Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Netikėtas tyrimo rezultatas – užsikrėsti COVID-19 lėktuve mažesnė tikimybė nei būti nutrenktam žaibo

Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) surengė retą spaudos konferenciją, į kurią įtraukė tris didžiuosius lėktuvų gamintojus. Savo tyrimus apie COVID-19 plitimą lėktuvuose pristatė „Airbus“, „Boeing“ ir „Embraer“.
Lėktuvo dezinfekcija
Lėktuvo dezinfekcija / Zumapress/Scanpix nuotr.

Pasaulis jau žvelgia į antrosios COVID-19 bangos akis. Ir jūs žinote, ką tai reiškia – viskas vėl po truputį užsidarys ir jūs į namus užsisakinėsite spurgas, tikėdamiesi, kad tai padės išlikti jūsų mėgstamiausiai kepyklėlei. Kelionės lėktuvais visiškai net neatsigavo po pirmosios bangos ir nuo to kenčia visi – ir keliautojai, ir lėktuvų gamintojai, ir kelionių organizatoriai, ir oro linijos. Juk lėktuvai yra labai uždaros erdvės, kuriose žmonės yra labai susigrūdę. Bet ar tikrai stipriai rizikuojate keliaudami lėktuvu?

IATA nuo pat pandemijos pradžios skatino įvesti kelių lygių saugumo sistemas, mažinančias COVID-19 plitimo riziką tarp keleivių. IATA įvykdė apklausą, kuri parodė, kad 60 % keleivių baiminasi, jog gali užsikrėsti COVID-19 nuo šalia sėdinčio žmogaus. Tuo tarpu lėktuvų gamintojai vykdė tyrimus, kad išsiaiškintų, ar situacija lėktuvuose tikrai tokia grėsminga.

Trumpai tariant, tikimybė užsikrėsti COVID-19 lėktuve yra visai maža. IATA duomenimis lėktuvais nuo pandemijos pradžios skrido jau 1,2 milijardai keleivių (vienas žmogus keleiviu gali būti 2-3 kartus), tačiau tik 44 COVID-19 atvejai gali būti atsekami iki lėktuvo. Kodėl užsikrėtimo rizika lėktuve tokia žema?

„Airbus“, „Boeing“ ir „Embraer“ vykdė savo nepriklausomus tyrimus, kuriuose naudojo skirtingus metodus. Paaiškėjo, kad virusai lėktuvuose plinta labai sunkiai dėl geros ventiliacijos, sėdynių atlošų sudaromo barjero tarp eilių, lengvai valomų paviršių ir kai kurių kitų faktorių.

„Airbus“ nuotrauka
„Airbus“ nuotrauka

Jus greičiau nutrenks žaibas, nei užsikrėsite COVID-19 lėktuve. Ir tai yra gana logiška. Juk visi keleiviai sėdi veinu į skrydžio kryptį – niekas nesėdi veidu į veidą. Be to, oras lėktuve cirkuliuoja iš viršaus į apačią. Galiausiai, dabar taikomi prevenciniai metodai dar labiau sumažina užsikrėtimo riziką. Žmonės yra tikrinami oro uostuose, o ir lėktuve privalo dėvėti kaukes.

„Embraer“ teigia, kad kaukės sumažina ore sklandančių lašelių kiekį net 6 kartus, tačiau net ir be kaukių jis yra labai mažas. „Airbus“ nuėjo dar vienu žingsneliu į priekį – tikimybė užsikrėsti net sausakimšame lėktuve yra mažesnė nei stovint 2 metrų atstumu nuo nepažįstamojo ant žemės.

Ar lėktuvų gamintojų tyrimai yra objektyvūs? Na, jie yra suinteresuoti, kad skrydžių būtų daugiau ir oro linijos veiktų pelningai. Tačiau tyrimams buvo skirtos didelės investicijos, buvo atliekamos kompiuterinės simuliacijos ir eksperimentai lėktuvų salonų modeliuose. Lėktuvų gamintojai atliko išsamesnius tyrimus nei tie, kurie paskelbė apribojimus ir draudimus.

Ir tai yra didžiausia problema. Per pirmąją COVID-19 bangą improvizacija buvo pateisinama. Tačiau dabar įvairūs apribojimai tiesiog privalo būti pagrįsti moksliniais tyrimais. Ar konkretus metodas tikrai mažina COVID-19 plitimą?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų