15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Mindaugas siūlo karališkus plaukimus „su žvaigždute“: „Ne visuomet laivas pratilps po tiltu“

Devynerius metus Mindaugas Žiedelis poilsiautojus plukdė itin populiariu maršrutu Kaunas–Birštonas. Vieną dieną jam kilo mintis: o kodėl nenuplaukus į šalia esančius Prienus? Vandens kelias į šį miestelį buvo nugrimzdęs užmarštin. Sutvarkęs apleistą Prienų prieplauką ir įsitikinęs, kad keleivinis laivas telpa po Greimų tiltu, Mindaugas jau dėlioja naujo karališko pasiplaukiojimo detales.
Plaukimas iš Birštono į Prienus
Plaukimas iš Birštono į Prienus / Karolinos Stažytės nuotr.

Su kauniečiu M.Žiedeliu susitikome Birštone prišvartuotame „Algirde“. Šis 145 keleivius talpinantis laivas kaip tik ruošėsi į bandomąjį plaukimą Prienų link.

Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus
Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus

Pašnekovas prisipažino pats dar nežinantis, kaip viskas pasiseks, o ir Greimų tiltas per Nemuną kiek neramino – pralįsim ar ne: laivo aukštis – 5,5 metro, tilto – 6,10–6,30 metro. Norėdami būti garantuoti, maršruto organizatoriai net nusuko vieną anteną.

„Rezervas centimetrų lyg ir yra, bet Nemunas „vaikšto“. Iki Birštono formaliai yra Kauno marios, tad hidroelektrinė daro įtakos. Kaži ar visuomet pasieksim Prienus. Taigi plaukimas bus „su žvaigždute“ ir visiems dabar įdomu praplaukti po tuo tiltu. Šis laivas nėra to daręs. „Algirdas“ gali ir netilpti po juo. Gyvenime nebūčiau pagalvojęs. Kam prieplauką Prienuose įrenginėjau? Prie jos taip pat švartuosimės pirmą kartą“, – intrigavo Mindaugas.

Oras mūsų tą dieną nelepino. Toldami nuo Birštono ir žvelgdami į Nemuno pakrantes, su Mindaugu dėliojome idėjas, ką turistams būtų galima pasakoti per tokį plaukimą. Prisižiūrėjęs pavyzdžių Majamyje, jis teigė norįs atskleisti ne vieno nuo upės matomo namo istoriją – juk visiems smalsu, kas juose buvo įsikūrę.

Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus
Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus

„Ką mes dabar darome – niekas nedaręs. Nėra čia buvę keleivinių laivų. Istorinis plaukimas į Prienus. 30 tonų laivas prisišvartuos prie 13-os tonų atkurtos prieplaukos“, – patikino M.Žiedelis, supažindinęs su savo kolega ant denio Ignu Lukauskiu.

Karolinos Stažytės nuotr./Ignas su Mindaugu
Karolinos Stažytės nuotr./Ignas su Mindaugu

Prikėlė prieplauką

Prienų prieplauka buvo pastatyta 2007 m. iš Europos Sąjungos paramos lėšų. 2008 m. išrinkta. Niekas ja nesinaudojo. Pernai rudenį Mindaugas nusprendė prieplauką „prikelti“. Lėšomis prie to prisidėjo ir Prienų savivaldybė. Gaivinimas iš viso atsiėjo apie 10 tūkst. eurų.

Ką mes dabar darome – niekas nedaręs.

„Samdžiau ir narus, nes atradau istoriją, kad dugne yra paskandinta apie 40 tonų sverianti inkaravimo sistema. Narai ją rado, atsiurbė ir prie jos prieplauką prikabino“, – paaiškino M.Žiedelis.

Karolinos Stažytės nuotr./Prieplauka Prienuose
Karolinos Stažytės nuotr./Prieplauka Prienuose

Turi raktus pašnekovas ir nuo vieno pastato šalia prieplaukos, bet dar nespėjo jo įveiklinti.

„Nuostabi vieta. Šalia – Revuonos parkas. Išsilaipinusiems iš laivo juk reiks tualeto, pastogės. Gal workshop'ą kokį surengsim“, – idėjomis pasidalijo pašnekovas.

Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus
Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus

Pradėjo nuo Birštono kruizo

Paklaustas, kas ilgametį Kauno turizmo informacijos centro (TIC) darbuotoją (atėjo į jį kaip savanoris, išėjo kaip direktorius) priviliojo ant vandens, Mindaugas atsakė, kad laivyba yra užkrečiamas dalykas.

Apie 18 metų pašnekovui teko darbuotis su kapitonu Rimantu Mažukna. Mindaugas prisiminė, kaip ieškodamas naujų idėjų Kauno TIC dalininkams kadaise pasiūlė plaukti į Birštoną. Plaukimas pavyko. Sukūrę kruizinį maršrutą, pirmąjį sezoną jie atliko 4 reisus – po kartą per mėnesį. Kitais metais tokių reisų jau buvo 17-a.

„Taigi ilgą laiką mūsų pagrindinis arkliukas, nuo ko viską ir pradėjome, buvo Birštono kruizai. Jau devintas sezonas. 100 žmonių plukdome iš Kauno į Birštoną, 100 žmonių atvežame ir jie apsikeičia. Tai išaugino raumenis iki tiek, kad šią žiemą įsigijome du laivus.

Vienas jų – kartu ir prieplauka, nuo kurios Birštone ir pajudėjome. Pernai rudenį pabandėme dirbti tik su ja, šiemet jau dirbame Birštone ir su „Algirdo“ laivu. Planuojame vykdyti reguliarius plaukimus – nesvarbu, koks oras ir kiek norinčių plaukti“, – pristatė „Nemuno turo“ vadovas M.Žiedelis.

Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus
Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus

Įsigijo raketą

Pašnekovas prisipažino anksčiau prie vandens prisiliesdavęs „tik per kompiuterį“, dabar jau ir pats praleidžia daug laiko ant denio.

„2017 m. kapitonas Mažukna paskambino ir pasakė: „Pirkite laivą.“ Taip įsigijome Zaria tipo raketą „Deima“, kuri 16 metų iki tol neplaukiojo. Kitaip sakant, už 10 900 eurų aukcione nusipirkau metalo gabalą, aliuminį, apleistą, Kaune ant bėgių stovintį daiktą. Per 9 mėnesius sugebėjome raketą prikelti. Investavome 40 tūkst. eurų. Dar tuomet dirbau ir kitame darbe. Galiausiai viską mečiau ir pasinėriau tik į vandens turizmą“, – patikino pašnekovas.

2019 m. prie vadinamosios Vytauto Didžiojo bažnyčios Kaune „Deima“ buvo pašventinta ir išplaukė į pirmąjį savo reisą Rusnės link. Per plaukimą, turėjusį trukti 6,5 valandos, ji „pakibo“ ant dugno. Gelbėjimo operacija truko 40 minučių. Raketa galiausiai pasiekė Rusnę.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Kruizo į Rusnę ir Nidą pristatymas
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Kruizo į Rusnę ir Nidą pristatymas

„Kitąmet žinojau, kad užsikurs raketos. Nenorėjau būti antras. Arba reikėjo mesti visus darbus, nes, kai nusiperki laivą, turi tiek daug ūkinės veiklos, kurios nesimato, jog negali dirbti kitur. Turėjome tą vasarą tris reisus – nuplaukėm dukart į Rusnę ir kartą į Nidą. Įdomi patirtis.

Per pandemiją „Deimą“ pardaviau, bet gaila buvo. Pardaviau su sąlyga, kad turėsiu bilietą ja plaukti iki gyvenimo galo. Koks „Deimos“ likimas? Buvo pervadinta į Beną ir plaukioja dabar Klaipėda–Juodkrantė–Nida maršrutu“, – šyptelėjo Mindaugas, po šio pardavimo trumpam išėjęs kūrybinių atostogų.

Organizatorių nuotr./Laivas „Benas“
Organizatorių nuotr./Laivas „Benas“

Prieplaukoje parduoda pusbrolio šamus

Pernai pavasarį Mindaugas susimąstė, kodėl Birštone sėdi su kompiuteriu, o ne su „daiktu“. Daiktu jis vadina minėtą prieplauką-laivą, nuo kurios „Algirdu“ kelionę į Prienus pradėjome ir mes.

Už 10 900 eurų aukcione nusipirkau metalo gabalą.

„Anksčiau minėtoje prieplaukoje-laive buvo laukimo salė, bilietų pardavimo kasa ir viršininko kabinetas. Pardavinėjo joje bilietus į raketas. Kodėl jos mums prireikė? Aštuonerius metus plukdydami žmones į Birštoną, išlaipindavome juos per laivo priekį, o juk būdavo garbaus amžiaus keleivių ar neįgaliųjų. Toks nepatogumas. Vis kalbėdavome su Birštono savivaldybe, kad reikia prieplaukos. Tuomet atėjo kovidas. Ir pernai, eidamas pro šalį, Kaune pastebėjau tą „daiktą“ stovintį. Pirmiausia išsinuomojom, atsiplukdėm, o šių metų vasarį ir įsigijom.

Įkūrėme prieplaukoje-laive kavinę. Joje parduodami pusbrolio Klaipėdos krašte auginami šamai ir patiekalai su jais. Kai pernai rugsėjį ją atidarėme, atplaukė 14 laivų, alus baigėsi iki 12 valandos. Pamačiau, kad paklausa yra. Birštonas – gražus kurortas“, – teigė M.Žiedelis, praėjusį rudenį dar įkūręs ir Keleivinių laivų asociaciją, kurios prezidentu pats tapo.

Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus
Karolinos Stažytės nuotr./Plaukimas iš Birštono į Prienus

Birštono kruizo neatsisako

Šiuo metu Mindaugas „Algirdu“ reguliariai plukdo po Nemuną Birštono svečius. Apžvalginė kelionė iki Verknės ir atgal trunka valandą.

Netrukus startuos ir dviejų valandų savaitgalinės kelionės iki Prienų (su trumpu išlipimu). Plaukiama bus penktadienio ir šeštadienio vakarais. Plaukimo metu su įdomybėmis supažindins gidas.

„Norisi sujungti miestus. Taip pat noriu organizuoti karališkus Birštono kruizus. Per dieną sanatorijų nuglostytiems klientams siūlysime 2,5 valandos trunkančius saulės palydėjimo plaukimus. Laive gros gyva muzika, bus galima pasidaryti gražių nuotraukų. Kartą per mėnesį tokius plaukimus žadame daryti. Pirmasis, tikimės, įvyks birželio 17 dieną“, – atskleidė M.Žiedelis.

Pirmadieniais–trečiadieniais laivas bus nuomojamas kolektyvams ir renginiams.

Nors Mindaugo akys šiuo metu labiau krypsta į Prienus – turi minčių 1954 m. Kaune pagamintu „Algirdu“ pasiekti ir Druskininkus bei Alytų, Birštono kruizas išliks – iš Kauno marių prieplaukos ir šiemet laivas pajudės kiekvieną šeštadienį 9 valandą ryto.

Iki Birštono plaukiama 4 valandas, o kol plaukiama, įdomybes pristato gidas. Išlipus kurorte, turistus pasitinka vietiniai gidai, o po valandos trukmės ekskursijos laukia laisvas laikas. Tuomet autobusu keliautojai parvežami į Kauno marių prieplauką.

Organizuojamas ir atvirkščias maršrutas – tie, kurie atvežami į Birštoną autobusu, atgal į Kauną parplukdomi laivu.

Iki pandemijos Birštono kruizas buvo itin populiarus, bilietai būdavo išperkami mėnesį į priekį. Kovidas, kaip tikina Mindaugas, prilipino žmones prie sofų. Šiuo metu visi laukia paskutinių dienų ir stebi orų prognozes – plauks, jei švies saulė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais