Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Real is Beautiful“ kampanija ir vėl minima tarp blogiausių turizmo savireklamų

Turizmo reklamos kampanijos turi vieną aiškų tikslą – reklamuoti šalis, miestus ir regionus kaip turistams patrauklias vietas. Tačiau pasaulyje netrūksta pavyzdžių, kai turizmo savireklamos siunčiama žinia nėra aiški ir reklamuojama kryptis tampa garsi dėl neteisingų priežasčių.
Spaudos konferencijos akimirka
Lietuvos turizmo reklamos kampanija „Real is Beautiful“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Portalas Nzherald.co.nz surinko blogiausių turizmo savireklamų pavyzdžių sąrašą. Tarp jų pateko ir lietuviška kampanija, kviečianti aplankyti mūsų šalį šūkiu „Real is Beautiful“.

Pateikiame visą sąrašą.

Sirija: Always Beautiful

Sirijos valdžiai tenka gerokai pasistengti, kviečiant turistus į savo šalį – pilietinis karas šią Artimųjų Rytų valstybę pavertė viena pavojingiausių valstybių žemėje. Tad turistai į ją keliauti nenori, nes bijo.

Siekdama pakeisti šalies įvaizdį, Sirijos turizmo ministerija išleido seriją keistų reklamų, tarp jų – ir Alepo miestą pristatantį vaizdo klipą, kuriame skamba keistoka „Sostų karų“ temos daina.

Lietuva: Real is Beautiful

Facebook nuotr./Turizmo departamento kampanija prajuokino memų kūrėjus
Facebook nuotr./Turizmo departamento kampanija prajuokino memų kūrėjus

Ši maža Europos šalis, kuri iš tiesų graži, pasirinko blogiausią turizmo savireklamos kelią: vietoje to, kad reklamuotų save, pernai pareklamavo kitas šalis.

Kaip tai įvyko? 2016 m. spalį Lietuvoje nuskambėjo skandalas, paaiškėjus, kad Lietuva reklamuojama naudojant fotobankuose esančias kitų šalių nuotraukas.

Po šio skandalo pareigų neteko tuometinė Lietuvos turizmo departamento vadovė. O naujo direktoriaus departamentas neturi iki šiol...

Tiesa, gelbėjant kampaniją po keleto mėnesių pristatyta nemokama Lietuvos nuotraukų bazė, kurioje fotografai – tiek profesionalai, tiek mėgėjai – gali kelti nuotraukas, kuriose užfiksuota Lietuva, suteikiant galimybę jomis neatlygintinai ir nekomerciniais tikslais naudotis visiems norintiems.

Australija: Where the bloody hell are you?

Negali sakyti, kad reklama bloga. Tačiau likęs pasaulis taip mano. 2007 m. sukurta reklamos kampanija kainavo 180 mln. dolerių ir iškėlė mažai kam žinomą Larą Bingle į žvaigždes. Tačiau Jungtinėje Karalystėje ir Kanadoje ji buvo uždrausta dėl... netinkamos kalbos.

Jei trumpai: ši Australijos turizmo reklamos kampanija buvo tikra nesėkmė.

Singapūras

Šis vaizdo klipas, reklamuojantis Singapūrą, atrodo toks blogas, jog pirma mintis – tai parodija. Vis dėlto taip nėra.

Scenarijaus esmė: jauna pora švenčia savo sukaktuves ir leidžia laiką rodydami pirštais į įvairius dalykus, nepamiršdami pridurti: „I like coming to Singapore“ (Norėčiau į Singapūrą) bei „Honey, look!“ (Mieloji, žiūrėk!). Pabaigoje yra net nėštumas!

Tiesa, reikia paminėti, kad 2014 m. sukurta reklama buvo skirta Filipinų turistams ir šioje šalyje buvo labai populiari. Tačiau neilgai trukus Singapūro turizmo departamentas nusprendė, jog reklama nepavyko ir ištrynė ją iš savo „Youtube“ puslapių.

Rod Ailandas (JAV): Cooler and Warmer

Internete šis vaizdo siužetas geriau žinomas su šūkiu „Rod Ailandas sala: Bukas ir Bukesnis“ (Rhode Island: Dumb and Dumber), mat savo privalumus reklamuodami rodailandiečiai netyčia pareklamavo Islandijos vaizdus...

Po kilusio skandalo Rod Ailando rinkodaros vadovas atsistatydino. O reklaminis filmukas buvo išimtas iš oficialių turizmo kanalų internete.

Švedija: The Swedish Number

Tai buvo nuostabi idėja. 2016 m. Švedijos turizmo asociacija sugalvojo kampaniją, kurios metu ragino žmones iš viso pasaulio paskambinti atsitiktiniam švedui ir jo paklausti apie Švediją.

Deja, rezultatas nebuvo toks, kokio tikėtasi. Kampanijoje „Švedijos numeris“ dalyvavę švedai buvo užversti skambučiais, kurių autoriai jų klausinėjo daugybės neesminių dalykų: pradedant švediškų kukulių receptu, „IKEA“ baldais, baigiant visiškai neaiškiais klausimais. Netrūko ir „trolių“, kuriems tokie skambučiai reiškė tik galimybę pasišaipyti iš švedų ir pačios reklamos kampanijos.

„Kodėl leidžiate musulmonams prievartauti savo šalį?“ – tokio klausimo sulaukė vienas švedas, kuriam nurodytu numeriu paskambino potencialus turistas iš JAV.

Egiptas: #ThisIsEgypt

2015 m. Egipto turizmo atstovai nutarė pakviesti žmones dalintis atradimų ir patyrimų Egipte nuotraukomis, pažymint jas grotažyme #ThisIsEgypt.

Deja, kampanija dienos šviesą išvydo labai netinkamu metu – suaktyvėjus teroristiniams išpuoliams. Todėl daug turistų vietoje atvirukus primenančių atostogų vaizdų grotažymę #ThisIsEgypt naudojo dalindamiesi kraupiais smurto vaizdais.

Ne visai tokio efekto, reklamuojant šalį, tikėjosi Egipto turizmo atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs