūros, ar vaizdo į kalnus. Beje, niekada aklai netikėkite viešbučio aprašymais, kad jie „visai netoli jūros“ – vietą patys įvertinkite žemėlapyje.
Tipas. „Vieni viešbučiai labiau tiks šeimų poilsiui su mažaisiais keliautojais, juose bus daugiau pramogų vaikams, pavyzdžiui, žaidimų aikštelės, vandens kalneliai ir t.t. Kiti viešbučiai labiau pritaikyti aktyvaus laisvalaikio mėgėjams ir pan.“, – 15min aiškino kelionių organizatoriaus „Novaturo“ generalinis direktorius Linas Aldonis.
Keliaujantiems su vaikais „Estravel Vilnius“ vadovė Žydrė Gavelienė pataria atkreipti dėmesį ir į papildomus dalykus. Pavyzdžiui, kad kambaryje nebūtų aštrių kampų, laiptų, būtų pakankamai erdvės, kad restoranuose būtų kėdutės vaikams, viešbutyje – „motinos ir vaiko“ kambariai, o vakarais – įdomios animacinės programos. Šiuos kriterijus išpildys tie viešbučiai, kurie orientuojasi į šeimų poilsį.
O jeigu priešingai – keliaujate be vaikų, tuomet „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Ž.Gavelienė sako visada rekomenduojanti rinktis viešbučius, skirtus tik suaugusiems („adults only“). Tokiuose jūsų lauks tylus ir ramus poilsis.
Dydis. „Novaturo“ generalinis direktorius 15min sakė, kad klientams visuomet rekomenduoja atsižvelgti ir į viešbučio dydį. Vieni gal nori šeimyniškos, jaukios aplinkos – tuomet geriau rinktis mažesnius. „Kitiems smagiau atostogas leisti dideles teritorijas turinčiuose viešbučiuose“, – sakė jis. Ten daugiau erdvės pasivaikščiojimams, pabėgimui nuo kitų keliautojų šurmulio.
Metų laikas. Keliaujant ne turistinio sezono metu galima sutaupyti dideles sumas pinigų, tačiau reikia būti pasiruošus, kad ne viskas gali būti idealu – viešbutyje gali būti mažiau pramogų, veikti ne visi restoranai. L.Aldonio teigimu, kiek mažiau pramoginių renginių ir kitų teikiamų paslaugų gali būti ir turistinio sezono pradžioje ar pabaigoje. Ne visada tai priklauso tik nuo viešbučio administracijos užgaidų – pavyzdžiui, vandens atrakcionų ir pramogų darbo grafikui įtakos gali turėti oro temperatūra.
Konkretūs pageidavimai. Galbūt jums svarbu, kad kambaryje būtų kondicionierius? Arba turite konkrečius reikalavimus sporto klubui? Virtuvei? Pramogoms? Ž.Gavelienė dar pataria atkreipti dėmesį ir į susisiekimą su viešbučiu (ar nereikės leisti laiko spūstyse, jeigu norėsite pakeliauti), automobilio parkavimo paslaugos įkainius ir net tokius dalykus kaip viešbučio ar netoliese esančio restorano darbo laiką. „Kad būtų kur pavakarieniauti ar taurę vyno paragauti ir netektų alkaniems užmigti“, – pataria ji.
Iš pradžių ieškokite tokio viešbučio, kuris atitiktų visus jūsų pageidavimus, o tik neradę nuleiskite kartelę.
Pats svarbiausias patarimas – kad ir koks idealus jums atrodo rastas viešbutis, būtinai skaitykite kitų keliautojų atsiliepimus internete, pvz., „Booking“ ar „TripAdvisor“ puslapiuose. Iš jų gali paaiškėti, kad reklaminės nuotraukos – apgaulingos, o žadamos paslaugos – apverktinos kokybės.
Neužmirškite papildomų išlaidų net ir renkantis „all inclusive“
Tai, kad randate labai pigų nakvynės variantą, dar nereiškia, kad jis toks tikrai yra. Skaitykite sąlygas po žvaigždute ir keliautojų atsiliepimus. Pavyzdžiui, gal už ankstyvą atvykimą viename viešbutyje gali tekti susimokėti papildomą sumą, kitame gal nemokamai negausite nė buteliuko vandens.
„Papildomos lėšos bus reikalingos asmeninėms išlaidoms padengti, pavyzdžiui, apsilankymams viešbučio SPA centruose, pasimėgavimui masažo ar kitomis grožio procedūromis, kartais smulkių pinigų prireikia susimokėti už paplūdimio rankšluosčius“, – vardijo „Novaturo“ vadovas. Kišenę patuštins ir vakarienės a la carte restoranuose viešbutyje, reikia turėti omenyje ir arbatpinigius personalui.
Visas šias kainas geriausia sužinoti iš anksto – iš savo kelionių agento ar komentarų internete, kad atostogos išties būtų sklandžios.
Aklai nepasikliaukite žvaigždutėmis
Ar daugiau žvaigždučių savaime geriau? Ar, pavyzdžiui, 4* Lietuvoje tas pats, kas 4* Turkijoje? Nebūtinai.
„Nei pasaulio mastu, nei Europos Sąjungoje nėra vienodos apgyvendinimo įstaigų klasifikavimo sistemos ar vieno standarto. Kiekvienoje šalyje viešbučiai ir kitos apgyvendinimo įstaigos klasifikuojamos pagal tos šalies nustatytus kriterijus“, – aiškina „Novaturo“ generalinis direktorius.
Kriterijai visur daugmaž vienodi – atsižvelgiama į pastato ir kambarių būklę, teritorijos dydį, aptarnavimo lygį, paslaugų kiekį ir pan. „Tačiau vertėtų nepamiršti, kad skirtingose šalyse, pavyzdžiui, Egipte ir Ispanijoje, tos pačios kategorijos viešbučiai šiek tiek skirsis, nes jose galioja skirtingi viešbučių kategorijų standartai“, – atkreipė dėmesį L.Aldonis.
Kaip neapsigauti? „Siūlau pasitarti su kelionių konsultantu arba skirti pakankamai laiko skirti klientų atsiliepimams internete išsinagrinėti“, – pataria Ž.Gavelienė.
Dažnai ir patys kelionių organizatoriai stengiasi objektyviai įvertinti siūlomus viešbučius, kad klientams būtų aiškiau. Pavyzdžiui, „Novaturas“ pateikia papildomą viešbučių klasifikaciją, kurioje nakvynės vietos žymimos gaubliukais.
Ką daryti, jeigu viešbutis netenkina?
Jeigu atliksite namų darbus – pasitarsite su kelionių konsultantu, patys paskaitysite atsiliepimus apie viešbutį internete – tuomet tikimybė, kad viešbutis itin nuvils, liks maža. Tačiau visgi jeigu atvykę nerandate to, kas žadėta, – netylėkit.
Jeigu viešbutį užsisakėte per kelionių organizatorių ar agentūrą – kreipkitės į jų atstovą toje šalyje. „Jie yra arčiausiai mūsų turistų ir operatyviausiai gali padėti išspręsti iškilusius nesklandumus“, – sakė „Novaturo“ vadovas.
Kreiptis į ekspertus pataria ir „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė. „Kelionių konsultantas žino tiek pretenzijų nagrinėjimo taisykles, tiek metodus, tiek greičiausius būdus pasiekti norimo rezultato“, – pabrėžia Ž.Gavelienė.
Jeigu kelionę organizavotės pats, kreipkitės į viešbučio administraciją su įrodymais, kad sumokėta buvo už daugiau, nei dabar gaunate. 15min skaitytojų istorija parodė, kad situacija labai greitai gali apsiversti aukštyn kojomis. Atvykę ilsėtis į Turkiją, jie rado neveikiančius barus, traktorius paplūdimyje ir neteikiamas paslaugas. Po viešo pasipiktinimo jie jau po poros dienų sakė poilsiu mėgavęsi kaip karaliai – viešbutį buvo galima vos atpažinti. Daugiau apie tai skaitykite čia.
Žmonės pastaraisiais metais keliauja vis daugiau ir dažniau – tad ir jų reikalavimai tiek atostogoms, tiek viešbučiams didėja. O ir patys jie dažnai jau geriau susigaudo, ko jiems reikia, žino savo teises.
„Dažniau keliaudami jie tiksliau žino, kokių atostogų norės, – sako „Novaturo“ generalinis direktorius. – Kai nori pasilepinti saule, šiltu vandeniu ir gražia aplinka, renkasi aukštos kategorijos viešbutį. Kitą kartą tas pats žmogus keliauja norėdamas pažinti pasirinktą kraštą, tokiu atveju jis renkasi ekonomiškesnį viešbutį ir jame valgo tik pusryčius, nes visą dieną būna išvykęs. Tad daugiau investuoja į ekskursijas, patyrimus už viešbučio ribų.“