„Kidy Tour“ kompanijos „Avion Express“ lėktuvais skrydžius turėjo vykdyti gegužės 16-20 dienomis, tačiau LTSA įmonę informavo, kad dėl COVID-19 situacijos Dublino, Oslo ir Stanstedo oro uostuose nusprendė nesuteikti leidimo vykdyti skrydžius.
„Avia Solutions Group“, kuriai priklauso „Kidy Tour“, atstovė Vilma Vaitiekūnaitė 15min teigė, kad „Kidy Tour“ LTSA vis žadėjo leidimus išduoti, tačiau penktadienį darbo dienos pabaigoje visgi informuota, kad to nebus. Iš viso skristi turėjo daugiau nei 800 žmonių.
LTSA laukia Sveikatos ministerijos sprendimo...
LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė portalui 15min plačiau pakomentavo, kodėl neišduotas leidimas.
Jos teigimu, švelninant karantiną oro vežėjams jau nebereikia gauti Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijų leidimų, tačiau dabar leidimai skrydžiams išduodami įvertinus epidemiologinę situaciją šalyje, iš kur bus vykdomas skrydis.
„Visiems oro vežėjams, kurie kreipėsi dėl leidimų, atsakėme, kad atsižvelgdami į epidemiologinę situaciją šiose valstybėse ir vadovaudamiesi Vyriausybės nutarimu, negalėjome suteikti skrydžių leidimo būtent šioms prašytoms dienoms. Oro vežėjams labai aiškiai pasakėme, oficialiais raštais informavome – gegužės 16-20 dienomis skrydžių nebus“, – teigė ji.
Dėl epidemiologinės situacijos Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, Airijoje įvertinimo LTSA kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją, tačiau kol kas nesulaukė jos išaiškinimo. „Labai kantriai laukiam SAM atsakymo, kokie sprendimai bus priimti ir kada galėsime išduoti šiuos leidimus“, – teigė E.Kučinskaitė. Jos teigimu, atsakymo tikimasi sulaukti kitos savaitės pradžioje.
„Mums irgi tai yra skubu. Puikiai suprantame oro vežėjus, žmones. Bet šiai dienai negalėjome išduoti leidimo, nes nėra atsakymo“, – aiškino LTSA atstovė.
... kurio iš tiesų nereikia?
E.Kučinskaitė pripažino, kad teisės aktuose nėra numatyta, jog dėl skrydžių leidimo reikėtų kreiptis į SAM, tačiau pašnekovės teigimu, epidemiologinės situacijos pati LTSA įvertinti negali.
„Dėl to kreipėmės į SAM, kad pateiktų nuomonę. Norėtume, kad jie pateiktų išaiškinimą dėl situacijos tose šalyse, ir tada mes galėtume pradėti vykdyti savo veiksmus, kurių dabar negalime“, – teigė E.Kučinskaitė.
SAM ministro patarėja Lina Bušinskaitė portalui 15min teigė, kad ministerija yra gavusi LTSA prašymą, tačiau tik penktadienį – t.y., likus vos vienai dienai iki planuojamų skrydžių.
„Kartu paminėtina, kad nėra tokios praktikos, kad SAM turi teikti informaciją ir tik po to išduodami leidimai skrydžiams“, – patikino ji.
SAM: pirma turi būti leidimas, tik paskui pardavinėjami bilietai
„Pirmiausiai raginame žmones būti budriais. Ketinančius keliauti kviečiame atsakingai įvertinti bilietų įsigijimo galimybes į skrydžius, kuriems leidimai dar nesuteikti, kad žmonių lūkesčiai neliktų nuvilti. Pirmiausia turėtų būti kreiptasi leidimo, ir tik jį gavus – parduodami bilietai. Tai, kad parduodami bilietai dar negavus leidimo, yra mažų mažiausiai neatsakinga“, – tai, kad „Kidy Tour“ jau pardavinėjo bilietus į skrydžius, įvertino L.Bušinskaitė.
Bilietai iš/į Oslą kainavo 199 Eur, Londoną – 275 Eur, Dubliną – 295 Eur.
Tai, kad parduodami bilietai dar negavus leidimo, yra mažų mažiausiai neatsakinga, – sakė L.Bušinskaitė.
Vyriausybės pritarimo užsienio reikalų ministro siūlymu reikia tik reguliariems keleiviniams skrydžiams į Lietuvą. Nereguliarūs skrydžiai, kuriais skraidinama daugiau nei 10 keleivių, į Lietuvos oro uostus vykdomi tik gavus LTSA išduotą atskirą leidimą oro susisiekimui vykdyti. Bet vėlgi – nėra įtvirtinta, kad dėl jo LTSA turi derintis su SAM.
„Suprantame keleivių nepatogumus, kurie laukė minimų skrydžių ir liko nuvilti, todėl labai svarbu, kad kompanijos įvertintų galimybes planuojamus skrydžius įvykdyti ir pirmiau gautų reikiamus leidimus prieš parduodant bilietus“, – teigė L.Bušinskaitė.
Lietuvoje oro erdvė keleiviniams skrydžiams ir keltams buvo uždaryta balandžio 4-ąją. Palaipsniui švelninant karantino sąlygas, Vokietijos oro bendrovei „Lifthansa“ nuo trečiadienio leista atlikti reguliarius skrydžius į Frankfurtą.
L.Bušinskaitė: apmaudu dėl tokios situacijos
Šeštadienį SAM išplatintame pranešime L.Bušinskaitė teigė, kad dėl susiklosčiusios situacijos yra labai apmaudu.
„Labai apmaudu, kad šioje situacijoje labiausiai nukentėjo mūsų piliečiai, norėję grįžti į Lietuvą ir įsigiję bilietus į skrydžius, kuriems dar nesuteikti reikiami leidimai. Apgailestaujame dėl susidariusios situacijos ir patiriamų nepatogumų“, – teigė L.Bušinskaitė.
Anot jos – visos atsakingos institucijos šiuo metu aiškinasi susidariusią situaciją ir ieško išeičių, kaip ją išspręsti, o skrydžius organizuojančios bendrovės neturėtų pardavinėti bilietų žmonėms neturėdamos leidimų skrydžiams.
„Norime paaiškinti, kad Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) neišduoda jokių leidimų skrydžiams vykdyti ir nedalyvauja jų išdavime. To nebuvo nei anksčiau, nei dabar“, – tvirtino L.Bušinskaitė.
Ji atkreipė dėmesį, kad Vyriausybės nutarime dėl karantino Lietuvos teritorijoje paskelbimo įtvirtinta, jog reguliarūs skrydžiai keleiviams vežti į Lietuvos tarptautinius oro uostus vykdomi tik maršrutais, kurių atnaujinimui pritaria Vyriausybė užsienio reikalų ministro siūlymu. Tuo tarpu nereguliarūs skrydžiai, kuriais vežama daugiau nei 10 keleivių, į mūsų šalies tarptautinius oro uostus vykdomi tik gavus Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) išduotą atskirą leidimą.
SAM žiniomis, LTSA penktadienio vakarą, atsižvelgdama į nepalankią epideminę situaciją valstybėse ir regionuose, kuriuose yra oro uostai, nesuteikė leidimo skrydžiams tarp Vilniaus ir Dublino, Oslo ir Stanstedo (Londonas) oro uostų gegužės 16-20 d.
„Be to, nors ir nėra tokios praktikos, bet LTSA kreipėsi į SAM su prašymu penktadienį, likus dienai iki skrydžių, atsižvelgiant į oro vežėjų paraiškas vykdyti skrydžius gegužės 16 ir 17 d., įvertinti epidemiologinę situaciją minimose šalyse ir pateikti nuomonę dėl keleivių skraidinimo iš šių šalių. Anksčiau su tokiais prašymais į SAM nesikreipdavo LTSA. Savo ruožtu SAM, kuo galėdama, padės atsakingoms institucijoms“, – teigė L.Bušinskaitė.