Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kiek pinigų Lietuvoje palieka užsienio turistai?

Kokie turistai ir kodėl atvyksta į Lietuvą? Kokiomis priemonėmis juos galima būtų dar aktyviau pritraukti, kryptingai reklamuojant Lietuvą kaip kelionėms itin patrauklią kryptį? Tokiomis įžvalgomis birželio 18 d. dalinosi Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugas teikiantys profesionalai svarbiausiose Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkose: Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Lenkijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Švedijoje, Rusijoje ir Vokietijoje.
Gerovės indekse Lietuva užėmė 42 vietą pasaulyje
Užsieniečiai Lietuvą renkasi dėl skirtingų priežasčių. / 123rf.com nuotr.

„Metus pradėjome su garbingu „Lonely Planet“ pripažinimu – mūsų šalis buvo įtraukta į 2015 m. būtinų aplankyti šalių dešimtuką, o juos įpusėjus įtakingas kelionių gidas vėl išgyrė Lietuvą – Kuršių nerija įtraukta į geriausių Europos paplūdimių dešimtuką,“ – spaudos konferencijoje sakė Valstybinio turizmo departamento (VTD) vadovė Jurgita Kazlauskienė.

Šių metų pirmąjį ketvirtį Lietuva sėkmingai pritraukė turistų iš tų rinkų, kuriose kompleksinės rinkodaros priemonės buvo vykdomos per Lietuvos turizmo atstovybes.

Gintaro nuotr. /Aukštaitija
Gintaro nuotr. /Aukštaitija

Turistų iš Norvegijos ir Jungtinės Karalystės skaičius Lietuvoje išaugo net 40 proc., iš Italijos 38 proc., per 20 proc. augo lenkų turistų skaičius, nors keletą pastarųjų metų šioje rinkoje nebuvo matyti augimo, tiek pat daugėjo turistų iš Švedijos.

Lietuvos turizmo profesionalai išgirdo raginamus dėti daugiau pastangų, skleidžiant žinią apie savo produktus ir paslaugas užsienyje ir aktyviau pasinaudoti sukurta platforma – užmegztais kontaktais, sklaidos kanalais.

Pirmajame trejetuke – rusai, baltarusiai ir vokiečiai

Atstovybės Vokietijoje „Aviareps“ vadovas Jürgenas Geversas atkreipė dėmesį, kad Vokietija pernai išsiveržė į trejetuką didžiausių Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkų (po Rusijos ir Baltarusijos). Lietuvos apgyvendinimo įstaigose pernai apsistojo per 162 tūkst. vokiečių turistų – daugiau nei iš kaimyninės Lenkijos ar Latvijos.

Preliminariais skaičiavimais, Lietuvoje vokiečių turistai pernai išleido per 67 mln. eurų.

„Formuojasi 2 didelės vokiečių turistų tikslinės grupės: vyresnius nei 35 metų vokiečius atvykti į Lietuvą skatina kultūriniai maršrutai didžiuosiuose miestuose, poilsis pajūrio kempinguose ir ganėtinai aktyvios atostogos su dviračiais, o jaunesnius vokiečius, nuo 25 iki 35 metų, čia atvykti galėtų paskatinti sporto turizmo produktų pasiūla: dviračių trasos, vandens maršrutai, nuotykių ir nacionaliniai parkai,“ – teigė J.Geversas.

Preliminariais skaičiavimais, Lietuvoje vokiečių turistai pernai išleido per 67 mln. eurų.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Lenkų turistai
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Lenkų turistai

Lenkai atvyksta trumpam

Lietuvą mėgsta ir lenkai. Dažniausiai jie atvyksta laisvalaikio tikslais ir neužsibūna.

„Nors įprastai į Lietuvą daugiau vyksta vyresnio amžiaus lenkai, kuriuos čia atvilioja geografinis, kultūrinis ir istorinis šalių artimumas, tačiau patrauklios naujojo „Air Baltic“ skrydžio iš Varšuvos į Vilnių kainos turėtų paskatinti Lenkijos jaunimą atrasti Lietuvos sostinės kultūrinius renginius ir naktinį gyvenimą. 

Daugiausia, 37 proc. lenkų turistų, į Lietuvą atvyksta laisvalaikio tikslais, 30 proc. verslo tikslais, dar 25 proc. Lietuvoje lanko gimines ir draugus.

Lenkijos turizmo agentūrų skaičiavimu, net 60-70 tūkst. Lenkijos turistų vasaros sezonu į Lietuvą atvyksta vienai dienai ir nakvoti nelieka.

„Siekiamybė, kad jie čia pasiliktų bent vienai nakčiai, tokiu būdu Lietuvoje išleistų daugiau ir ženklai prisidėtų prie turizmo plėtros,“ – teigė atstovybės Lenkijoje darbuotojas Marek Slawatyniec.

Daugiausia, 37 proc. lenkų turistų, į Lietuvą atvyksta laisvalaikio tikslais, 30 proc. verslo tikslais, dar 25 proc. Lietuvoje lanko gimines ir draugus.

Lietuvos turizmo atstovybės Italijoje „AIGO“ projektų vadovo Massimo Tocchetti teigimu, Lietuvos kaip turistinės krypties žinomumą Italijoje sustiprino praėjusį pavasarį Milano metro stotyse vykdyta reklaminė kampanija, kurios metu pasiekta 6 mln. italų auditorija, ir VTD inicijuoti Italijos žurnalistų pažintiniai turai į Lietuvą, pristatant šalies turizmo pasiūlą. Taip pat Lietuvos paviljonas ir turizmo savaitės renginiai pasaulinėje parodoje EXPO 2015.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos