Keturios uždaros kabinos – gondolos, kuriose telpa po 10 žmonių, pakyla į 45 metrų aukštį. Iš skaidraus stiklo pagamintose kabinose sėdintys žmonės iš vienos Nemuno pusės į kitą keliasi maždaug 1 km. Bilieto kaina į vieną pusę – 3 eurai. Bilietas pirmyn ir atgal – 5 eurai.
Kelionė trunka iki septynių minučių, tačiau net ir tiek laiko užtenka apžiūrėti apylinkes ir po kojomis likusį Nemuną.
„Oro gondolos taps judančia apžvalgos aikštele ir leis pamatyti įspūdingą Druskininkų panoramą.
Be to, padės patogiau pasiekti vieną ar kitą lankomiausią Druskininkų objektą – „Snow areną“ ar Vandens pramogų parką“, – sakė Lynų keltuvo sumanytojai.
Vienas keltuvų pritaikytas ir fizinę judėjimo negalią turintiems keleiviams: užlenkus sėdynes į vieną keltuvą lengvai telpa du ratuoti keleiviai.
Panašūs objektai kitose šalyse yra ypač mėgstami turistų. Tiesa, dažniausiai jie įrengiami kalnuotose vietovėse, taip pat slidinėjimo kurortuose. Vienas panašus veikia Siguldoje, Latvijoje.
Druskininkų keltuvas, dar net nepradėjęs veikti, traukė druskininkiečių ir poilsiautojų dėmesį – nuo penktadienio ryto aplink jį buriavosi smalsuoliai.
Pirmieji išbandyti jį galėjo oficialaus Lynų kelio atidarymo dalyviai. Vėliau, nuo 16 val., oro gondolos atviros visiems.
„Pats dar nesikėliau (oro gondola – aut. past.), bet kalbėjau su savivaldybės darbuotojais, kurie jau kėlėsi. Visi jie sakė: Wow,“ – spaudos konferencijoje sakė Druskininkų meras Ričardas Malinauskas.
Vėliau, jau išbandęs „skrydį“, kurorto vadovas džiaugėsi „kokybišku daiktu“.
O tiems, kurie bijo aukščio patarė: „Keltuvas – tokia transporto priemonė, kuriai nereikia vairuotojo pažymėjimo. Tad prieš kelionę galima išgerti 50 gramų. Bus drąsiau“, – šmaikštavo Druskininkų meras.
Kartu su pirmaisiais keleiviais oro gondola kėlęsis bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas užtikrino, jog tai – itin saugi transporto priemonė: net nutrūkus elektros tiekimui, keleiviai neliktų kabėti ore – numatytas alternatyvus elektros energijos tiekimas.
„Šis keltuvas – vienas iš daugelio, esančių pasaulyje. Tik Lietuvoje jis naujiena. O tai, kas nauja, visada stebina ir truputį gąsdina. Taip buvo su šiuolaikiniais autobusais, kuriuos prieš keliolika metų įsigijo „Kautra“. Jie mums atrodė stebuklas, o dabar – įprastas dalykas“, – kalbėjo L.Skardžiukas.
Kurortą apvalys nuo mašinų
Lynų keltuvo projekto vertė – 3,9 mln. eurų. 1,4 mln. eurų gauta iš Klimato kaitos specialiosios programos, kitus pinigus skyrė bendrovė „Kautra“, su kuria Druskininkų savivaldybė sudarė keltuvo nuomos ir priežiūros sutartį 30 metų.
Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo (LAAIF) direktorius Virginijus Šmigelskas atkreipė dėmesį, jog pirmasis Lietuvoje – Druskininkų keltuvas – svarbus ne tik dėl savo patrauklumo turistams. Teigiama, jog jis padės sumažinti oro taršą.
„Paskaičiuota, kad įrengus keltuvą Druskininkuose transporto priemonių išmetamo CO2 kiekio per metus sumažėtų 57,2 tonomis.
LAAIF skaičiavimai taip pat rodo, jog dėl patogesnio ir įdomesnio susisiekimo tarp miesto centro ir „Snow arenos“ į miestą per metus nebe atvažiuotų 549 autobusai ir keli tūkstančiai automobilių. Visi jie būtų paliekami prieigose“, – sakė V.Šmigelskas.
Lynų kelio atidarymas Druskininkuose pradėjo šventinių renginių maratoną. Šeštadienį, lapkričio 28 dieną, pramogų aikštėje bus įžiebta didžioji Kalėdų eglė, šalia kurios įsikurs druskininkiečių ir kurorto svečių laukiama prakartėlė su gyvais gyvuliukais.
Prakartėlę puoš druskininkiečių menininkų Antano Česnulio ir Gintauto Akstino sukurtos medinės šventosios šeimynos ir trijų karalių skulptūros.
Gruodžio 5 dieną, šeštadienį, šalia Muzikinio fontano įsikurs originalių Kalėdinių eglučių parkas.