Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Nemokamą“ kelionę į Turkiją dovanojusi „Eastcon AG LT“ gali sulaukti didelės baudos

Nemokamas keliones į Turkiją, už kurias keliautojai iš dalies turėdavo susimokėti, dovanojusi bendrovė „Eastcon AG LT“ tvirtina nepažeidusi Lietuvos įstatymų. Tačiau vartotojų teises ginančios institucijos jų pasiaiškinimai neįtikino.
Bendrovė „Eastcon AG LT“ rengia įvairių savo platinamų produktų pristatymus
Bendrovė „Eastcon AG LT“ rengia įvairių savo platinamų produktų pristatymus

Skundus dėl galimos apgavystės parašę vartotojai šią savaitę sulaukė žinių iš Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT). Pranešama, kad VVTAT specialistai pradėjo tyrimą dėl bendrovės „Eastcon AG LT“ veiksmų, pažeidžiančių Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas.

Balandį ir gegužę portalas 15min.lt rašė apie tai, kad bendrovė „Eastcon AG LT“ savo klientams dovanoja neva nemokamas keliones į Turkiją. Tačiau iš tiesų už daugelį dalykų laimėtojams reikia susimokėti patiems.

Bendrovės duomenimis, tokiu pasiūlymu susigundė daugiau nei 100 lietuvių. Tačiau buvo ir tokių, kuriems apgaulingai skambantis kelionės aprašymas pasirodė pažeidžiantis įstatymus – keturi keliones laimėję žmonės VVTAT pateikė skundus. Jų pagrindu pradėtas tyrimas dėl galimo įstatymo pažeidimo. 

Pirmosios išvados jau pasiekė skundus pateikusius vartotojus ir 15min.lt redakciją.

Atvykę į „Eastcon AG LT“ biurą, kelionę laimėję žmonės pirmiausia turėdavo išklausyti 2 val. trunkančią siūlomų produktų reklamą. Tik po to jie gaudavo visą su laimėjimu susijusią informaciją.

Kaip rašoma vartotojų teises ginančios tarnybos nutarime, bendrovės „Eastcon AG LT“ darbuotojai paskambinę telefonu informuodavo vartotojus, kad jie laimėjo nemokamą kelionę po Turkiją.

Tačiau, kad atsiimtų apdovanojimą, vartotojai turėdavo atvykti į įmonės vykdomų produktų pristatymą.

Vartotojų teises ginančios institucijos žiniomis, bendrovė žmonių neinformuodavo, kad jie yra kviečiami ne tik atsiimti laimėjimo, bet ir į kitų bendrovės platinamų produktų pristatymą.

Atvykę į „Eastcon AG LT“ biurą, kelionę laimėję žmonės pirmiausia turi išklausyti 2 val. trunkančią siūlomų produktų reklamą. Tik po to jie gauna visą su laimėjimu susijusią informaciją.

VVTAT specialistai pažymi ir tai, kad vartotojams, norintiems pasinaudoti bendrovės siūlomu poilsiu Turkijoje, buvo rekomenduojama pasirinkti skrydį, kurį organizuoja „Eastcon AG LT“ partneris – Latvijoje registruota kelionių agentūra „Baltic Travel Service“.

Bendrovės „Eastcon“ lankstinukas/Viliojantis pasiūlymas – nemokama kelionė į Turkiją
Bendrovės „Eastcon“ lankstinukas/
Viliojantis pasiūlymas – nemokama kelionė į Turkiją

Lietuvoje puikiai žinomas to paties pavadinimo kelionių organizatorius, kuris nieko bendro su „Eastcon AG LT“ neturi.

Tačiau, kadangi vartotojams pateiktuose lankstinukuose jokios papildomos informacijos apie Latvijos kelionių agentūrą nėra, vartotojai galėjo būti suklaidinti ir tikėtis, kad jų kelionę organizuos 20 metų Lietuvoje veikiantis kelionių organizatorius, nors taip nėra.

„VVTAT komisija pažymi, kad „Eastcon AG LT“ savo veiksmais neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės gali iškreipti vartotojo ekonominį elgesį siūlomos paslaugos atžvilgiu“, – nurodoma tarnybos pranešime. Kitaip tariant, žmonės galėjo būti suklaidinti ir dėl to apsispręsti įsigyti „nemokamą“ kelionę, už kurią didžiąją dalį sumos (kelionė į Rygos oro uostą, lėktuvo bilietai, maitinimas) sumoka patys.

Anksčiau bendrovė „Eastcon AG LT“ į VVTAT akiratį nebuvo pakliuvusi. Jei tarnybos komisija nuspręs, jog įmonė pažeidė įstatymus, jai gali būti skirtos piniginės baudos nuo 289 eurų iki daugiau nei 34 tūkst. eurų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos