Tokį planą Airijos skrydžių bendrovė paskelbė penktadienį. Jos teigimu, pasidarė nepriimtina tai, jog skrydžių punktualumas per pirmąjį šių metų pusmetį sumažėjo iki 80 proc. Jos tikslas – kad mažiausiai 90 proc. skrydžių tikslą pasiektų laiku.
„Ryanair“ dėl to kaltina skrydžių atidėjimus dėl oro eismo intensyvumo, streikų, oro sąlygų, taip pat – pilotų ir įgulos narių atostogų.
Toks „Ryanair“ žingsnis gali sugriauti apie 285 tūkst. keleivių planus. Jiems visiems bus pasiūlyta alternatyvūs skrydžiai arba grąžinami pinigai.
Tačiau keliautojai piktinasi, kad jiems apie atšauktus skrydžius pranešta per vėlai. Pavyzdžiui, Gary penktadienio ryte turėjo skristi iš Lidso į Bratislavą. Žinutę apie atšaukimą jis gavo tik ketvirtadienio vakare. Vienintelė jam pasiūlyta alternatyva – skristi pirmadienį, kai jis planavo jau grįžti atgal į Lidsą.
„The Independent“ kelionių rubrikos redaktorius Simonas Calderis pabrėžia, kad keleivių teises apsaugo ES nuostatos. „Taisyklės sako, kad jeigu avialinijos neturi tinkamo alternatyvaus skrydžio, bilietas tau turi būti nuperkamas kad ir iš konkuruojančių avialinijų“, – aiškina jis.
Be to, keleiviai gali reikalauti kompensacijos už skrydžio atšaukimą.
ES kompensacijų taisyklės dėl atšauktų skrydžių:
- Keleiviams priklauso gauti pagalbą ir kompensaciją, jeigu skrydis atšauktas dėl priežasčių, kurios priklauso nuo avialinijų.
- Oro linijos turi pasiūlyti grąžinti visus pinigus (kurie būtų sumokėti per 7 dienas), arba bilietus alternatyviu skrydžiu.
- Be to, keleiviai gali prašyti kompensacijos. Už trumpo nuotolio skrydį galima reikalauti 250 eurų, vidutinio nuotolio – 440 eurų, ilgo – 600 eurų.
- Daugiau apie savo teises skaitykite čia.