Atostogos bulgariškai – 4 žvaigždučių viešbutyje lietuvius pasitiko pelėsis ir dulkių kamuoliai

Baimindamiesi teroristinių išpuolių nemaža dalis Turkijos ir Egipto kurortų gerbėjų šią vasarą nusprendė atostogauti Bulgarijoje. Tačiau, nors šios šalies viešbučiai dažnai turistams siūlo panašią į turkišką ir patrauklų „viskas įskaičiuota“ paslaugų paketą, neretai jis ir pati viešbučių aplinka nuo poilsiautojams įprastos skiriasi kaip diena ir naktis.
Taip atrodo 4 žvaigždučių viešbučio Bulgarijoje kambarys
Taip atrodo 4 žvaigždučių viešbučio Bulgarijoje kambarys / Asmeninės nuotr./ 15min montažas

Maždaug už 65 km nuo Bulgarijos pajūrio sostinės Varnos esantis Obzoro miestas garsėja gražaus smėlio paplūdimiu, ramia ir skaidria jūra, tad čia galima mėgautis visais Juodosios jūros kurorto privalumais. Be to, šis kurortas laikomas vienu saugiausių ir ramiausių Bulgarijoje.

Obzore netrūksta ir poilsiautojų laukiančių viešbučių, besipuikuojančių skirtingu žvaigždučių skaičiumi. Nors juose siūlomos paslaugos iš pirmo žvilgsnio atrodo tokios pat, kaip panašiuose viešbučiuose Turkijoje, realybė kartais skaudžiai nuvilia.

Tuo savo akimis įsitikino Aleksandras Zubriakovas, šiuo metu atostogaujantis Bulgarijoje. 4 žvaigždučių viešbutyje „Obzor Hotel Casablanca“ apsigyvenęs vilnietis buvo priblokštas vos pravėręs jam skirto kambario duris.

„Spėkite, iš kur šios nuotraukos? Ne, ne iš mano močiutės rūsio, o iš keturių žvaigždučių viešbučiu save vadinančios skylės „Casablanca“ Bulgarijoje. Mane draugai buvo perspėję apie apgailėtiną poilsio kokybę šioje šalyje, bet prognozės viršijo visus lūkesčius. Reikalavimas pakeisti kambarį dėl siaubingos sienos grybelio sukeltos vimdančios smarvės kambaryje pirmą atostogų dieną nebuvo įvykdytas.

Asmeninės nuotr./Pelėsis viešbučio kambaryje
Asmeninės nuotr./Pelėsis viešbučio kambaryje

Tai žinutė ir lietuvius šioje šalyje aptarnaujančios kelionių agentūros „Novaturas“, kuri neturi jokios sąžinės siųsti lietuvių turistus į tokius viešbučius, kuriems žmonės yra tik priemonės nurauti iš jų maksimumą pinigų turizmo sezono įkarštyje, klientams. Teisės? Kokios teisės?“, – savo feisbuko paskyroje piktinosi poilsiautojas.

Asmeninės nuotr./Neveikiantis kondicionierius ir pelėsis
Asmeninės nuotr./Neveikiantis kondicionierius ir pelėsis

Vilniaus mero patarėju dirbantis A.Zubriakovas 15min pasakojo į Bulgariją atostogauti išvykęs pasidavęs reklamai – pažįstami kalbėjo, jog per pastaruosius dešimt metų ši šalis stipriai pasitempė turizmo srityje.

„Tačiau dabar matau, kad jiems (bulgarams, – aut. past.) dar toli iki supratimo, kas yra komfortas ir net elementari švara. Maistas čia, tiesa, puikus. Jam neturiu priekaištų. Tačiau paradine puse, kurios nori turistai, visiškai nesirūpinama“, – kalbėjo pašnekovas.

Už keturių žmonių kelionę, kurią įsigijo iš kelionių organizatoriaus „Novaturas“, lietuviai sumokėjo 1300 eurų.

„Galima sakyti, kad tai – biudžetinė kelionė. Tačiau šiuo atveju aš būčiau sutikęs mokėti ir daugiau – ne kaina buvo svarbiausia. Viešbutį išsirinkau dėl to, kad jis – keturių žvaigždučių. Todėl natūraliai tikėjausi didesnio komforto, o ne vimdančios smarvės ir pelėsio. Mes esame beveik nemiegoję visą parą. Paryčiais tiesiog išėjau į balkoną ir sėdėjau, nes negalėjau išbūti viduje“, – kalbėjo vyras.

Viešbutį išsirinkau dėl to, kad jis – keturių žvaigždučių. Todėl natūraliai tikėjausi didesnio komforto, o ne vimdančios smarvės ir pelėsio. Mes esame nemiegoję beveik visą parą. Paryčiais tiesiog išėjau į balkoną ir sėdėjau, nes negalėjau išbūti viduje

Antradienį ryte pasikalbėjęs su viešbučio vadove jis sužinojo, kad 4 žvaigždutės viešbučiui buvo suteiktos 2011 metais. O nuo to laiko viešbučio savininkai greičiausiai nieko neatnaujino.

„Man keisčiausia, kad viešbučio vadovė su visais mano priekaištais sutiko. Ji pripažino, kad yra taip, kaip sakau. Sakė, jog viešbučio savininkai nenori investuoti į atnaujinimą. Tačiau, jeigu viskas žinoma, kodėl tokie kambariai toliau siūlomi turistams? Juolab, kad ne visi jie tokie prasti“, – piktinosi vilnietis.

Ši istorija turi laimingą pabaigą – po paros smarvėje lietuviai antradienį galiausiai gavo naują kambarį, kuriame tvarka kur kas geresnė.

„Tačiau mūsų kambarys tikrai neliks tuščias: mačiau, kad kambarinė jį sutvarkė ir dabar jis greičiausiai vėl bus pasiūlytas naujiems turistams“, – buvo įsitikinęs A.Zubriakovas, prisipažinęs, kad tik po to, kai atvyko į Bulgariją, paskaitė keliautojų, anksčiau viešėjusių viešbutyje „Obzor Hotel Casablanca“, atsiliepimus. Kai kurie jų beveik žodis žodin apibūdino jų situaciją, nurodę, kad kambaryje rado pelėsį ir sunkiai ištveriamą smarvę.

„Tie atsiliepimai buvo palikti prieš metus. Vadinasi, per tiek laiko situacija nepasikeitė“, – atkreipė dėmesį lietuvis.

Apie tai jis informavo ir „Novaturo“ atstovus. Pastarieji tikino iki šiol nežinoję, jog šis viešbutis turi tokių problemų. „Novaturas“ rinkodaros projektų vadovė Dovilė Zapkutė situaciją komentavo lakoniškai:

„Visais atvejais ir visuomet primygtinai prašome savo klientų kreiptis į mūsų atstovus užsienyje. Tokiu būdu galime reaguoti iš karto, kad kuo greičiau tokios situacijos būtų išspręstos ir klientai galėtų mėgautis savo išsirinktomis atostogomis. Šiuo konkrečiu atveju nedelsiant susisieksime su viešbučiu ir jame esančiais mūsų klientais“.

Prieš kelionę verta patikrinti „TripAdvisor“

Bulgarijoje gyvenanti Virginija Pupeikytė-Dzhumerova į šią šalį atostogauti važiuojantiems lietuviams patarė pasidomėti, kur vyksta.

„Obzoras yra kurortas kuklaus biudžeto atostogautojams. Ten apskritai daugiau važiuoja keliautojai su palapinėmis. Kita vertus, aš suprantu pasipiktinimą, nes šis viešbutis turi keturias žvaigždutes.

Jokiu būdu nesutiksiu, kad turizmo paslaugų kokybė Bulgarijoje prasta. Tiesiog reikia prieš kelionę skirti laiko ir viską pasitikrinti, kad nebūtų nemalonių staigmenų.

Bet nereikia pamiršti, kad Bulgarija yra stebuklų šalis. Čia žmonės sakydami „ne“ galva linksi – dėl to kartais taip pat būna nesusipratimų. Žinoma, juokauju, bet Bulgarijoje iš tiesų ne visada reikia tikėti ir pasitikėti tuo, kas parašyta, reikia pačiam būti apdairiam“, – sakė šioje šalyje gyvenanti moteris.

Pašnekovės teigimu, kaip ir visur kitur, taip ir Bulgarijoje, už kokybę reikia mokėti. „Todėl, jeigu randi labai pigų kelialapį, nenustebk, kas gali būti prasta kokybė.

Aš pati irgi turiu tokios unikalios patirties pajūryje. Prieš porą metų buvome su vyru Burgase, užsisakėm nakvynę 5 žvaigždučių viešbutyje. Įėjus iš pradžių raibsta akys – visur auksai, deimantai... Vėliau supratom, kame reikalas – visas viešbutis apgyvendintas rusų. Jiems tie blizgučiai daro didelį įspūdį.

Deja, svečių elgesys restorane ir prie baseino buvo klaikus. Mamos per pusryčius ant vaikų rėkdavo, jei šie pamiršdavo krepšius atsinešti ir maisto prisivogti, kad paskui paplūdimyje galėtų valgyti. Apskritai bendra atmosfera buvo keista būtent dėl viešbučio svečių mentaliteto ir tikrai nesijautėm, kad čia 5 žvaiždutės...“, – savo patirtimi pasidalino V.Pupeikytė-Dzhumerova, greta pateikusi ir kitą pavyzdį: „Slidinėjimo kurorte Bansko arba Borovets viešbučiai buvo 4 žvaigždučių, bet labai tvarkingi, stilingi. Personalas draugiškas ir įspūdžiai tik patys geriausi“.

Apie tai, kad Bulgarijoje paslaugų kokybė neprasta, sakė ir neseniai šios šalies kurortiniame miestelyje Auksinės Smiltys su dukra atostogavusi vilnietė Jurgita.

Skaitytojos Jurgitos nuotr./Viešbutis, kuriame ilsėjosi Jurgita su dukra Vaiva
Skaitytojos Jurgitos nuotr./Viešbučio, kuriame ilsėjosi Jurgita su dukra Vaiva, užkandžių baras

„Gyvenome puikiame viešbutyje – naujas, kasdien tvarkomas. Po kelių dienų neveikė kondicionierius – perkėlė mus į kitą kambarį. Be jokių problemų, kokios kartais būna Turkijoje. Baseinas ir restoranas švarūs, maistas – puikus. Gultai kokybiški, ne plastmasiniai, tvirti skėčiai. Viešbutyje, kuriame gyvenome, daugiausia buvo vokiečių turistų“, – pasakojo pirmą kartą Bulgarijoje atostogavusi vilnietė.

Skaitytojos Jurgitos nuotr./Maistas viešbutyje, esančiame Auksinėse Smiltyse (Bulgarija)
Skaitytojos Jurgitos nuotr./Maistas viešbutyje, esančiame Auksinėse Smiltyse (Bulgarija)
Skaitytojos Jurgitos nuotr./Maistas viešbutyje, esančiame Auksinėse Smiltyse (Bulgarija)
Skaitytojos Jurgitos nuotr./Maistas viešbutyje, esančiame Auksinėse Smiltyse (Bulgarija)
Skaitytojos Jurgitos nuotr./Paplūdimiai valstybiniai, bet viešbučiai juose turi juose nemokamų gultų
Skaitytojos Jurgitos nuotr./Paplūdimiai valstybiniai, bet viešbučiai juose turi juose nemokamų gultų

Gerų žodžių ji negailėjo ir patiems bulgarams: „Turkai šmugelninkai, graikai – liūdni, o bulgarai dar tik atranda džiaugsmą dėl turistų. Galbūt todėl jie malonūs, neįkyrūs, paslaugūs. O kainos Bulgarijoje nesikandžioja. Taip, aptarnavimo srityje dar šiek tiek atsilikę, bet jie stengiasi“.

Moteris neslėpė, jog vietoje Bulgarijos mielai būtų pasirinkusi atostogas Maljorkoje ar kitame Ispanijos kurorte, tačiau ten poilsis kur kas brangesnis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis