Skrydžius į Rygą leista atnaujinti nuo gegužės 18 d., į Taliną – nuo gegužės 25 d.
Tikriausiai dar neskraidys
Tačiau Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis sako, jog „airBaltic“, gavusi Lietuvos leidimą atnaujinti skrydžius iš Vilniaus į Rygą ir Taliną, tikėtina, kol kas jų neatnaujins, nes ji norėtų skraidinti daugiau krypčių – į į Dubliną, Londoną, Norvegiją, o vien tarp Baltijos šalių yra per mažai keleivių.
Trečiadienį turėjo įvykti pirmasis „airBaltic“ skrydis iš Vilniaus į Rygą, tačiau įmonė jį atidėjo vėlesniam laikui. Pasak M.Gelžinio, įmonei kol kas neapsimoka pradėti šio reiso.
„Jie planavo anksčiau pradėti tikėdamiesi kitų krypčių, tų, kur mūsų žmonės, kurie dirba, skristų – tiek į Norvegiją, Airiją, Jungtinę Karalystę, bet kadangi susisiekimas yra tik tik tarp Baltijos šalių, jiems nėra kol kas tikslo, nes keleivių skaičius būtų per mažas“, – BNS sakė M.Gelžinis.
„Yra per mažas susidomėjimas ir nėra prasmės, nes Latvija irgi dar nėra pakankamai atsivėrusi, nėra ko skristi į Rygą, nes tranzitas taip pat nevyktų“, – pridūrė jis.
Dėl koronaviruso pandemijos ir šalių taikomų apribojimų „Air Baltic“ visus skrydžius iš Baltijos šalių sustabdė kovo 17-ąją.
Nuo penktadienio Lietuva, Latvija bei Estija savo piliečiams leidžia laisvą judėjimą tarp šalių. Baltijos šalių piliečiai keliaudami per šias tris valstybes neturės pagrįsti kelionės tikslo ir laikytis 14 dienų saviizoliacijos, jei nebuvo atvykta iš kitų šalių.
Oro bendrovės pasigenda kriterijų, kur ir kada galima skraidinti
Lietuvos oro uostų vadovas sako, kad skraidinti norėtų ir daugiau kompanijų, tačiau jos teigia nežinančios aiškių Lietuvos valdžios kriterijų, į kokias šalis ir kada galima skristi.
Pasak M.Gelžinio, paraiškas nuo praėjusio penktadienio yra pateikusios Vengrijos oro linijos „Wizzair“ ir Baltarusijos „Belavia“, tačiau nei Užsienio reikalų ministerija, nei Vyriausybė jų dar nepatvirtino.
„Yra neaiški sistema ir neaiškūs atrankos kriterijai. (...) Nėra kriterijų, kokia šalis saugi, nėra šalių sąrašo ir tie kriterijai, kiekvienu atveju sprendžiama atskirai. Aviakompanijoms tai kelia nerimą, nes jie norėtų aiškiai žinoti, ar jiems dar apsimoka su mumis derėtis, ar jie ieško kitų šalių, kur pradėti skrydžius“, – BNS sakė oro uostų vadovas.
Anot jo, „Wizzair“ norėtų skraidinti į Londoną, Alesundą ir Bergeną (Norvegija), Belfastą (Šiaurės Airija), Belundą (Danija), Kijevą, Turku (Suomija), o „Belavia“ – į Minską.
„Kol kas dar SAS nepriėmė sprendimų dėl skrydžių į Kopenhagą gegužės pabaigoje, jie laukia aiškesnių atrankos kriterijų“, – sakė M.Gelžinis.
Lietuvoje oro erdvė keleiviniams skrydžiams ir keltams buvo uždaryta balandžio 4-ąją.