Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas Lietuvos turizmo reklamos klipas sulaukė kritikos: šaukiame „real“, o rodome „botoksą“

Šią savaitę Lietuvos valstybinis turizmo departamentas pristatė naują šalies turizmą reklamuojantį filmuką, skirtą užsienio turistams. Beveik metus kurtame klipe pabandyta įspūdingiausius Lietuvos vaizdus pateikti per turistų emocijas, pojūčius ir potyrius.
Lietuvos turizmą reklamuojančio filmuko kadras
Lietuvos turizmą reklamuojančio filmuko kadras / Filmuko stop kadras

Gražu, bet netikra

VIDEO: Pamatykite: naujas klipas, užsienio turistams pristatantis Lietuvą

Viešai ką tik pasirodęs klipas sulaukė įvairių reakcijų. Daugeliui patiko puikus kūrybinės grupės darbas, patys Lietuvos vaizdai ir idėja pateikti geriausius čia esančius dalykus per patirtis.

Po Lietuvą daug keliaujantis ir šį pomėgį projektu „PamatykLietuvoje“ pavertęs Arvydas Dotas 15min sakė, jog reklaminis klipas paliko gerą įspūdį.

„Mintį supratau, patiko vaizdai, jausmas. Matyti akivaizdus taikymas į tikslinę auditoriją. Tik pradžia sukelia dviprasmiškus jausmus“, – lakoniškai savo nuomonę išsakė keliautojas.

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė atkreipė dėmesį, jog naujasis klipas meniškas ir gražus, tačiau Lietuvą pateikia tik per vieną – gamtos – prizmę.

„Turizmo departamento atstovai teigia, kad į Lietuvą daugiausia atvykstama dėl istorijos ir kultūros. Labai tikiuosi, kad tai tik vienas iš būsimos serijos sukurtų klipų, kur Lietuva bus atskleidžiama ir kitu kampu“, – pastebėjo turizmo specialistė.

Kritikos klipas sulaukė ir daugiau. Daugeliui kalbintų pašnekovų ypač kliuvo pagrindinei klipo idėjai ir pačiam Lietuvos turizmo šūkiui „Real is Beautiful“ prieštaraujantys vaizdai ir pasirinkti objektai, taip pat netikroviškai atrodantys filmuko herojai bei jų emocijos. Dalis jų iš tiesų yra profesionalūs aktoriai.

Lietuvą reklamuojančio filmuko stop kadras
Lietuvą reklamuojančio filmuko stop kadras

„Kokie dar agurkai su medum, kuo vaišina mūsų kaime orios nuotaikingos senolės? Geriausiu atveju – įtartini žvilgsniai ar bambalinių kompanija ir suvargusios babytės. Pritempta, netikra iki negaliu. Jei nešame „Real“ vėliavą, tai ir rodykime, ką turime. Perkelkime tą degustaciją, pavyzdžiui, į Sūrininkų namus (Varėnos raj.) arba plaukime baidarėmis per tą kaimą, ežerus, labanorus, matykime peizažus, sustokime pasikepti laužavietėje važiuokime paspirtukais, aplankykime dvarus ir t. t. (ko verti jau vien Nemuno pakrantės maršrutai!).

Gyvūnėliai Kuršių nerijoje – gerai. Ne kartą mačiau landžiodama po miškus liuoksinčias stirnas ar keliu bindzinėjančius šerniukus. Tik labai jau įtartinai tas ponas briedis atrodo. Tačiau apskritai susidaro įspūdis, kad kažkas sistemingai lipa ant to paties grėblio – rėkia „real“, o rodo botoksą“, – savo nuomonę išsakė komunikacijos specialistė Alisa Bulybenko-Mažeikienė.

Rėkiam „real“, o rodom botoksą. Man iš esmės toji „real“ platforma niekaip nelimpa.

Pasak pašnekovės, jei jau pagrindinė mintis patyrimai, tai reikėtų pasirinkti ir atitinkamą filmavimo braižą ir būdą.

„Senas naujas filmavimo būdas, kuris dabar labai populiarus, kai atrodo, kad filmuojama „iš vietos“ ar „nuo rankos“. Turiu omenyje, kad šiuo atveju reikėjo imituoti kone asmenukės vaizdą ir panašiai, jei jau kalbama apie „real““, – teigė A.Bulybenko-Mažeikienė.

Reikėtų atsisukti į „iniciatyvius durnius“

Projekto „We Love Lithuania“ įkūrėjas Simonas Rudaminas įsitikinęs, Turizmo departamentas turėtų atsisukti į iniciatyvius visuomenininkus ir išnaudoti jų jau pasiektas auditorijas.

„Per šiuos metus buvo sukurti net keli videofilmukai, kurie sulaukė šimtatūkstantinių peržiūrų. Taip, jie komerciniai, bet jie daro įtaką, tampa virusiniais ir komunikaciniais švyturiais, leidžiančiais atrasti Lietuvą. O kalbant apie šitą video... Jeigu mes sugebame pristatyti agurką su medum ir panašius dalykus kaip svarbiausią Lietuvos turizmo dalyką ir sumokėti už tai 23 tūkst. eurų, su visa pagarba kūrėjui sakau, kad galima buvo pasistengti labiau“, – sakė S.Rudaminas.

Tai yra silpna – pristatyti šalį per tai, kad pas močiutę galima suvalgyti agurką, arba kad du pensininkai gali apsilankyti Mirusiose kopose. Tai tikrai nėra tas turinys, kurį turime komunikuoti.

Jis įsitikinęs: joks užsienietis, išvydęs šį klipą, neužsinorės atvykti į Lietuvą.

„Klipas nei kabinantis, nei informatyvus. Tikrai turime daug daugiau ką parodyti“, – griežtą nuomonę išsakė pašnekovas.

Jo nuomone, valstybė turėtų atsisukti į „iniciatyvius durnius“, kurie kažką stengiasi daryti ir daro.

„Jų darbas pastebimas ir matomas. Jei jie gautų atitinkamą finansavimą, manau, ir efektas būtų dar kitoks. Yra tų grupelių, žmonių, kurie jau dabar kuria ir pasiekia auditorijas, apie kurias Turizmo departamentas ir jam atstovaujančios agentūros gali tik pasvajoti.

Reikia pagaliau suvokti, kad turizmas – tai emocija. Mes Lietuvoje reklamuojame dvi turizmo rūšis: pažintinį ir komercinį. Komercinis pristatomas visai gerai, bet pažintinis... Sakykime, nelabai“, – teigė pašnekovas.

Idėja – paties Turizmo departamento

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Spaudos konferencijos akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Spaudos konferencijos akimirka

Šio vaizdo klipo idėjos autorius – Turizmo departamentas, o jį režisavo žinomas kino ir televizijos serialų aktorius Mykolas Vildžiūnas.

„Vienos minutės vaizdo klipe užkoduoti ne tik skirtingų pasaulio šalių atstovai, jų emocijos, skirtingi turistų segmentai (jaunimas, šeimos su vaikais, senjorai), metų laikų kaita, bet ir pagrindiniai Lietuvos turizmo produktai, t.y. gastronominis turizmas (agurkai su medumi pasak kulinarijos žinovų yra pirmasis lietuviškas desertas, buvęs net ant karaliaus Mindaugo stalo); miestų turizmas (Vilnius – viena iš nedaugelio Europos sostinių, virš kurios senamiesčio galima pakilti oro balionu); Lietuvos gamta (Kuršių Nerijos kopas „Lonely Planet“ yra pavadinę vienu gražiausių paplūdimių pasaulyje) bei aktyvus turizmas (keliavimas dviračiais šeima miškingoje natūralioje aplinkoje). Be to, video tikslas – didinti šalies atpažinimą, pristatyti Lietuvos gamtos ir kultūros paveldą, ryškiausius UNESCO objektus“, – sakė laikinoji Turizmo departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.

Anot jos, personažų kastingą atliko ir tipažus parinko filmo kūrėjai. Filmavimo darbai truko 8 mėnesius, vėliau vyko postprodukcija.

Pašnekovė nesutinka su kritika esą filmuko turinys prieštarauja „Real is Beautiful“ koncepcijai.

„Filmukui buvo keltas uždavinys atitikti šalies turizmo prekės ženklo koncepciją „Real is Beautiful“, todėl visos lokacijos ir gyvūnai (įskaitant briedį) yra autentiški ir realūs. Filmuojama buvo Kuršių nerijoje, Vilniuje, Aukštaitijos nacionaliniame parke ir etnografiniame Obelių kaime. Šias konkrečias vietas atrinko kūrėjai pagal keltas užduotis nufilmuoti ryškiausias turistų emocijas lokacijose, stipriausiai charakterizuojančiose Lietuvos išskirtinumus – miške, kopose, sostinėje ir žydinčiuose soduose“, – teigė Turizmo departamento atstovė.

Klipo kūrėjai atrinkti konkurso būdu. 2016 m. buvo skelbtas atviras konkursas, viso gauti 6 pasiūlymai. Nugalėtojai – UAB „Legal Guns“ – atrinkti pagal ekonominio naudingumo kriterijų, t.y. nulėmė kūrybinė užduotis (60 proc.) ir kaina (40 proc.). Galutinė video filmuko kaina – 23 435 eurų.

Orientuota į konkrečių šalių turistus

„Labai norėjome video, ne tik reprezentuojančio turizmo galimybes Lietuvoje, bet ir žadančio turistams išskirtinę pažintį su šalimi, kuri nėra panaši į jokią kitą Europos šalį, keliančio pozityvias emocijas ir žadinančio norą apsilankyti bei, žinoma, atitinkančio šalies turizmo koncepciją „Lithuania. Real is Beautiful“. Būtent todėl įspūdingiausius Lietuvos vaizdus sugalvojome pateikti per turistų emocijas, pojūčius ir potyrius. Juk šiuolaikinis turistas pirmiausia kelionėse ieško naujų patirčių“, – pranešime spaudai cituojama laikinoji Turizmo departamento vadovė.

Ji atkreipia dėmesį, kad vaizdo klipas pirmiausia orientuotas į turistus iš dešimties prioritetinių atvykstamojo turizmo rinkų: Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Norvegijos, Švedijos, Italijos, Prancūzijos, Kinijos, Izraelio, JAV ir Japonijos. Pagrindinis jo tikslas – formuoti Lietuvos, kaip patrauklios turizmui šalies, įvaizdį.

Lietuvą pristatantis video bus naudojamas visose Turizmo departamento rinkodaros platformose: „Facebooke“ ir „YouTube“ paskyrose „Real is beautiful“, socialinių tinklų paskyrose užsieniečiams anglų, vokiečių, italų, prancūzų, japonų, švedų, norvegų, hebrajų kalbomis, Lietuvos turizmo galimybių pristatymo renginiuose ir parodose. Video taip pat išplatintas lietuvių bendruomenėms, ambasadoms, turizmo atstovybėms. Jis patalpintas ir svetainėje www.Lithuania.travel. Vaizdo klipas įtrauktas ir į pastovų Vilniaus oro uosto kino salės „Film Spot LT“ repertuarą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai