Tėvų verslą reanimavęs keliautojas stebisi: kaip galima vykti į Palangą?

Keliauti šią dieną tapę taip nebrangu, kad paatostogauti užsienyje – pigiau nei savaitgaliui su automobiliu nuvykti į Lietuvos pajūrį, teigia keliautojas Tadas Kertenis. Kai kelionių organizatorių – kone ant kiekvieno kampo, o jų produktai – panašūs, išsiskirti galima tik patogumu vartotojui, įsitikinęs iš tėvų kelionių verslą perėmęs vaikinas, rašoma pranešime spaudai.
Tadas Kertenis
Tadas Kertenis / Asm.archyvo nuotr.

Kelio ieškojo dirbdamas padavėju

Baigęs mokslus T. Kertenis nusprendė ne „nerti“ į studijas, o išvykti į Londoną padirbėti. Ten aplankė supratimas, kad kelionė nėra stebuklas, kurio derėtų laukti ir kruopščiai jam ruoštis metus. Kelionė – tai galimybė, kuria pasinaudojus nieko bloga nenutinka. Tai – kažkas įprasto bei kasdienio.

„Londone galima susirasti daugybę pigių skrydžių į įvairias kryptis, kuriuos susiorganizuoti iš gimtinės – kur kas sunkiau. Dirbdamas padavėju keliavau tiek daug bei taip toli, kad galiausiai atsidūriau Australijoje, kur praleidau pusmetį“, – pasakojo T. Kertenis.

Australijoje vaikinas užsiėmė verslu, pardavinėdamas prekes per „Amazon“ (angl. drop-shipping, kai užsakymai pristatomi klientui tiesiai iš gamintojo).

Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Bankoke
Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Bankoke

Kelionė – kaip kasdienybė

„Tėvai turėjo nedidelę turizmo agentūrą: grįžęs į Lietuvą paprašiau jų, kad leistų dirbti kartu. Dabar – jau treji metai, kaip esu perėmęs įmonės valdymą. Kelionės suteikė gerų idėjų, ko reikia plačiam vartotojų ratui, o ne tik keliems, dažnai keliaujantiems, pažįstamiems“, – sakė T. Kertenis. Vaikinas tarsi reanimavo tėvų verslą, per porą metų įmonės apyvartą padidinęs nuo 100 tūkst. iki beveik milijono eurų.

Anot jo, įsiliedamas į verslą turi praeiti kelis etapus. Pradžioje netrūksta svajonių apie tai, kaip ir kas bus, ką bus galima veikti turint daugiau laiko, kiek uždirbti. Visgi netrukus šią idilę prislegia realybė, priverčianti suvokti, jog visa nėra taip lengva. Be to, gerų norų ar puikaus produkto neužtenka. Reikia gero pasiekiamumo, sudominančio pateikimo ir įdėti dvigubai daugiau darbo, nei planuota.

Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Egipte
Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Egipte

„Vadovaujant verslui yra oficialus darbo laikas ir yra darbo laikas po darbo, kada viena ar kita koja vis vien tebesi darbe, – pasakoja T. Kertenis. – Daugiau nei pusmetį iš tiesų gyvenau biure: taip buvo paprasčiau ir greičiau, nes turėjau galimybę darbus apleisti paskutinis, o ryte prie jų sugrįžti pirmas. Tuo metu man reikėjo daug laiko būti prie kompiuterio: studijavau konkurentų bei kolegų pasiūlymus, pranašumus, svarsčiau jų trūkumus, ieškojau išskirtinumo. Išskirtinumo, kuris leistų įmonės paslaugomis besinaudojantiems keliautojams pasiūlyti ne tokias keliones, kurias pasistengus galima susiorganizuoti pačiam, bet ir sukurti pridėtinę vertę.“

Skirtinga pakuotė – tie patys batai

Tedo.lt vadovas taikosi į panašius, kaip ir jis: tai – jaunos poros, jaunos šeimos, žmonės, kurių negąsdina kelionių pirkimas internetu.

„Manau, kad kelionių agentūros pardavinėja tas pačias poras batų, tik vienų pakuotė – gražesnė, kitų – mažiau graži. Produktas yra vienodas, nors pavadinimas ir kaina gali skirtis. Juk Tailandas yra Tailandas: nepasiūlysime Tailando „kitaip“, kai paplūdimiai – tie patys. Kiekvieną kryptį esame asmeniškai išbandę ir apkeliavę, todėl ypatingai keistų kelionių (pavyzdžiui, į Arktiką) nesiūlome“, – pasakojo jis.

Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Gruzijoje
Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Gruzijoje

Vienas didžiausių sunkumų versle – išlaikyti aukšto lygio kartelę, sparčiai augant užsakymų skaičiui. Klaidų ir sunkumų turi kiekviena įmonė – nuo pavienių paslaugų pardavėjų iki didelės korporacijos: svarbu, kaip greitai tos klaidos taisomos ir kaip prisitaikoma prie pokyčių.

Stereotipai realybėje

T. Kertenis neabejoja – kiekviena šalis pasižymi pagrįstais stereotipas. Tikima, jog štai ispanai niekur neskuba: viskas bus atliekama rytoj. O apie vokiečius galvojama, kad jie yra greiti, viską darantys pagal taisykles – jei pažadėjo, tai ir bus.

„Derėdamasis su viešbučiais, partneriais, pastebiu, kad kiekviena šalis turi didelius kultūrinius skirtumus ir prie to reikia mokėti prisitaikyti: nesijaudinti, kad skambutį iš Ispanijos turėjai gauti prieš savaitę, tačiau žmogus pamiršo, nes juk „mañana“ (rytoj)“, – kalbėjo tedo.lt savininkas.

Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Maltoje
Asm.archyvo nuotr./Tadas Kertenis Maltoje

Populiariausios kelionių – ypač povestuvinių – kryptys: Tailandas, Šri Lanka ir Turkija. Jauni žmonės vasarą dažniau renkasi Ispaniją, o žiemą – Egiptą, nes ten – nebrangu, geras aptarnavimas. Dažniausiai pasirenkami poilsiniai variantai. Tuo tarpu pats T. Kertenis žiemą keliauja į Kanarų salas, nes nuskristi į jas – pigu ir nesudėtinga.

„Vasarą renkuosi pagrindinį žemyną – Kosta Doradą – kur yra itin nebrangu: Lietuvos kurortų kainomis galima gauti tą patį, tik dar su maitinimu ir didesne kultūrine įvairove. Palyginus, keliauti dabar tapę nebrangu: atėjo laikai, kai nuskristi paatostogauti į užsienį lėktuvu yra pigiau nei savaitgaliui išvykti su mašina į pajūrį“, – teigė jis, apibendrindamas, jog kelionių ištroškę lietuviai nieko nesibaimina – nebent itin ilgos trukmės skrydžių. O krentant skrydžių kainoms, keliautojai darosi vis atviresni tolimiems kraštams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis