Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lėktuvo katastrofa Irane sutrikdys ir Australijos keliautojų planus – kaip tai susiję?

„Ukraine International Airline“ lėktuvas Teherane sudužo vos pakilęs. Per nelaimę žuvo 176 žmonės. Dėl to nukentės net ir Australijos keliautojai. Kodėl?
„Qantas“ lėktuvas „Boeing 787-9 Dreamliner“
„Qantas“ lėktuvas „Boeing 787-9 Dreamliner“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Australijoje įsikūrusios „Qantas“ oro linijos turi daug labai ilgų skrydžių. Taip yra dėl geografinės Australijos padėties. Australai nori keliauti, tačiau kiekviena kelionė į Europą ar Ameriką trunka keliolika valandų. Kita vertus, tiesioginiai skrydžiai bent šiek tiek palengvina jų dalią – dėl to kelionė trunka trumpiau.

Štai „Qantas“ maršrutas Pertas-Londonas yra labai populiarus. Daugiau nei 17 valandų trunkantis skrydis nėra labai patogus ar sveikas, tačiau kitos išeitys yra dar prastesnės. Tik bent jau kol kas šios kelionės suprastės.

„Qantas“ šį maršrutą vykdo „Boeing 787-9 Dreamliner“ lėktuvu. Jis be problemų pasiekia Londoną, tačiau toliau skristi jau negalėtų dėl saugumo sumetimų. Šis maršrutas driekiasi virš Irano arba Irako – regiono, virš kurio „Qantas“ skraidyti šiuo metu nenori. Tai ką daryti? Pasirodo, yra tik dvi išeitys.

„Qantas“ gali rinktis skristi virš Afganistano, tačiau ši kelionė būtų dar 50 minučių ilgesnė. Tai – jau per ilgai, todėl tektų kažkur (tikriausiai Singapūre) leistis pasipildyti degalų. Dar ilgesnė kelionė nepatiktų keleiviams, ypač tiems, kurie atskrenda iš Melburno ir Perte persėda skrydžiui į Londoną. Tačiau kita išeitis yra dar prastesnė.

„Qantas“ užsimena, kad norint pasiekti Londoną nestojant pasipildyti degalų tektų atsisakyti 90 keleivių. Tai, žinoma, yra visapusiškai blogas sprendimas, dėl kurio oro linijoms tektų mokėti kompensacijas, sumažėtų kelionių pelningumas.

Žinoma, ši situacija yra laikina. Tačiau kartu tai yra geras pavyzdys, kad sumaištis ir karinio konflikto grėsmė turi gerokai didesnius atgarsius nei gali pasirodyti. Lokalus konfliktas vienoje pasaulio dalyje gali paveikti aplinkinių šalių ekonomiką ar, šiuo konkrečiu atveju, net padidinti taršą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?